Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M72-M by Michel18
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 21:32, 22 Maj 2015    Temat postu:

Te zalewane tarcze są mega dobre i tylko te kupuje:))))).Sa mega wytrzymale i maja 40HRC wielowypusty .

To mojego ruska zawsze tam widziales:)))) hehehe w grudniu byl tylko moj rusek i mz z koszem ktora pojechala z rana:))).
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 21:40, 22 Maj 2015    Temat postu:

Podnóżki tynie są faktycznie dłuższe. Bardzo dobrze pasują od IŻ-a, a są tańsze.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 17:37, 23 Maj 2015    Temat postu:

Ja mam te swoje tarcze oryginalne z epoki (50, 60 lata) to jest szansa że jeszcze dobre materiały stosowali Razz Dzięki za odpowiedź, bo zamówiłem dłuższy a dostałem od krótszy, wymienię razem z tarczami bo teraz mam 4 krótkie i 1 dłuższy a chciałbym żeby to było tak jak być powinno. Lubie takie szczególiki Very Happy

To jak przyjadę to pokręcę się tam koło nich to może się spotkamy Smile


Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Sob 17:38, 23 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 20:40, 30 Maj 2015    Temat postu:

Mam pytanko, składam to sprzęgło już któryś raz i o ile skrzynia chce wejść w pierwszą tarczę to tyle idealne ustawienie drugiej jest dla mnie magią. Czy da się to zrobić inaczej niż używając do tego wymontowanego wału z skrzyni? Bo złożyłem ją już na cacy i nie chciałbym jej rozbierać specjalnie z powodu tego sprzęgła.
Płaskownika który by się nadawał żeby zrobić krzyżyk nie posiadam.
Jeżeli jest jakiś inny myk na poskładanie tak żeby skrzynia wchodziła na raz to chętnie się dowiem jak to trzeba zrobić Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Sob 22:21, 30 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 0:52, 31 Maj 2015    Temat postu:

Jest specjalny przyrząd do tego. Centruje do wpustu popychacza. Najprościej to wałek z dowolnej ruskiej skrzyni.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 7:01, 31 Maj 2015    Temat postu:

Okej, dzięki za szybką odpowiedź, spróbuję dostać jakiś zajechany dzisiaj na motobajzlu (w rozsądnej cenie). Jeżeli się nie uda to kupie płaskownik, zespawam go na krzyżak i powinno się nadawać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 7:14, 31 Maj 2015    Temat postu:

Da się. Ale najłatwiej wałkiem skrzyni. Jak sie nie ma wałka to kawałkiem płaskownika. Jak nie ma płaskownika to kiedyś lekko podbijaniem plaskiem śrubokrętem. Przecie nie jest powiedziane, że sprzęgło musi być dopycone śrubkami przy ustalaniu tarcz ciernych. Poluzujesz będzie łatwiej.
Jeśli jednak musisz mieć wałek to mogę pożyczyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 21:05, 31 Maj 2015    Temat postu:

Dzięki za wiadomość i za ofertę Prince. Udało mi się już kupić za 15ziko taki wałek, chociaż "handlarze" śpiewali od 100zł w górę za swoje egzemplarze. Grunt że się nada. Wiecie z jakiej skrzyni pochodzi?

A co do tego płaskownika i śrubokręta to uwierz mi ale tak właśnie najpierw próbowałem, nawet na poluzowanych śrubach, ustawiając go od początku na dotoczonym wałku. Zawsze coś się nie zgadzało, albo to było ustawienie tego wieloklina albo wysokość tarcz, gdy ustawiałem jedno to drugie mi uciekało. Te okładziny co mam to mają wysoki współczynnik tarcia i nawet lekko skręcone już dobrze trzymały.


Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Nie 21:06, 31 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 16:32, 02 Cze 2015    Temat postu:

Mam takie pytanie. Mój wałek kardana jest o 1cm za krótki (w stosunku do danych z katalogu fabrycznego), nie siedzi przez to dobrze w sprzęgle (już trochę je "wyjajowił") i mam pytanie. Czy da się go przesunąć? Jeżeli tak to jak to zrobić i czy potem nie będzie problemu że będzie on latał przód tył? A może lepiej nawet się nie bawić i kupić nowy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 16:43, 02 Cze 2015    Temat postu:

Ten walek co kupiles jest od skrzyni dniepra Smile.
Powrót do góry
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 21:55, 15 Cze 2015    Temat postu:

Mam do Was takie pytanie: czy były różne rodzaje linek prędkościomierzy?
Bo sprawa wygląda u mnie tak: skrzynie mam oryginalną emkową, jak mam wsadzoną tą linkę i dokręcam śrubką to ją wyciska (w górę) z mocowania i nie pokazuje prędkości. Jak jej nie dokręcę do końca to wyciśnie ją w trakcie jazdy. Owinąłem ją taśmą ale się przekrzywia wtedy przekłamuje (licznik pokazuje max 20km/h). Pomogło tylko wsadzenie kawałka blaszki jako klina z tyłu, owinięcie taśmą i wkręcenie śrubki ale to też nie do końca bo inaczej też chce wycisnąć. Pewnie jak przejadę kawałek to i tak to nastąpi ale powiedzmy że testowo wtedy jak jest to tak zrobione to wszystko działa. Mam w ogóle takie wrażenie że ta końcówka linki powinna mieć gdzieś o 2-3mm większą średnicę, wtedy siadałaby idealnie w to wejście w skrzyni. Wtedy by się nie krzywiła ani by jej nie wypychało. Co o tym sądzicie?


Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Pon 22:05, 15 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:02, 15 Cze 2015    Temat postu:

Że brakuje Ci tulejki takiej z nacięciem na śrubkę do mocowania linki.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 22:15, 15 Cze 2015    Temat postu:

Dzięki za szybką odpowiedź. Jak się teraz zastanawiałem i oglądałem na internecie to wydaje mi się że ją przed remontem miałem. Pewnie gdzieś zawieruszyła mi się w warsztacie. Jeszcze raz dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 16:08, 25 Cze 2015    Temat postu:

Mam do Was kilka pytań:
Wsadziłem tą tulejkę i licznik działa, ale tylko do 30km/h. Jak sprawdzałem wiertarką to licznik działa normalnie i rozpędza się powyżej tej wartości. Czy to może oznaczać że końcówka linki przy skrzyni jest do dupy? Wizualnie wygląda na pasującą do napędu w skrzyni.
Drugie, czy ramy wózków też były numerowane? Podczas czyszczenia wyszło mi coś jakby L69WL. Zrobię fotki i wrzucę wieczorem.
Trzecie, jak sprawdzić czy drążek skrętny z wózka jest sprawny? Czy da się w ogóle określić że np. ta rama się nie nadaje do remontu? Moja jest prosta, ale czy nie ma jakiś newralgicznych punktów o których powinienem wiedzieć?
Czwarte. Czy dostanę gdzieś te gumy które siedzą w ramie i ograniczają wahacz w pionowej płaszczyźnie? Jeżeli tak to gdzie lub u kogo?


Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Czw 16:10, 25 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 22:09, 26 Cze 2015    Temat postu:

Pytanie do Was koledzy, w trakcie jazdy zmieniam sobie biegi (ręką czy nogą), elegancko wchodzą tylko z 4 jest problem. Wrzucić się da ale po chwili od rozpoczęcia przyśpieszania nagle zaczyna tak jakby tłuc i motocykl zwalnia do prędkości zmiany z 3 na 4 (tak jakby bieg chciało samo wyrzucić ale nie potrafiło) i bieg znowu wskakuje, jak znowu przyśpieszę to sytuacja się powtarza, praktycznie nie mogę na 4 jeździć. Z żadnym biegiem takiego problemu nie ma. Jest to skrzynia kłowa, przed remontem tego nie było. Przy próbach wiertarkowych też się nie pojawiało. Podpowiedzcie mi co to może być, na co zwrócić uwagę przy ponownej rozbiórce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 4 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin