Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M72-M by Michel18
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 6:38, 02 Kwi 2015    Temat postu:

Michel18 napisał:
Witajcie. Rozebrałem tą skrzynię, łożyska niby były wymieniane ale i tak już ciężko chodziły. Trzeba będzie je wymienić. Mam takie pytanie co do składania skrzynki. Na wyjście kardana lepszy jest zwykły simmering czy ten co jest niby do VW na wał korbowy? I drugie pytanie, czy ktoś wie jakie powinny być grubości uszczelek które występują w skrzynce?

Na wyjsciu kardana toczyłem kły na zatoczonym walku 1mm mniej i dawałem silikonowy simering kierunkowy i susza na maxa.
Kły tam mają często mega bicie i w moim przypadku było to 0,8mm:))) hahah porażka.
Powrót do góry
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 14:38, 07 Kwi 2015    Temat postu:

Wymieniłem uszczelnienie tłoczyska w przednich amorkach. Zmontowałem całe do kupy, nie chce amortyzować. Częściowo to dzisiaj rozebrałem i rozruszałem, chodziło z lekkim oporem, ale jednak. Złożyłem do kupy, chcąc sprawdzić czy działa.
1 bujnięcie (słabe) amorki lekko poszły góra dół
2 bujnięcie (mocne) szklanki schowały się do połowy i już nie wróciły
Teraz mam do Was takie pytanie: czy ta 2 pozycja jest prawidłowa?
Zaznaczam, pozycja początkowa była taka że amortyzator był wyciągnięty na max. możliwe położenie. Jak siądę z tyłu motocykla żeby przednie koło było w powietrzu to amorki nie wracają do pozycji początkowej. Wydaje mi się ,że powinny, po coś tam ten tłoczek jest. Chyba, że to ja czegoś nie rozumiem Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 13:50, 08 Kwi 2015    Temat postu:

Dobra, rozbierałem ten przód i składałem do skutku. Okazało się że miałem na odwrót założone osłony sprężyny i tarły mi one szklanki, jeszcze coś blokowało amortyzatory, ale po 3 próbnym złożeniu zanikło więc chyba teraz już będzie gitarka Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 18:57, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Mam pytanko, składam już skrzynkę do kupy i mam następujący problem. 3 i 4 wskakują elegancko (nogą się dało zwiększyć, ale zrzucić już nie). Z 1, luz i 2 jest problem. Tak jakby ośkę od gitarki blokowało. Na wałku wszystko jest okej, wydaje mi się że właśnie jest to wina tej zapadki przy nożnej zmianie biegów. Śruby regulacyjne wykręciłem, ale nic to nie dało. Prawdopodobnie złożyłem źle tą zapadkę przy nożnej zmianie i teraz do Was pytanie: jak ona prawidłowo powinna siedzieć? Czy, albo w jakiej pozycji musi się znajdować w momencie wkładania gitarki? Rozumiem że ten wałek z blaszką i zapadkami od nożnej zmiany biegów ma być wyśrodkowany w momencie wkładania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 18:48, 25 Kwi 2015    Temat postu:

Znalazłem, rysunki w instrukcji obsługi. Składam ten mechanizm już 3 dzień i ciągle bez efektów. Potrafi przerzucić 1 bieg do góry (zaczynam od jedynki) i potem kaplica, ani w dół ani w górę. Przy 2 opcji, zmienia biegi w górę po kolei, 1,luz,2,3 ale 4 nie wrzuca bo tak jakby brakowało mu jeszcze trochę pociągnąć (ręką pchając tą dźwignię da radę wrzucić ale pedałem już nie). Potem gdy chce się zrzucać to schodzi po kolei ale nie dochodzi np. do luzu czy 1 biegu. Ten sam problem, dochodzi do max pozycji i dalej już nie zmienia. W tej sytuacji nawet pchanie tej dźwigni ręką nic nie daje.
Czy ktoś wie czym może to być spowodowane?
Może polecicie jakiś warsztat który by mi to wyregulował Very Happy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 7:47, 26 Kwi 2015    Temat postu:

A czy czasem nie masz wyłamanego jednego zęba na tej okrągłej zębatce? Czy światło tak dziwnie się odbiło ,że nie widać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 8:49, 26 Kwi 2015    Temat postu:

On był kiedyś odłamany, ktoś go już dospawał. Do tego składania używam drugiej strony która jest okej. Nie wiem jak Wy to składaliście, ja to robię tak że ręcznie wrzucam pierwszy bieg i potem staram się ustawić tą nożną zmianę tak aby zęby siedziały na zębatce tak samo jak na rysunku z książki. Może tutaj gdzieś popełniam błąd? Jak Wy to składaliście?
Dodam że śruby regulacyjne mam wykręcone tak aby były w środku na równo z obudową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto 21:47, 12 Maj 2015    Temat postu:

Mam do Was koledzy pytanie. Otóż rozebrałem sprzęgło, miałem przeczucie że cieknie mi simmering podpory wału. Czy jeżeli ściągnę koło zamachowe to będę w stanie wymienić sam simmering czy trzeba będzie demontować cały dekiel podpory wału?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 21:58, 12 Maj 2015    Temat postu:

Wystarczy jak zdejmiesz koło zamachowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 12:27, 13 Maj 2015    Temat postu:

Okej dzięki za odpowiedź. Muszę swoje tarcze sprzęgła wymienić bo ktoś je źle zanitował i za chwilkę brało by te nity pomimo że okładzina jest minimalnie zużyta. Ceny na alledrogo ją pomiędzy 30-40zł za 1 sztukę, jak pytałem się w zakładzie co regeneruje sprzęgła powiedzieli mi 60 za 1 sztukę (okładzina 2.8mm) lub 40 za 1 sztukę (okładzina 3.2mm), nikt nie ma 3mm. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z kupnymi tarczami sprzęgła? Lepiej kupić "oryginalną" czy regenerować?

Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Śro 12:56, 13 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cegllar




Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:06, 13 Maj 2015    Temat postu:

Cześć .Zakładając tarcze sprzęgła polskiego wyrobu za 30-40 PLN z allegro -/te tarcze są dużo cieńsze./powinieneś zastosować grubszą tarcz środkową.i wszystko git....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 17:39, 13 Maj 2015    Temat postu:

Któraś ze starych skodzianek pasowała. Była z kolei grubsza i trzeba było stoczyć żeby zastosować grubą stalową przekładkę. A toczenie tego to była sama radość... Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 16:24, 21 Maj 2015    Temat postu:

Takie pytanie: Czy tarcze sprzęgła (jedna i druga) powinny mieć tą samą szerokość? Bo zdemontowałem swoje i jedna jest grubsza a jedna cieńsza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 16:28, 21 Maj 2015    Temat postu:

JAk jest mala roznica i wszystko dobrze wysprzeglalo to luz.I tak wszystko jest zgniecione do kupy Smile)).
Powrót do góry
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 20:58, 22 Maj 2015    Temat postu:

Zamówiłem na internecie, ale jak przyszły to się jednak rozmyśliłem, coś nie dowierzam tym zalewanym jakąś masą. Dogadałem się z gościem i bez problemu mogę mu je zwrócić na oldtimerze w Sosnowcu. Będzie tam ktoś z Was? Ostatnio widziałem parę rusków przed wejściem Very Happy

Ostatecznie swoje tarcze oddałem do regeneracji (w cenie tych z internetu), dostaną okładziny LUK, myślę że będą lepsze niż ruskie Razz

Mam do Was jeszcze jedno pytanie, otóż według rysunku M-72 posiada jedną parę podnóżków krótszych i jedną dłuższych (przynajmniej tak mi się wydaje). Czy tak jest na prawdę? Te od pasażera są dłuższe?


Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Pią 20:59, 22 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 3 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin