Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mie mogę odpalić dniepra.
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 14:16, 04 Lip 2010    Temat postu: Mie mogę odpalić dniepra.

To co prawda mój drugi post bo byłem już w dziale powitań.
Szukam pomocy wśród forumowiczów bo nie mogę uruchomić silnika. Jestem na etapie budowy wydumki qada i założyłem tam silnik od ruska. Osoba która sprzedawała mi silnik zapewniała ,że jest na chodzie a alternator tylko wyjęty bo łożyska trzeba wymienić. A altku była taka sieczka że szkoda pisać.
Po włożeniu do ramy zrobiłem tak jak czytałem na różnych forach ,ustawiłem przerwę na przerywaczu, sprawdziłem przerwę na świecach, ustawiłem zapłon zgodnie z instrukcją ( pomagałem sobie lampą stroboskopową ) ,umyłem i wyczyściłem gaźniki, założyłem nowe uszczelki pod gaźniki, zalałem w komory pływakowe i nic . Raz na kilkadziesiąt kopnięć jeden gar strzeli w wydech a drugi w gaźnik. Było tak że złapał troszkę pracy ale w obroty na wszedł.
W międzyczasie dałem dwie cewki od jawy ,iskra jest mocniejsza ale zapalić nie chce.
Może tu poradzicie co zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 15:15, 04 Lip 2010    Temat postu:

Przy tego rodzaju wydumkach jest trochę trudniej bo często przyczyną może być niestandardowa pierdółka- jak na przykład ostatnio gość który sie włóczył po specjalistach gaźnikowcach , każdemu płacąc za kolejne cudowne ustawianie gaźników a po prostu zastosowany przez niego kranik miał zbyt małą przepustowość.

Dlatego jeśli stwierdziłeś, że iskra jest sprawdź czy podaje paliwo. Nie piszesz nic o tym czy po kopaniu wykręcona świeca jest mokra. Nic o kompresji, nic ustawieniach zaworów. To jakby na początkowy początek.
No i w ogóle wklej jakieś foty. Ciekaw jestem jak to wygląda i dowiemy sie co to za silnik i jakie gaźniki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 17:12, 04 Lip 2010    Temat postu:

Wydumka to tylko dotyczy ramy i napędu a silnik w oryginale.
Ale dalej ,jeżeli długo ,, kopię , a odpalić nie chce to po wykręceniu świeć są suche , nawet nie wilgotne. Do zaworów się nie dobierałem , uznając słowa sprzedającego z prawdziwe ,, chodził do końca,, .A co do kompresji, na czujnik ciśnienia ( taki z rysikiem ) nie rusza się wskazówka ,sam nie wiem jakie powinno być ciśnienie w cylindrach ,może mam czujnik mało dokładny lub przeciągnięty . Gaźnik moje to K-301 płaskie przepustnice mocowanie w cylindrach na szpilki w układzie pionowym.
Z paliwe to jeszcze robiłem tak , ze wlewałem do komory pływakowej i podczas kopki nie pobierało z komór. Fotki jak zrobię to dołączę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 18:15, 04 Lip 2010    Temat postu:

O naiwna naiwności!! A któż to wierzy na słowo sprzedającemu silnik do ruska? Sprawdź jednak te zawory, a przede wszystkim gaźniki.Ja bym jeszcze cylindry zdjął i sprawdził czy są tam tłoki i pierścienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 18:24, 04 Lip 2010    Temat postu:

grzeh750 napisał:
cylindry zdjął i sprawdził czy są tam tłoki i pierścienie.

Okrutne ale prawdziwe ^^

Dobrze. Jeśli to gaźniki k301 podaj paliwo bezpośrednio do gardzieli. Spróbuj odpalić. Od razu uprzedzę -gaźniki tego typu maja juz często wyrobione szufladki- zestawów naprawczych brak, a współczesne kopie są o tyłek potłuc. Ale odpalać powinien. Jeśli przyczynną będzie brak podawania paliwa będziemy doradzać gdzie jest zonk.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 18:25, 04 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 18:30, 04 Lip 2010    Temat postu:

Silnik przed kupnem był w ramie Dniepra ,z mostem od Łady ,o wszystko było połączone w całość. Domniemałem też że to chodziło. Prawy cylinder pewnie posiada tłok no i pierścienie bo po uszczelnieniu folią ( zwykła cienka reklamówka ) jedna warstwa przy rozruchu pęka ( ssanie jest ) ,lewy cylinder jest gorszy tego nie robi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:03, 04 Lip 2010    Temat postu:

Ściągaj dekle z głowic i sprawdz luzy zaworowe.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 20:03, 04 Lip 2010    Temat postu:

I tak we wtorek zrobię , a jednocześnie podam sprężone powietrze do cylindra ( pewnie to niewiele da) ale pewnie duże przedmuchy będzie słychać. Proszę mi jeszcze odpowiedzieć czy luzy podawane 0.07mm to luz prawidłowy? Oraz czy do ruska należy obniżyć liczbę oktanów w paliwie ,bo tak mi powiedziano o paliwie.

