Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

malowanie po piaskowaniu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brader 8888




Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice tomaszowa lub.

PostWysłany: Śro 21:53, 21 Maj 2014    Temat postu: malowanie po piaskowaniu

Witam mam pytanko bo oddałem ramę motocykla do piaskowania i gość mi powiedział ze pociągnie mi ja od razu podkładem epoksydowym czy czymś takim dokładnie juz nie pamiętam. I moje pytanie do was takie czy to dobry podkład? bo rama ma być jeszcze robiona szpachla w natrysku, jeszcze raz podkład i lakier.
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 22:06, 21 Maj 2014    Temat postu:

Dzialaj spokojnie tak jak piszesz Smile))Dla pewnosci mozesz zrobic próbę i jak nie będzie odparzać to jest gitara:))).
Powrót do góry
 
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 22:31, 21 Maj 2014    Temat postu:

Szpachla na ramę? Ze w jakim celu? Żeby miało co odpryskiwać płatami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Śro 22:41, 21 Maj 2014    Temat postu:

Chyba ma na myśli, że najpierw epoksyd, potem szpachla, potem podkład. Poza tym ostatnio spotkałem się z praktyką szpachlowania na blachę bezpośrednio w jednym z warsztatów i reklamacji nie mają. Choć sam bym tak nie robił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 22:49, 21 Maj 2014    Temat postu:

Szpachla w szprycu tak jak podklad wygladza nierowności delikatne, rysy itd i nic nie odprysnie.
Powrót do góry
 
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Śro 22:50, 21 Maj 2014    Temat postu:

Prince chyba pytał czy rama wpadła pod pociąg, że trzeba obrzutkę szpachlą robić Wink

Po piaskowaniu technologia każe nałożyć pierwszą warstwę farby antykorozyjnej przed upływem 6h - epoksyd to dwuskładnik więc dobrze trzyma i nie reaguje z następną warstwą po utwardzeniu - zachowaj spokój Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4080
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:31, 21 Maj 2014    Temat postu:

Prawdopodobnie rama jest zgnita i dla tego picowana, przejazd pociągu nie jest konieczny. Lepiej innej ramy poszukać.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Czw 18:55, 22 Maj 2014    Temat postu:

Brader 8888,a nie lepiej od razu piecówkę położyć ona też w dużym stopniu zniweluje ci nierówności i wcale drożej nie wyjdzie.Policz sobie wszystkie te farby co musisz zanabyć do tego papiery,zdarte paluchy od szlifowania,czas,potem nerwy po zdarciu farby przy dokręcaniu śrub.No nie wiem jak chcesz.Chyba ze to ma być wermahtmaszin wtedy do rozumiem,tylko po co to wygładzanie,przeca te spawy to cały urok Twisted Evil

Co do szpachlowania na gołą blachę to jak najbardziej ,byle szpachla nie dostała wilgoci.Szpachlówki chłoną wilgoć co powoduje korozję pod nią dla tego producenci zabezpieczają sie tym że każą kłaść na podkład.Najważniejsze żeby to robić w suchym pomieszczeniu i nie dopuścić do wdania się korozji i po skończonej operacji jak najszybciej zabezpieczyć podkładem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
brader 8888




Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice tomaszowa lub.

PostWysłany: Sob 11:33, 24 Maj 2014    Temat postu:

Rama jest z dkw luxus i trochę ma małe wżery bo jednak czas zrobił swoje. Nie jestem pewien czy piecowa to wyrówna wszystko a po drugie kawałeczek mam do takiego fachowca.
A szpachla nie będzie kładziona na goła blachę tylko na podkład epoksydowy.
DZieki za pomoc:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 11:46, 24 Maj 2014    Temat postu:

brader 8888 napisał:
Rama jest z dkw luxus i trochę ma małe wżery bo jednak czas zrobił swoje. Nie jestem pewien czy piecowa to wyrówna wszystko a po drugie kawałeczek mam do takiego fachowca.
A szpachla nie będzie kładziona na goła blachę tylko na podkład epoksydowy.
DZieki za pomoc:)


Tym bardziej podążasz w ciemny otwór...

