Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woolf
Dołączył: 21 Wrz 2020 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: Pon 20:30, 21 Wrz 2020 Temat postu: Mechanik K-750M (KAŚKA) z okolic Legionowa / Warszawy |
|
|
Witam,
Szukam (prywatnie) specjalisty (mechanik/elektryk), który zna się na K-750M i po godzinach pracy byłby zainteresowany pomocą w naprawie (przede wszystkim, elektryka) tu też odrestaurowaniu mojej "Kaśki"z okolic Legionowa/Warszawy.
Ktoś, coś .. ?
P.S. Odpłatnie - oczywiście ! ! !
Ostatnio zmieniony przez Woolf dnia Pon 20:41, 21 Wrz 2020, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Woolf
Dołączył: 21 Wrz 2020 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: Pią 18:14, 25 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
nikt, nic ... ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4069 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 18:47, 25 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Tam jest bardzo prosta instalacja, dowolny elekty ogarnie. Z usług elektryka to się korzysta czasami przy naprawie prądnicy, resztę każdy sam sobie robi. Z tego powodu nikt nie poleci takiego elektryka, bo po prostu nie zna. Opisz problem, coś się podpowie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Woolf
Dołączył: 21 Wrz 2020 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: Pon 9:29, 28 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Sprawa polega na tym, że Kaśka dopiero przyjechała z Rosji i ma podpiętą zewnętrzną, nieoryginalną cewkę (dość duża), która jest jednym przewodem podłączona do "rozdzielacza' z przodu silnika, a drugi przewód idzie do akumulatora (klema +) i w momencie podpięcia klemy minusowej (-) mocno iskrzy (nie wiem, czy tak może być)? Regulator jest odcięty, oraz dwa zespolone przewody, które idą do stacyjki w lampę, również są odkręcone - czyli odpala na krótko.
Chcę mieć światła, oraz zapłon włączać ze stacyjki, a do tego przerobić instalację na 12v z elektrycznym zapłonem.
P.S. Jedna osoba powiedziała, że za duży idzie prąd (nie ma ujścia) i coś się spali(wspomniał o regulatorze, który jest notabene odcięty), a druga z większym doświadczeniem mówi, że może iskrzyć i jest ok ?
Jak to wszystko ogarnąć, żeby miało ręce i nogi, a przy tym było bezawaryjne tu też inwazyjne ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4069 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 10:39, 28 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
To na początek trzeba zdecydować jak ma być realizowane ładowanie 12 V. Znaczy kupić pasujący alternator lub prądnicę 12 V wraz z regulatorem. Alternator zwykle ma wbudowany regulator. To samo odnośnie układu zapłonowego (przerywacz/moduł + cewka). Prościej zrobić nową instalację jak przerabiać i reanimować istniejącego trupa.
Wojtek
Ps
Nowy zapłon też można podłączyć na krótko i chwilę pojeździć, aby nacieszyć się nową zabawką. Wymień kondensator jak bardzo iskrzą styki przerywacza, lub dopnij kolejny. Obudowa kondensatora do masy a kabelek do styku gdzie podpięty jest przewód pomiędzy aparatem zapłonowym i cewką. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Woolf
Dołączył: 21 Wrz 2020 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: Pon 11:40, 28 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | jak bardzo iskrzą styki przerywacza |
w zasadzie to nie wiem, czy styki iskrzą, ale mocno iskrzy masa akumulatora w trakcie jej podłączania/uziemienia do ramy - to to samo?
Cyrograf15 napisał: | Prościej zrobić nową instalację jak przerabiać i reanimować istniejącego trupa | - podobno stara instalacja (jak jest cała) nadaje się pod 12V ?
Pewnie można kupić nową instalację 12V, a montaż nie jest zbyt skomplikowany ?
P.S. Więc co najlepiej zrobić - nowy elektryczny zapłon + alternator (można kupić gotowe zestawy?) + instalacja ?
,czy poszukać cewki od fiata 126p i całość podpiąć do oryginalnej instalacji z regulatorem itd. ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4069 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 12:09, 28 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Jak jest przerywacz zamknięty to jest zwarcie i musi iskrzyć, wtedy spory prąd płynie i jest to normalne. Iskrzenie na przerywaczu to co innego.
Można kupić alternator i elektroniczny zapłon, są to osobne elementy, nie zestaw. Instalacje trzeba i tak adoptować pod alternator (obecną jak i gotowe), dla tego łatwiej zrobić nową pasującą do konkretnego motocykla. Pociągnąć od razu masę przewodami i mieć święty spokój na lata.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Woolf
Dołączył: 21 Wrz 2020 Posty: 6 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: Pon 12:54, 28 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Ostatnie pytanie, a w zasadzie od niego powinienem zacząć, czy przy wymianie oryginalnego zapłonu na elektryczny muszę prowadzić nową instalację + cewka + alternator (z regulatorem) ponieważ instalacja będzie 12V, czy nic się nie zmieni i nadal będzie 6V ? A jeśli tak to jaka jest najlepsza praktyka takiej modyfikacji ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4069 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19:18, 28 Wrz 2020 Temat postu: |
|
|
Zapłon elektroniczny i cewka do niego są zwykle w komplecie, występują w wersji na 6V jak i na 12V. Alternator ma 12V, i taki do niego trzeba zapłon i akumulator. Instalacji jest obojętne czy w nią wpuścić 6V czy 12V. Przy przejściu na 12V należy wymienić jeszcze żarówki i trąbkę.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
sew08z
Dołączył: 13 Kwi 2021 Posty: 2 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Konopki k.Mławy
|
Wysłany: Nie 23:26, 09 Maj 2021 Temat postu: |
|
|
Maciek Świątkowski |
|
Powrót do góry |
|
 |
|