|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 19:20, 21 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie wymieniłbym sobie uszczelnienia i łożyska w prądnicy, ale chciałbym najpierw sobie kupić wszystkie potrzebne materiały:
-jaki wymiar ma simmering od strony rozrządu?
-jedno łożysko to 6201 a drugie to ?
-oring 72x3,5? |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 18:05, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
simering 18x35x7
łożysko 10x30x10
łożysko 12x32x10
Oring docelowy wymiar 79-80 więc 72x3.5 bedzie ok - przy montażu uważaj bo lubi się podwinąć, chyba że dostaniesz takią uszczelkę o przekroju kwadratowym.
Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Czw 18:12, 22 Cze 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 20:06, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki za informacje, chciałem prądnicy zrobić dobrze i chyba trzeba będzie wirnik wymienić . Wcześniej pisałem, że znikało ładowanie aż było kaput. Wymieniłem szczotki i było okej. Zrobiłem od tego czasu koło 150~200km wracam z wycieczki i 20km od domu mi nie chce wchodzić na wysokie obroty. Słońce mocno świeciło to lampki nie widziałem, wyłączam światła idzie normalnie, aha ładowania brak. Zgasł mi 400m od domu. Odczekałem chwilkę na wyłączonym zapłonie i jeszcze się doturlał do domu chociaż przed bramą zgasł. Rozebrałem dzisiaj całość, jedna śrubka tam przy pokrywie łożyska od strony zębatki była już odkręcona i ogólnie tłusto od oleju. Wyczyściłem ropą i papierem z całego brudu i wszelkiego badziewia. Poskładałem znowu, podmieniłem już przednie łożysko na nowe i simmer tyle, że wsadziłem 17x35x7 bo tryb prądnicy ma w miejscu na simmer 17.4mm to na 18 na bank będzie ciekło. Poskładałem na szybko montuje w motocyklu, dalej ładowania nie ma. Przeczyściłem jeszcze papierem 500 komutator bo był czarnawy. Wsadziłem całość w imadło próbuję podłączyć jako silnik no i dupa. W 2 miejscach jak jest ustawiony to zrobi może z 1/5 obrotu i dalej nie ma siły ruszyć tylko buczy. Czasem przy podłączeniu zasilania przeskoczy iskra ze szczotek na komutator i tyle. Czy mam rozumieć że wirnik jest do wymiany czy próbować coś jeszcze?
Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Czw 20:09, 22 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 16:51, 29 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie, szybkie pytanie szybka odpowiedź. Czy ten regel z jawy rp 15t pasuje plug and play czy trzeba coś jeszcze przy prądnicy (jak na załączonym obrazku).
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 16:06, 18 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Przyczyną śmierci prądnicy był najprawdopodobniej uszkodzony/zużyty wirnik. Kupiłem już nowy, nowe łożyska simmer poskładałem i wsadziłem do motocykla. Na początku napięcie mierzone między (ja) i (sz) na prądnicy skakało raz nie było, albo przedział 2.5 do 5.4V. Po chwili na wolnych utrzymuje ok 2.8 do 3.2V jednak przy maksymalnych obrotach silnika nie chce wejść ponad te 5.4V. Czy to jest kwestia tego, że jeszcze nie dotarły się szczotki do nowego wirnika? Prądnica długa, regulator rr-31 sprawdzony przez elektryka wg. schematu z strony. Aha i jeszcze tak, kontrolka ładowania gaśnie na wolnych a przy podnoszeniu obrotów zaczyna coraz mocniej świecić ale i tak nie świeci "pełną" mocą
Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Śro 16:24, 18 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 21:17, 14 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Teraz trochę takie głupie pytanie, jak włącza się w układ miernik napięcia aby uzyskać wiarygodny wynik? Naprawiłem prądnice, chodzi równo jako silnik, po podłączeniu wiertarki żarówka ładnie świeci i daje ok. 11 V. Wsadziłem ją do motocykla i teraz tak, na wolnych obrotach żarówka ładowania nie świeci, po dodaniu gazu zaczyna się żarzyć i przechodzi w świecenie ale nie takim silnym światłem jak to jest po włączeniu zapłonu a przed odpaleniem. Mierząc styki prądnicy ja i sz uzyskuje na mierniku wynik od 3-4.5v, mierząc ja i masa mam 4-5.5V, na akumulatorze napięcie rośnie po dodaniu gazu z ok 3.7v o 0.01V co chwilkę w górę. Jednak gdy włączę światła i dodam gazu to zachowują się tak jakby pracowały tylko na aku (nie rozświetlają się bardziej). Do sprawdzenia został mi już tylko jeszcze raz regel, ale jak to zrobić wymontować prądnice, znowu wiertarka i go jakoś próbować ustawić? Nie mam profesjonalnego zasilacza aby robić to na sucho, tylko metodą prób i błędów, regel to rr-31 |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 23:14, 17 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Ogarnąłem temat, zrobiłem kopię układu ładowania na blacie i metodą prób i błędów odkryłem przyczynę. Trzeba było wyregulować śrubę regulatora od napięcia ponieważ za szybko ograniczała napięcie oraz przeczyścić styki. Jutro wsadzę to w motocykl i mam nadzieję, że się nie rozmyśli |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|