Katafereza , na to czarny proszek. Pierwsza warstwę proszku grubo żeby papierem ściernym nieco wyprowadzić wżery i następna już raczej wyjdzie na gotowo. Szpachla to szpachla- czyli druciarstwo. Jak juz trzeba cos łatać to żeby to chociaż było lutowanie-pod proszek na przykład mosiądzem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 424
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Wto 20:58, 13 Sty 2015    Temat postu:

Hej. Nie będę zakładał nowego tematu, a mam kilka pytań odnośnie malowania. Zaznaczę, że nie jestem wirtuozem lakiernictwa, kilka blach samochodowych udało mi się pomalować za dawnych lat i to wszystko. W sobotę położyłem epoksyd na gołe blachy, nie miałem maski z filtrem węglowym i trochę mnie to otłumaniło Wink ale dziś już wyszpachlowałem zbiornik, do końca tygodnia będę miał też wyprowadzone błotniki, miejsca w których się przetarłem uzupełnię epoksydem i teraz pytania:
1. Chcę wygładzić małe nierówności po docieraniu szpachli - użyć szpachli natryskowej czy coś innego polecacie? Mam na półce podkład akrylowy marki ECONOMY gdzie jest napisane "acryl filler" - mój poziom angielskiego pozwala przetłumaczyć to na "wypełniacz" - to lepsze czy może jeszcze coś innego? Oczywiście te nierówności powstają na karoserii - bak i błotniki. Na ramę pójdzie lakier bezpośrednio na zmatowiony epoksyd.
2. Gościowi który mi piaskował zaproponowałem czy nie zająłby się malowaniem, ale jak powiedziałem, że chcę na mat lub półmat to nagadał mi pełną czapkę, aż się zrobiłem malutki - czy malowanie półmatem jest tak bardzo trudne?
3. Chciałbym użyć jakiejś farby 2 w 1 czyli bez bazy i klaru, tylko żebym za jednym razem wszystko załatwił, wiecie o co chodzi - możecie coś polecić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Filip




Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 92
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:00, 13 Sty 2015    Temat postu:

Na epoksyd trzeba położyć podkład i dopiero szpachlować.Z tego co wiem ani lakieru ani szpachli nie można kłaść na epoksyd.W mieszalni ci powiedzą i jakiego podkładu do jakiego lakieru użyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 424
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Wto 22:12, 13 Sty 2015    Temat postu:

Są różne szkoły - jedni kładą szpachlę na epoksyd, inni na gołą blachę, a jeszcze inni na podkład pod lakier. Ile ludzi tyle sposobów, przy każdym tyle samo zwolenników co i przeciwników - ten polecił mi piaskarz, a to człowiek który niejeden sprzęt już omalował. Natomiast nie tego dotyczyło pytanie więc pozwolę sobie wrócić do zagadnień z mojego poprzedniego postu
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Filip




Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 92
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:43, 14 Sty 2015    Temat postu:

Co ci mówi jakiś piaskarz to niech się zajmie piaskowaniem.Idź do mieszalni lakierów i tam wszystko ci powiedzą.Wszystko ma znaczenie obecna technologia jest jasna jak słońce wystarczy poczytać i dobrać kompatybilne ze sobą produkty i zastosować odpowiednią kolejność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 10:59, 14 Sty 2015    Temat postu:

Na szpachle natryskowa nie mozna dawac lakieru ani na szpachle bezposrednio bo po jakims czasie jak przygrzeje slonce siada i widac plame.Lakier tylko na podklad akrylowy najlepiej lub epoxydowy tez mozna wedlug tego co pisze.
Ale w rusku???????????????? chyba ze ktos na cywila robi perelke i czysci chusteczka do nosa przed wyjazdem Smile)).
Ja poleruje ruska blotem ,kamieniami i rozgrzanym asfaltem hahahahahha bo do tego jest stworzony:)))).
I po odswierzeniu kilka lat bedzie napewno wygladal dobrze:))))
Ja dawalem szpachle w natrysku na podklad lub zaszlifowana blache i na to podklad i na podklad lakier.
Szpachle na gola zaszlifowana blache bo podobno juz sa takie materialy ze pod szpachla nie bedzie sie tworzyc korozja i lakiernicy w warsztatach zawsze tak dawali z ktorymi dawniej pracowalem być moze z pospiechu hahaha.Szpachle natryskową na szpachle zeby pokryc rysy po papierze chyba ze robisz tzw. granulacje przy docieraniu szpachli stosując papiery scierne coraz drobniejsze w celu pozbycia sie rys i na to od razu podklad .Jak jest duzo kitu to wskazane jest dac szpryc bo jak sie da podklad na rysy to tez lubi siadac i sie pokarze na lakierze nawet po 6 miesiacach jak slonce przygrzeje.
Powrót do góry
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin