Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M72 - dziennik napraw
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nowy12345




Dołączył: 10 Lip 2019
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żywiec

PostWysłany: Czw 13:42, 10 Cze 2021    Temat postu:

Tutaj sa fotki z tego cylindra przed rozbiorka i zdjecie samego tloka

/edit:
Wzialem termometr ze soba, mam taki elektroniczny z sonda do 110C, wlozylem meidzy zeberka i pojechalem jeszcze raz. Zrobilem moze 1km i jadac z gorki na 4 biegu zablokowalo tylne kolo. Termometr pokazal Error czyli wyszedl poza zakres...

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez nowy12345 dnia Czw 14:46, 10 Cze 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dioblik




Dołączył: 28 Mar 2021
Posty: 119
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Czw 15:03, 10 Cze 2021    Temat postu:

klapek napisał:
Przy docieraniu nie ruszam się bez pirometru.. Jak wejdzie w okolice 180-190'C nie odpalę, puki nie poprawię gaźników.
Dolniak trzyma okolice 120-140 stopni. Jak miałeś "siwy dym", to było sporo powyżej tych 190...

Czyli jeśli masz okolice 180-190 stopni to wzbogacasz mieszankę , dokręcając śrubę regulacji mieszanki w gaźniki?
Czy przy tej regulacji podnoszenie iglicy robi jakąś różnicę? Czy wzbogacenie mieszanki pomaga uzyskać mniejszą temperaturę cylindra? Czy może nadmierne tarcie robi też taką temperaturę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nowy12345




Dołączył: 10 Lip 2019
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żywiec

PostWysłany: Sob 21:45, 14 Sie 2021    Temat postu:

Panowie pozwole sobie na maly update w temacie. Nie pisalem wczesniej bo chcialem miec pewnosc, ze sprzet jest ogarniety. Wiec po kolei, musialem rozberac wszystko jeszcze raz (glowice, cylindry, tloki). W cylindrach przejechalem gniazda od zawry wydechowe rozwiertakim nastawnym, same zawory wydechowe "oczyscilem" ze sladow przytarcia papierem sciernym na wkretarce. Nastepnie pilnikiem "spilowalem" plaszcz tloka w miejscach gdzie byly slady przytarcia, pozniej poprawilem luzy na zamkach pierscienie na okolo 0,4-0,5mm. Na koniec honownica reczna na wiertarke przejechalem lekko cylindry. Odpalilem sprzet ale chodzil nieco niemrawo. Ostatnim krokiem bylo przyspieszenie zaplonu o okolo 15 stopni. Po tych wszystkich zabiegach wszystko chodzi jak nalezy. Pali od kopa, swiece maja kolor kawy z mlekiem, ladnie sie wkreca itp. Zrobione okolo 500-600km w upalach po 30 stopnie z zapietym wozkiem. Mieszkam w gorach wiec trasy byly rozne, raz pod gorke, raz z gorki. Ogolnie jestem zadowolony i poki co krece kilometry (oby jak najdluzej). Jeszcze co do oleju to zalalem Motul-a i dodatkowo wlalem dodatek z dwusiarczkiem molibdenu. Nie mam pojecia czy w takim silniku ma to jakikolwiek sens, ale wydaje mi sie, ze nawet jesli nic nie pomaga to na pewno tez nic nie zaszkodzi. Sprzegla na razie nie ruszam, podregulowalem na srubie i jest ok, ladnie zabiera, skrzynia nie zgrzyta. Byle do przodu Wink

Ostatnio zmieniony przez nowy12345 dnia Sob 21:47, 14 Sie 2021, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
warszawa224




Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 8:09, 16 Sie 2021    Temat postu:

Witaj. Ostatnio jeździłem po Żywcu zaprzęgiem w upałach. Polecam drobne modyfikacje:
1. Średnio głęboka miska olejowa która jest o 3.5cm wyższa od stalowej. Długo się opierałem przed tym rozwiązaniem ale jest zauważalnie niższa temperatura silnika w czasie upałów.



2. Montaż hamulca na koło wózka bocznego. Jest na to bardzo prosty patent. Jeśli potrzebujesz zdjęcia to Ci podeślę.
3. Otwory wentylacyjne w przedniej kapie dekla zapłonu. Wykonałem je na wzór tych z powojennego BMW R52. Woda się nie wlewa do środka. Przetestowane przez 120km ściany wody.


[img]https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLXlmZbqWC7j9idmBOKis7vU_onFtqixQr-XQp3Tk7O_tlT0IB2Si-80R60m3WAAWMUGL5WlZp1y64jerk0HQm68y0WIMxk4FNp6umnqvRPdrbxVg8l33hkxU8JfPy4QVKl6QrG4unxlXdx_aeuAvjwy=w420-h746-no?authuser=0[/img]




[img]https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLV469GDAqo1_srbjIOkKhtqEvOuj1RlA3L6nFSrzVKWAGKNbI_Vyt5s-MopbhhGcn0FVi6QsyEGFjRhatjIj-VhrfM5m5NrBTst56i1ZJ_MzddfSusOqh5l9tJpF0ZYsP2WxyQCtgnw2sNpW4pjlWRD=w420-h746-no?authuser=0[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3es8NhIo-jDuBq7mvAFQR9ZiyS-73yDt4UWm8RMsql0vW-2UQJ_jhBjrBA9JEXn1abrmnNv_P_ZwUZN2A3LDajsnhbOlTwysQSiR_pK2ieqhvCUyPespi4mtzsvB2EJ2tV9nxfSFRmqDogTCFdfrr53=w1090-h613-no?authuser=0[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3dmo5QY8WK39CyzM3hFyVleP5ZK_3g79-PTKFUY9asgRpkNImvo8H1lL4Y2lcMOlxrI1xdS2iDzYY8b_sOVm_WpXO-coS85FnjG0YtUTPj4cuH2GS6qTMMqgdAD5kJwDm8CCDH0c_CU_sZD3RAxlFVt=w1090-h613-no?authuser=0[/img]

* po skopiowaniu linka zdjęcia powinno ono zadziałać. Nie potrafię wkleić poprawnie takiego zdjęcia.


Ostatnio zmieniony przez warszawa224 dnia Pon 8:15, 16 Sie 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin