Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 18:08, 26 Sty 2013 Temat postu: M72 demontaż skrzyni biegów |
|
|
Uruchomiłem dzisiaj moją emkę trochę pochodziła i kiedy zwiększyłem trochę obroty nagle zgasła, gdy próbowałem ją ponownie odpalić okazało się, że nie można wcisnąć sprzęgła, zablokowała się też dźwignia rozrusznika. Mam nadzieję, że to tylko defekt sprzęgła np: wykręcona śruba. Czy w emce jest możliwość demontażu skrzynki bez wyjmowania silnika ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Sob 18:20, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tak
1. zdejmujesz tylne koło i pręt hamulca, przekręcasz dyfer w prawo i zdejmujesz sprzęgiełko uwalniając skrzynię
2. odkręcasz wydechy i górne mocowanie silnika, wyciągasz tylną szpilkę silnika i unosisz tył do góry wraz ze skrzynią biegów uwalniając sprzęgiełko |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4065 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 18:44, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Punkt 1 OK, a 2 to na diabła? W Emce nawet dnieprowska wychodzi bez dotykania silnika. Akumulatao trzeba wyjąć bo przeszkadza.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Sob 19:10, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
To są dwie możliwości wyjęcia skrzyni, przepraszam że nie napisałem- myślałem że bardziej domyślni |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4065 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19:13, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Można i szlifierką przeciąć ramę a następnie pospawać, tylko po co?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 451 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Sob 20:33, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ja wyjąłem wydechy, szpilki, górne mocowanie silnika, przesunąłem silnik do przodu i odkręciłem skrzynie. |
|
Powrót do góry |
|
 |
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 20:38, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Najpierw wyjąłem koło, dyfer niestety nie dał się przekręcić ponieważ trzymał go wałek napędowy. Więc poluzowałem śrubki prowadnicy suwaka wyjąłem prowadnicę i wyciągnąłem dyfer z wałkiem.
Skrzynia faktycznie wyszła bez odkręcania szpilek silnika. Okazało się że odkręciło się koło zamachowe. Jak to możliwe nie wiem, wał korbowy zawiozłem razem z kołem zamachowym do regeneracji i oczywiście poprosiłem o dotarcie stożka do otworu w kole zamachowym. Przed montażem włożyłem stożek wału w otwór koła zamachowego lekko nacisnąłem ręką efekt był taki, że musiałem rozłączać z powrotem ściągaczem. Bardziej martwiłem się, że puści połączenie na wałku napędowym. Jeszcze muszę wyciągnąć silnik mam nadzieje że klin nie uszkodził stożka. |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Sob 21:58, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
sprawdź czy koło zamachowe nie opiera się o łożysko uniemożliwiając osadzenie na stożku, w takim przypadku musisz splanować wypust koła od strony łożyska |
|
Powrót do góry |
|
 |
|