Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

m-72 spalanie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:53, 14 Lis 2016    Temat postu: m-72 spalanie

witam, takie pytanie, mam po remoncie przejechane około 300 km, i czy to normalne, że na gaźniku iglica jest na 4 ząbku od góry bo inaczej nie mam mocy, jak daję np na 3 ząbek to nie ma mocy? nowe gaźniki k-302 i na innych też nie chce iść na mniejszej dawce paliwa. I teraz pytanie czy to się zmieni
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubM-72




Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pon 9:52, 14 Lis 2016    Temat postu:

Może napisz najpierw jakie tłoki, wałek rozrządu oraz ile pali. Ustawienie zapłonu ma też wpływ na spalanie. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:58, 14 Lis 2016    Temat postu:

Tłoki ruskie nowe, wałek rozrządu ruski nowy a pali 10 l /100 km, przejchane od remontu tak jak wspomniałem około 300 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 14:17, 14 Lis 2016    Temat postu:

Odpala ładnie, od 1-2 kopnięć?
Jaki kolor świec?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:22, 14 Lis 2016    Temat postu:

Odpala od 1 kopnięcia max od drugiego, świece czarne ale jak zmniejszę dawkę paliwa to nie chce jechać. Mogę tak jeździć tylko pytam czy to sie unormuje czy coś jest nie tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 14:38, 14 Lis 2016    Temat postu:

Jest źle.
Musisz dojść z kolorem do ceglastego.
Opuść iglice i przejedź się, mimo że "nie chce iść".
Zrób tak 20-30km, zatrzymaj się i wykręć świece.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 16:32, 14 Lis 2016    Temat postu:

Zdecydowanie za dużo pali. Idzie dopiero niejako na "ssaniu". Jest na granicy dotarcia, 300 km to absolutne minimum na poukładanie pierścieni. Ja bym jeszcze pojeździł.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:15, 14 Lis 2016    Temat postu:

wiem ze za duzo pali, troszke mnie to przerazilo bo wcześniejszy motor po remoncie nie chlipal tyle co ten dlatego ten moj post. a teraz chyba już nie bede jezdzil bo targa po nerach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Śro 6:30, 16 Lis 2016    Temat postu:

Moja emka normalnie pali 10 a kolor swiec ceglany. Nie tykaj nic dopuki z 1000 km nie zrobisz bo przytrzesz. Normą jest ze moto duzo pali na dotarciu bo go wszystko trzyma
Po 500km zacznie puszczać. Mam nadzieje ze zmieniłeś juz ze 2 razy olej bo opiłków bedzie sporo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:27, 16 Lis 2016    Temat postu:

dzieki balu za poradę, narazie raz zmieniłem olej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 9:27, 16 Lis 2016    Temat postu:

Heh ty lepiej napisz ile zrobieś luzu miedzy tlokiem a cylindrem ????? JAk wszystko zacznie lżej chodzić swiece zaczną sie lepiej wypalac to normalne.A z ta wymiana oleju to raczej przesada bo w dolnym to po około 4 tyś dopiero olej wymieniłem i jakiś tam minimalny pył na magnesie był ale to raczej z kół rozrządu jak były nowe ale jak ktoś chce to może olej wymieniac co 100 km:))) zawsze to lepiej Smile).
A gdy olej jest szybko czarny i blok jest w srodku zabrudzony to jest głownie spowodowane przedmuchami miedzy tłokiem a cylindrem a co za tym idzie to kiepska jakość użytych części lub juz wielki przebieg na odpowiednich częściach.
Można np docierać na oleju typu Venol czy Lubro i pózniej przejśc na np motula ale motocyklowego i napewno bedzie lepiej ale to już kwestia wydatków.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 9:58, 16 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 10:48, 16 Lis 2016    Temat postu:

Dawid, wymiana to nie przesada.
Ja w Uralu, wykręcałem miskę stalową po 30km i syf był.
Z tym że ja ostro docierałem - z koszem i na torze motocrossowym Very Happy

Przy 300km, byłem po 3 wymianach oleju.


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Śro 10:49, 16 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 13:34, 16 Lis 2016    Temat postu:

klapek napisał:
Dawid, wymiana to nie przesada.
Ja w Uralu, wykręcałem miskę stalową po 30km i syf był.
Z tym że ja ostro docierałem - z koszem i na torze motocrossowym Very Happy

Przy 300km, byłem po 3 wymianach oleju.

Takie rzeczy tylko na tłokach ruskich i algniota lub gdy coś jest nie tak opanowane dlatego wspomniałem o złej jakości materiałów Smile)).


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 13:38, 16 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 14:02, 16 Lis 2016    Temat postu:

Tak, mam Almoty i 7 setek pasowania (podobno).
Nie zatarły się przy ostrym docieraniu, więc nie są złe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 15:21, 16 Lis 2016    Temat postu:

Też wymieniałem , 100,300,4000
I na almocie ciasno pasowanym i na cienkim.
Myśle że warto wymienić - po co ma wszystko docierać się dalej w opiłkach z cylindra i pierścieni.
Docierkę ze względu na właściwości robiłem na mineralnym 20w50 - motul 3000 - dwie wymiany po 100 (wokół komina) potem trasa częstochowa-wrocław-częstochchowa i znów wymiana tym razem na docelowy syntetyk 20w60 też motula 3000v.

Nie wiem czemu Dawid poleca motocyklowe oleje motula , przecież u nas jest samochodowa skrzynia i silnik. Oleje nie przechodzą pomiędzy tymi podzespołami (teoretycznie - bo z zewnątrz wszystko uciapane olejem - nie wiadomo skąd Wink )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin