Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 12:47, 31 Lip 2011 Temat postu: M-72 różnice modeli IMZ pomiędzy KMZ |
|
|
Witam, zabieram się za składanie M-72 w wersji z KMZ i chciałbym prosić o pomoc w identyfikacji części do tego modelu z pośród całej reszty. Nie chodzi mi o różnicę pomiędzy pierwszą wersją M72 a końcową, lecz o ostatnie modele produkcyjne obu fabryk. Czy są jakieś istotne różnice w ramach, silnikach lub innych podzespołach jak np. przód wachaczowy i głęboki błotnik w M-72N, a w IMZ zmiana punktu wlewu oleju w końcowej wersji bloku silnika, z góry dziękuję i pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 14:52, 31 Lip 2011 Temat postu: Re: M-72 różnice modeli IMZ pomiędzy KMZ |
|
|
tadzioh napisał: | Witam, zabieram się za składanie M-72 w wersji z KMZ i chciałbym prosić o pomoc w identyfikacji części do tego modelu z pośród całej reszty. Nie chodzi mi o różnicę pomiędzy pierwszą wersją M72 a końcową, lecz o ostatnie modele produkcyjne obu fabryk. Czy są jakieś istotne różnice w ramach, silnikach lub innych podzespołach jak np. przód wachaczowy i głęboki błotnik w M-72N, a w IMZ zmiana punktu wlewu oleju w końcowej wersji bloku silnika, z góry dziękuję i pozdrawiam. |
Długi temat. Jakie koła, jaki rodzaj zawieszenia, jaka rama, jaki blok itp.
Tak po łebkach to rama sie różni wysokością suwaka i mocowaniem sygnału. Blok mocowaniem do ramy. Zawias korkami a bębny średnicą.
Rozwiń co potrzebujesz bo to ze odróżnisz emki od emek to mało. Jeszcze trzeba odróżniać emki od późniejszych modeli. Np temat lampy nie został całkiem zamknięty.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 14:58, 31 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 18:44, 31 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Wiem ze to dla niektórych temat morze, lecz pomijając mity co ktoś gdzieś kiedyś widział i skupiając się na faktach produkcji seryjnej sądzę że jest do opanowania. Na początek skupmy się na ramie i zawieszeniu w modelu M-72N. Chodzi mi oto po czym je rozpoznać cechy charakterystyczne bo najbardziej ten model mnie interesuje, sądzę że ten temat może pomóc także innym w odbudowie konkretnego modelu aby nie tworzyć kolejnych hybryd, pozdro. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:59, 31 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | Wiem ze to dla niektórych temat morze, lecz pomijając mity co ktoś gdzieś kiedyś widział i skupiając się na faktach produkcji seryjnej sądzę że jest do opanowania. Na początek skupmy się na ramie i zawieszeniu w modelu M-72N. Chodzi mi oto po czym je rozpoznać cechy charakterystyczne bo najbardziej ten model mnie interesuje, sądzę że ten temat może pomóc także innym w odbudowie konkretnego modelu aby nie tworzyć kolejnych hybryd, pozdro. |
Jak pisałem w poście wyżej. Poznasz po tym, ze trąbik będzie mocowany pod katem a suwaki o jakiś 1 cm wyższe. Zawieszenie z alu korkami z drobnym gwintem i innym kształtem " butków" mocowania wahaczyka - będzie widać "szew technologiczny" w połowie.
Masz plan zbudowania z kawałków, uzupełnienia tego co masz, kupienia oryginału czy tylko wiedza dla wiedzy?
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 21:06, 31 Lip 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 21:52, 31 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Uzupełnienie posiadanych już części wg. twojego opisu Prince to przodek mam oryginał ramę nie, blok chcę dokupić tylko muszę wiedzieć jak wygląda. Z tego co mam coś bym złożył ale nie chodzi mi o sztukę na handel tylko motocykl choć w pewnym stopniu zgodny modelowo. Nie mam problemu z zdobyciem części ale muszę konkretnie wiedzieć czego szukam i jak dana część wygląda. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:02, 31 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | Uzupełnienie posiadanych już części wg. twojego opisu Prince to przodek mam oryginał ramę nie, blok chcę dokupić tylko muszę wiedzieć jak wygląda. Z tego co mam coś bym złożył ale nie chodzi mi o sztukę na handel tylko motocykl choć w pewnym stopniu zgodny modelowo. Nie mam problemu z zdobyciem części ale muszę konkretnie wiedzieć czego szukam i jak dana część wygląda. |
Cieszy mnie to bo zwykło sie uważać, ze rusek to kundel i niech tak pozostanie. Ale zadanie masz niełatwe.
Jak będziesz kupował ramę to staraj sie kupić z bagażnikiem i błotnikiem. Trochę sie różnią a dobrać później jest trudniej.
O suwakach pamiętaj, ze są o około 1 cm wyższe a nie o 2.
Blok ma mocowanie silnika ponad prądnicą. Nie jak wcześniejsze- z pokrywy rozrządu. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pon 19:17, 01 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Czy mógłbyś podać jakie jeszcze znasz cechy charakterystyczne dotyczące tego modelu. Te informacje są dla mnie kluczowe, czy wiesz może w jakich kolorach wychodziły M-72N, bo chciałbym zrobić wersję cywilną. I w ogóle Prince wielkie dzięki za odzew i wskazówki. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:24, 01 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | Czy mógłbyś podać jakie jeszcze znasz cechy charakterystyczne dotyczące tego modelu. Te informacje są dla mnie kluczowe, czy wiesz może w jakich kolorach wychodziły M-72N, bo chciałbym zrobić wersję cywilną. I w ogóle Prince wielkie dzięki za odzew i wskazówki. |
Chętnie zobaczyłbym milicyjną. Granatową z czerwonymi paskami.
Charakterystyczne na pewno jest zawieszenie z błotnikiem.
Co do ramy to mam taką. Chętnie wymieniłbym na zwykłą-pasowałaby mi do reszty. Niestety jest już lakierowana proszkowo z podkładami na czarno.
Różnic w drobnicy jest bardzo dużo. Lepiej i łatwiej jak będziesz zadawał konkretne pytania. O całości można by długo pisać. Zdecydowanie wolałbym formę rozmowy z której przecież i ja też mogę sie czegoś dowiedzieć.
I to ja dziękuję, bo serce rośnie ze coraz więcej osób podchodzi do tych zabytkowych rusków w sposób na jaki zasługują, a nie byle wrazić silnik bemwu, tłuczki do mięsa na kierownicy i heja w błoto w niemieckim kasku. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pon 23:35, 01 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Super to malowanie masz zdjęcie drugiej strony moto?
Ramę chętnie bym kupił moja się nie nadaje na wymianę (czytaj-do jazdy) ale mam na nią klienta co zbiera wszystko. Co do lakierowania proszkowego to ostatnio mam pewien dystans do odporności powłoki kilka lat temu było dużo lepiej. Osobiście zajmuje się naprawą motocykli zabytkowych in już mam niekiedy dosyć malowania wszystkich rusków na khaki a junaków na czarno jakby w innych kolorach nie wychodziły. Zapomniałem jeszcze jak robiłem dla handlarzy to ruski były wszystkie w ral7021 + złote cynki zresztą moje K650 też jest tak zrobione ale cóż materiały były gratis. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:55, 02 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | Super to malowanie masz zdjęcie drugiej strony moto?
Ramę chętnie bym kupił moja się nie nadaje na wymianę (czytaj-do jazdy) ale mam na nią klienta co zbiera wszystko. Co do lakierowania proszkowego to ostatnio mam pewien dystans do odporności powłoki kilka lat temu było dużo lepiej. Osobiście zajmuje się naprawą motocykli zabytkowych in już mam niekiedy dosyć malowania wszystkich rusków na khaki a junaków na czarno jakby w innych kolorach nie wychodziły. Zapomniałem jeszcze jak robiłem dla handlarzy to ruski były wszystkie w ral7021 + złote cynki zresztą moje K650 też jest tak zrobione ale cóż materiały były gratis. |
To co znalazłem na dysku:
na opozicie jest jeszcze kilka zdjęć tego egzemplarza, ale mam za slaby net żeby poszukać. Może jak zawiadowcy tego bałaganu wrócą z urlopu to poszukają
Co do sprzedaży ramy to bardzo chętnie pod warunkiem, ze zwrócą mi sie koszty lakierowania i kupna innej bliżej mojego rocznika. Czyli tak pi razy drzwi jakieś 650zł lekką ręką. Ale najpierw musiałbym namierzyć.
mam teraz dwa namiary. Jak jesteś zainteresowany to będę dzwonił do gości.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 14:02, 02 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 17:19, 02 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Na tą chwilę muszę się wstrzymać z zakupem, bo dzisiaj wywaliłem kasę na blachę na dach do warsztatu i 1,5t cementu, może pod koniec przyszłego tygodnia ale nic nie obiecuję.
Prince kojarzysz w jakich jeszcze kolorach cywilek wychodziła M72N? czym się różni tylni błotnik i bagażnik?
Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Wto 21:51, 02 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Śro 0:13, 10 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Prince mam pytanie co do bloku silnika. Znajomy który siedzi w ruskach już dość dawno twierdzi że w M72N spotykał tylko bloki przejściowe, te które były również w pierwszych K750, te z żeberkami z przodu silnika. Co ty o tym sądzisz? Czy spotkałeś się również orgyginalnie z gładkim blokiem w tym motocyklu? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 8:42, 10 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: |
w jakich jeszcze kolorach cywilek wychodziła M72N? |
Fajna była jeszcze w kolorze kawy z mlekiem z błękitnymi lub bordowymi szparunkami.
Przyznam ze reszty wolałbym nie mówić bo parę kolorów widziałem za to zupełnie nie wiem czy to był fabryczny lakier.
Kawę z mlekiem z boro bede miał na ostatniej wczesnej kaczce.
tadzioh napisał: | czym się różni tylni błotnik i bagażnik? |
Wraz ze zmianą długości mocowań suwaków zmieniła sie długość wąsów mocowania bagażnika. Czasem widuje sie takie emki z którymi wyraźnie z tyłu jest coś nie tak. Jest to wynik składania z puzli z niewłaściwszego bagażnika do nie właściwej ramy. Robi sie prześwit jak w jeżu 49.
Błotnik lepiej kupić w zestawie bo i tak zwykle trzeba trochę naciągać, rozginać a jak nie będziesz miał pewnych ze tam były otwory na bagażnik to jeszcze bardziej utrudnia dopasowanie.
Znam z autopsji. Kiedyś sie namordowałem żeby dojść czemu bagażnik albo wypada pochyło albo zmienia profil błotnika nad kołem.
Cytat: | co do bloku silnika. |
Myślę, ze ponieważ wczesna kaczka korzystała jeszcze z pozostałości po emce i miała gładkie bloki na samym początku produkcji- to raczej emka nie załapała sie na bloki ożebrowane wprowadzone już wydaje mi się po roku 60tym.
Trzeba by rzucić okiem do katalogu. Wiadomo, że poza często fabryką i nawet w niej czasami zdążyły sie wymiany na to co było akurat łatwiej dostępne. Moim zdaniem fabrycznie powinny być gładkie bez zeber.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 8:57, 10 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Śro 21:03, 10 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Prince czy ten właściwy bagażnik ma jakieś cechy rozpoznawcze czy też trzeba szukać na chybił-trafił metodą prób i błędów? I jeszcze jedno bardzo ci się śpieszy z sprzedażą tej ramy? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:50, 10 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | Prince czy ten właściwy bagażnik ma jakieś cechy rozpoznawcze czy też trzeba szukać na chybił-trafił metodą prób i błędów? I jeszcze jedno bardzo ci się śpieszy z sprzedażą tej ramy? |
Całkowicie mi sie nie spieszy. Bagażnik też bym do niej miał. W sumie to na niej jest tak z grubsza poskładany motocykl.
Niestety rama została po zamówieniu na udawaną wczesną emkę i przypomniałem sobie ze ma wycięte zastrzały przy suwakach. Zatem trochę lipa. Jeśli mimo to jednak się zdecydujesz to śmiało to rozbiorę. Jeśli nie, to służę wymiarami i wszelkimi innymi informacjami jakie tylko będę w stanie podać. Ale to jak znów będę w Krakowie. Czyli pewnie ostatni tydzień sierpnia.
Gdybyś jednak chciał szukać wcześniej to były trzy długości tych wąsów mocowania do suwaków. To te średnie będą do tej emki |
|
Powrót do góry |
|
|
|