Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 20:19, 01 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie, ogólnie jestem dupa z elektryki i opiszę pewną sytuację: Aku naładowane, przerywacz przeczyszczony, dobra przerwa jest, kable napięcia nowe, fajki nowe, kondensator nowy, świece nowe. Motocykl nie chcę odpalić, iskry prawie nie ma, czasem przeskoczy maleńka. Podłączyłem cewkę z Simsona, widać że słabsza bo iskra się zaczęła pojawiać ale czerwona. Moto po kilku kopniakach odpalił.
Dodam jeszcze objawy które działy mi się wcześniej: szlag trafia nowe świece w tempie ekspresowym (najczęściej prawą) i czasem gdy odpali to chodzi przez dłuższy czas na jednym (lewym) cylindrze, jak przejadę się kawałek to prawy zaskakuje ale po przegazówce strzela czasem czarnym dymem. Gaźniki są wyregulowane.
Czy wszystko to można zwalić na winę tej cewki? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:05, 01 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Mało danych. Cewka jedno strzałowa i do tego rozdzielacz? Ile V w instalacji?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 21:24, 01 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Tak, cewka oryginalna ruska jednostrzałowa, rozdzielacz PM-05, instalacja 6v. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:44, 01 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
W jakim stanie palec i kopułka? Sprężynki elektrod całe? Palec mocno siedzi na wałku? Tu bym szukał. Sprawdź napięcie zasilania cewki, czy nie ma spadków na instalacji, lub podepnij cewkę na krótko z aku.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 22:10, 01 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Stan używany jutro najwyżej porobię fotki. Sprężynki są całe. Palec siedzi mocno jak sie go dokręci, ale wydaje mi się że ma jakiś luz bo można go dokręcić bardziej w lewo czy prawo zamiast na tym wycięciu na środku. Te napięcie sprawdzę jutro i dam znać. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 6:08, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Czesto garbik na mloteczku przerywacza jest za wysoki i mloteczek nie dociska do kowadelka )))). Podpilowac delikatnie garbik na mloteczku ten z tworzywa i to moze byc to.
Czasami trzeba zrobic wieksza przerwe bo jest róznica w otwarciu na jednym i drugim cylindrze-sprawdz to dokladnie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Stołek
Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 11:53, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Masz dodatkowy przewód masowy do slinika?
Jak nie to połącz dodatkowym przewodem masę silnika, regiela i akumulatora.
Kiedyś miałem zwarcie na pierwotnym cewki- iskra była ale słaba i po włączeniu zapłonu napięcie spadało z 6v do 3,15.
Zobacz tarczę rozdzielacza- miałem lekko wytartą i ciągle przerywał na jeden gar.
Ogólnie po wymianie na ukraińskiego elektronika jest super. |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 12:53, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
A więc tak:
Cyrograf15 Napięcie po włączeniu zapłonu gdy styki są rozwarte na cewce wynosi 5,9V. Mierzę to miernikiem (plus na cewce, minus do masy). Gdy przerywacz jest zamknięty na cewce jest 4,26V (plus i minus na cewce) Zdjęcia zapłonu:
Dawid1981 Sprawdziłem, młoteczek dobrze dociska do kowadełka. Przerwy na razie nie będę ruszał bo i tak iskry nie ma a jak jest to czerwona słabieńka
Stołek Moja jest jak na zdjęciach.
Edit: W obecnym momencie przestała nawet migać kontrolka ładowania podczas kopania.
Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Śro 14:55, 02 Wrz 2015, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Stołek
Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 17:02, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Na pierwszym zdjęciu widać wyraźny odskok na tarczy- ja też tak miałem i były straszne problemy.
Udało się go palić tylko na pych i chodził tylko na wysokich gdy był zimny.
Po wymianie tarczy na nową wszystko się poprawiło. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 18:27, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Spory spadek na cewce. Zaśniedziałe styki, kable? Zapnij aku na krótko, wprost do cewki. Palec ma dosyć, zmień na nowy. Kable wyglądają na węglowe, muszą być zwykłe, druciane. Coś mi się wydaje że to nie jedna awaria a suma drobnych usterek.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 19:13, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za informacje. Paluch kupię nowy. Tak to są węgliki, myślałem że takie mają być w rozdzielaczach zapłonu. Czyli te węgliki mam wywalić i dać kawałek druta? Idzie to gdzieś dostać? Instalacja jest robiona od nowa, ale posprawdzam te kabelki. Na krótko to znaczy plus z aku do plusa na cewce, minus do minusa i próbować? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 19:45, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Instalacja 6 V wymaga grubszych kabli ja 12 V. Może tu jest problem? Kable wysokiego napięcia takie z miedzianą linką w którą wbija się szpilki kopułki i wkręca fajki. Fajki i kable takie jak do WSKi czy Koszmara. Węgliki w kopułce mają być, tego nie ruszaj. Przy podpięciu na krótko biegunowość nie ma znaczenia. Powiedzmy, + aku na cewkę do +, a - na masę > blok silnika.
Wojtek
PS
Przy podpięciu na krótko idzie spory prąd przy zwartych stykach przerywacza. Nie podpinaj tego tak długo. Jak silnik odpali to może tak pracować. Wtedy nic złego się nie dzieje. Przelej gaźniki i dopiero zamknij obwód i odpalaj.
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Śro 19:46, 02 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 20:18, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Okej, dzięki jutro to sprawdzę. A co do kabli wysokiego napięcia to taki się nada? [link widoczny dla zalogowanych] Ja mam nowe Beru, ale normalne. Nie mają jednolitego rdzenia. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 21:06, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Rdzeń ma być miedziana linka, nie wiem co jest w tym na fotce.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 10:53, 03 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Okej, to takie mam teraz zamontowane. Co do spięcia na krótko, podpiąłem tak jak mówiłeś. Jedyne co to kable się mocno nagrzały, ale iskry brak. Wcześniej jak włączałem zapłon z stacyjki to lampka ładowania świeciła się mocno i w momencie w którym były styki zwarte to lekko przygasała. Teraz przy normalnym połączeniu nie przygasa wcale. |
|
Powrót do góry |
|
|
|