Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: Wto 17:11, 22 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Chyba wiem o co chodzi... Powiem Ci szczerze, że nie znam pierwotnego przeznaczenia. Lampka na foto to lampka jaka ma być na emie.
Dasz radę cyknąć foto swojego żółwika? |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 17:20, 22 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
dzisiaj się do motoru nie dogrzebię za dużo motocykli mam na warsztacie, jeden na drugim stoi, ale poszukam w zdjęciach może na którymś go widać. |
|
Powrót do góry |
|
|
Łukasz
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: Wto 17:31, 22 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Strzelam, masz inne mocowanie do błotnika? W kształcie jajka jak obrys blachy żółwika? Jeśli tak to mocowanie jest lampki koszowej, a klosz z lampki na motocykl. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 17:43, 22 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
to na wózku ale słabo widać |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Czw 20:45, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Żeby nie być gołosłownym wkleję Ci jedno konkretne zdjęcie Ty jeśli oczywiście to nie problem ocenisz kompletność oraz oryginalność tego motocykla |
Dawno mnie nie było.
Na pierwszym rysunku inny silnik, inne klamki
[link widoczny dla zalogowanych]
Na następnym dodatkowo wyższe przednie zawieszenie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:41, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
GABE napisał: | Cytat: | Żeby nie być gołosłownym wkleję Ci jedno konkretne zdjęcie Ty jeśli oczywiście to nie problem ocenisz kompletność oraz oryginalność tego motocykla |
Dawno mnie nie było.
Na pierwszym rysunku inny silnik, inne klamki
[link widoczny dla zalogowanych]
Na następnym dodatkowo wyższe przednie zawieszenie. |
No tak. Tylko miałeś ocenić nie egzemplarz na zdjęciach, rycinach czy innych obrazkach ze strony głównej, tylko motocykla ze zdjęcia wklejonego przez agrupę.
Powiedz czy to kundel czy fabryka.
Zmiany następowały płynnie. Rozumiem chec by wszystko było proste i jasne ale tak nie jest. Same ryciny i katalogi zawierają wiele błędów, uproszczeń, lub czegoś co miało wejść ale nie weszło. A czasami nawet wchodziło coś innego czego nie uwzględniono w katalogu. Piszesz, ze opierasz sie na danych katalogowych. To właśnie lipa. Według mnie najwyższą wartość mają zdjęcia tzw "z epoki". A, ze trudno je wyłowić a łatwo podrobić dodaje tylko smaku i podnosi poprzeczkę.
I tak. Masz rację, ze wielu handlarzy mniej lub bardziej sprawnie wciska kity ( lub tylko próbuje). Czasem ich wymysły są nawet całkiem rozbudowane i aż przyjemnie posłuchać tych bredni. Lubię stanąć na bazarze przy stoisku, nie przerywając dać sie takim łosiom wygadać, popatrzyć jak obrastają w piórka snując swoje teorie,powołując sie na tajne instrukcje MSW, znajomego speca z fabryki MW lub majora ze specnazu.
tadzioh- masz późniejszy typ lampki. Według mnie powinna być taka jak ta jaką zaprezentował Łukasz |
|
Powrót do góry |
|
|
Łukasz
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: Czw 22:03, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: |
tadzioh- masz późniejszy typ lampki. Według mnie powinna być taka jak ta jaką zaprezentował Łukasz |
Prince, a co to jest dokładniej za lampka? Wygląda jak niedorobiona FP-220tka. 220tka koszowa? |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 23:41, 24 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy to prawda? ale gość od którego ją kupowałem mówił że to pierwszy model żółwika produkowany przed wprowadzeniem obowiązku światła stopu, przez te wymysły handlarzy dopasowujące części do praktycznie każdego modelu trudno się połapać co jest od czego. Jednak lampka jest przystosowana do oświetlenia tablicy więc raczej nie jest koszowa a gabarytem jest identyczna z żółwikiem różni się tylko tym że niema tego trójkątnego szkiełka i jest na 1 żarówkę. pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Pią 10:01, 25 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | No tak. Tylko miałeś ocenić nie egzemplarz na zdjęciach, rycinach czy innych obrazkach ze strony głównej, tylko motocykla ze zdjęcia wklejonego przez agrupę. |
Gdyby nie te suwaki to naprawdę bomba.
Kolorek taki sam jak tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
A co ja wcześniej napisałem
GABE napisał: | Większość Emek z długim suwakiem które widziałem miały koła na półbębnach lub falbanach od Urala dlatego śmiem twierdzić, że są to jakieś wydumki, nie mówiąc już o przednim zawieszeniu i dyfrze. Gdyby było tak jak pisze agrupa to powinny mieć długie suwaki i koła na falbanach Emkowskich
I jeszcze mi się przypomniało, że zazwyczaj rocznik jest za wczesny do opisywanych ostatnich modeli. |
Prince
Cytat: | Powiedz czy to kundel czy fabryka. |
Fabryczny kundel to żart
Jeśli pozostawimy ramę od M-62 i wymienimy całą resztę to jest to Emka czy coś innego. Jeśli pozostawimy ramę od M-72 i wymienimy całą resztę to co to jest? Jeśli mamy ramę od M-61 a resztę od Emki to co mamy?
Co waszym zdaniem jest najważniejszym elementem w motocyklu warunkującym jego przynależność do danego modelu? Wpis w dowodzie rejestracyjnym?
Jak pisałem wcześniej większość "Emek" na długich suwakach które widziałem mają: dyfer uralowski, falbany uralowskie, przednie zawieszenie też. Suwaki zazwyczaj zasłonięte sakwami, abo skrzynkami.
Dlaczego upieracie się, że jest to końcówka produkcji M-72 a nie początek M-61?
Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Pią 12:12, 25 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:13, 25 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Cały wywód miał na celu ułożyć drogę ewolucji ramy w obrębie suwaków (i ja to pokazałem) Ty mi wyjeżdżasz z ryciną M-61 - nie kwestionuję tej ryciny bo jest ok, tylko my rozmawiamy o M-72M. Wkleiłem Ci zdjęcie takiego właśnie motocykla po to żebyś ocenił czy to kundel czy nie - nie chcesz tego zrobić
Link który wkleiłeś pokazuje motocykl który ma tylko oryginalny lakier Z całą stanowczością mogę powiedzieć że to kundel (silnik, kierownica,lampa).
Zresztą sam fakt akumulatora w bagażniku niczego dobrego nie wróży na temat tej sztuki - raczej nie było to fabryczne rozwiązanie
Dla mnie bredzisz, wyjeżdżasz z dyfrem od urala, a jaki ma być w ramie z długim suwakiem? Co mają do tego jakieś sakwy czy inne badziewia.
Oglądasz zdjęcia jakiś padalców i próbujesz teraz udowodnić że wszystko to lipa tyle że dowodów brak....
Ostatnio zmieniony przez agrupa dnia Pią 12:26, 25 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Pią 12:27, 25 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
agrupa napisał: | Cały wywód miał na celu ułożyć drogę ewolucji ramy w obrębie suwaków (i ja to pokazałem) Ty mi wyjeżdżasz z ryciną M-61 - nie kwestionuję tej ryciny bo jest ok, tylko my rozmawiamy o M-72M. Wkleiłem Ci zdjęcie takiego właśnie motocykla po to żebyś ocenił czy to kundel czy nie. |
O czym Ty piszesz? Oceniać oryginalność na podstawie zdjęcia?
Wygląda na wczesne M-61 w wysokim stopniu oryginalności.
To, że ma falbany i wysokie przednie zawieszenie, to nie oznacza, że jest M-72M.
A jakie łożyska w tych falbanach?
Cytat: | Dla mnie bredzisz, |
Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Pią 12:32, 25 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13:11, 25 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
A na podstawie czego chcesz oceniać?
Rozwiń temat wysokiego zawieszenia, M-61 miały inne? Nie bardzo rozumiem o co chodzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:50, 25 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Dla mnie bredzisz, |
Panowie. Bardzo was proszę. Wszystkim nam tu uczestniczącym w temacie zależy na tym by uporządkować co w jakim modelu.
GABE- pytasz dlaczego mówimy na to "późna emka" a nie wczesne m-61.
Oczywiście mozna to nazwać modelem przejściowym. Zakładam teoretycznie, ze charakterystycznym jest silnik i w razie remontu takiego motocykla będziesz najpewniej korzystał z instrukcji do emki a nie do m-61. Poza tym gdyby miał pierwszy dowód rejestracyjny to by tam stało ,ze to emka.
Jeszcze słit focia z epoki
Jeśli chodzi o lampkę to nie wiem. Znam te lampki z dwóch błotników urali i jednego k-750. W to, ze to wczesny tzw. kaczkowy żółwik jestem w stanie uwierzyć. Nie wiem czy dobre pamiętam - może to pobudzi dyskusję- ale u nas stop wprowadzono w 58roku a u naszych wschodnich przyjaciół w 62. W każdym razie na koszu kaczek z początku lat 60tych na pewno znajdowała sie emkowa lampka koszowa a na motocyklach cholera wie. Zwykle na pierwszych kaczkach spotykałem żółwie ze stopem, ale uwzględniając obowiązek może zostały wymienione juz poza fabryką właśnie z powodu wyżej wymienionego obowiązku
A może było inaczej. Może została ujednolicona matryca z żółwikiem ze stopem, w celu uproszczenia produkcji.
Sprawa jest otwarta jak i kilka innych.
Jest jeden łatwo dostrzegalny szczegół po którym można określić okres w jakim została wyprodukowana ( tzn czy to wczesny czy późny typ). Wklej dokładne zdjęcie to napiszę. Zobrazowane będzie znacznie przyjemniej przyswajalne dla kolejnych.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 21:03, 25 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:40, 25 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: |
GABE- pytasz dlaczego mówimy na to "późna emka" a nie wczesne m-61.
Oczywiście mozna to nazwać modelem przejściowym. Zakładam teoretycznie, ze charakterystycznym jest silnik i w razie remontu takiego motocykla będziesz najpewniej korzystał z instrukcji do emki a nie do m-61. Poza tym gdyby miał pierwszy dowód rejestracyjny to by tam stało ,ze to emka. |
Ja mówię na to M-72M bo to M-72M i ma tabliczkę znamionową od emki
Owszem to wersja przejściowa ale dalej M-72M!!!
Oryginał poza lampką i klaksonem
A tu tabliczka od niego
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 20:49, 28 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Jeszcze przypadkiem znalezione
|
|
Powrót do góry |
|
|
|