Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
neseser
Dołączył: 14 Mar 2023 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 18:14, 18 Lip 2023 Temat postu: miska olejowa |
|
|
Czy dobrze jest zmienić miskę olejową w K 750 na głęboką. Obecnie mam płaską i mam wrażenie, że motocykl się za mocno grzeje. Głęboka powinna poprawić mi chłodzenie jak doradzają koledzy.
Można to uczynić czy raczej nie z jakiś powodów ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:23, 20 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Większa miska olejowa jedynie zwiększa bezwładność układu, wolniej się nagrzewa i dłużej stygnie. Idzie mniej więcej o litr więcej oleju, można zmieniać rzadziej, za miast co 2 tyś to co 3 tyś. Tak czy inaczej na jedno wychodzi. Jedyny + jaki widzę to że będzie równa, nie poprzeciągana śrubami przy dokręcaniu. - to wystawanie znacznie poniżej ramy, łatwo uszkodzić w terenie, a nawet zjeżdżając z wysokiego krawężnika. Gdyby to było takie dobre jak piszą sprzedawcy to by montowano takie fabrycznie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
neseser
Dołączył: 14 Mar 2023 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 16:39, 21 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Czy zatem po przejechaniu 40km w okresie lata ignorować fakt gorącego silnika, bo jak już słyszałem od wielu użytkowników to silnik lubi się grzać. Czy nie spowoduje to zatarcia silnika jak pojadę na dłuższa wyprawę np. 300 km jednym ciągiem. Mam inne motocykle zabytkowe i żaden nie rozgrzewa się tak mocno. Większość to dwusuwy 250, 350cm3. Może czterosuwy się tak grzeją i jest to normalne. Proszę jeszcze o wypowiedz w tej kwestii. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 19:38, 21 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Czterosuw ma obieg oleju po całym silniku, między innymi smarowane są prowadnice i trzonki zaworów których grzybki pracują w komorze spalania. Dwusuw ma właściwie odizolowaną komorę spalania od bloku silnika. Stąd różnica w nagrzewaniu bloków. 120 C to normalna temperatura pracy oleju. Czterosuwowe silniki chłodzone powietrzem nie lubią stania w korkach, czy katowania w błocie, wtedy chłodzenie jest bardzo słabe i mogą faktycznie ulec przegrzaniu. Bywa że kolanka wydechowa zaczynają "świecić", jest to właśnie objaw zgrzanego silnika. Bywa że paliwo gotuje się w gaźnikach, co również nie jest zdrowe. Nie ma co się przejmować, na trasie to nie grozi.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|