Ostatnio zmieniony przez Du-Di dnia Nie 20:10, 04 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:40, 04 Lip 2010    Temat postu:

Luzy ustawa 0,1 mm. Jakim sposobem masz zamiar obniżać liczbę oktanów w paliwie? Nie ma to co prawda sensu, ale strasznie mnie zaciekawiło.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 20:41, 04 Lip 2010    Temat postu:

Du-Di napisał:
Oraz czy do ruska należy obniżyć liczbę oktanów w paliwie ,bo tak mi powiedziano o paliwie.

Nie.

Du-Di napisał:

Proszę mi jeszcze odpowiedzieć czy luzy podawane 0.07mm to luz prawidłowy?

[link widoczny dla zalogowanych] Wink


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Nie 20:42, 04 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:22, 06 Lip 2010    Temat postu:

Przepraszam, głupie pytanie w dnieprze gazniki K-301????Toz to od razu widac ze prosisz sie o kłopoty, kupiłes piec składany na szybko zeby wyjechał(??? wyszedł??) za brame, czeka cie kapitalka silnika: szlif wału, nowe panewki, tłoki, pierscienie, gniazda zaworów zawory i wszystko co wezmiesz w rece bedzie do naprawy:] Pocieszyłem cie? A wogóle to sprzedający cie nie okłamał, silnik jezdził....kiedyś jezdził:] Napstepnym razem zanim kupisz cos od ruskich to sie głęboko zastanowisz, poczytasz, a nauczony remontem sprawdzisz wszystko na miejscu i...zostawisz na stoisku, nauka nie pójdzie w las:]
Woigóle za duzo tu niewiadomych daj foto bo nic mi nie pasuje....


Ostatnio zmieniony przez granat dnia Wto 7:23, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 14:53, 06 Lip 2010    Temat postu:

Ale mnie pocieszyłeś ... ! Ja kupiłem sam silnik bo tylko to mi było potrzebne reszta to klon. Zakup był w kraju a jednak.
Jest takie powiedzenie że ,, gdybyś był prorokiem to byś nie był bidokiem,, czy ono mnie dopadło?
Silnik dzisiaj odpaliłem , po regulacji zaworów tylko jeden zawór miał przyzwoitą szczelinę. Brałem się za regulację gaźników ale z tym jeszcze muszę się pobawić ( prawy troszkę strzela w wydech ) . Zapłon na stroboskop troszkę faluje raz jest przed raz jest po znakach. Możliwe że dokonam pomiaru ciśnienia oleju , zobaczę co wskaże zegar,
Powiadasz kolego ,że K-301 nie pasuję to w takim razie i cylindry są od czegoś innego,bo mocowanie ( szpilki) są w układzie pionowym. Fotki może zrobię jutro ,nie chciałem pokazywać gada przed skończeniem.Największy problem dopiero przede mną ,to napęd Silnik ma wyjście wału po prawej a most po lewej . Pewnie przekładnia na pas zębaty rozwiąże problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 15:57, 06 Lip 2010    Temat postu:

Stare dniepry mogą mieć takie gaźnik, mają mmniejsze doloty. Remont nie zając, nie ucieknie. Ja bym pojeździł w sezonie jak działa a nie remontował.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 17:06, 06 Lip 2010    Temat postu:

Oczywiście że tak zrobię .Wszystko złożę w całość dopracuję do perfekcji , a jak się okaże że silnik ma jakieś niedoskonałości to wezmę się za remont.
Ale w moim przypadku może to być szybko bo ... .Po uruchomieniu a pracował bez filtra i alternatora przez otwór po alternatorze wyrzucało mi olej ,i chciałem temu zapobiec więc przykryłem to szmatą a wirujące koło rozrządy porwało szmatę nakręciło na koło i zatrzymało silnik. Przy okazji mogłem obejrzeć jak rozrząd ustawiony ale prawie godzina stracona przez głupotę dobrze że obudowa nie pękła albo filtra odśrodkowego nie powyginało. Ot i jakie przygody.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 19:51, 06 Lip 2010    Temat postu:

No pięknie wiesz czemu głupców się nie żałuje ?
Bo sami rosną , a nikt ich nie sieje.
Należało włożyć rękę i sprawdzić na obrotach czy są wszystkie zęby na kołach,a nie pchać szmaty jakieś.
A tak na marginesie to powitać nowego że tak powiem fana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin