Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M-72 różnice modeli IMZ pomiędzy KMZ
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pon 19:23, 14 Lis 2011    Temat postu:

Świetny pomysł

Z rysunku M-72 wynika, że wymiar wewnętrzny wynosi 277mm, natomiast nigdzie nie mogłem znaleźć rysunku M-61 tylko w opisach jest podane, że skok tylnego zawieszenia wynosi 80mm. Gołym okiem widać, że w Uralu jest większy.

Pewnie wielu będzie twierdzić, że były modele M-72 które miały taki sam wymiar jak w Uralu Laughing

Nie doczekasz się odpowiedzi bo to oznaczyłoby, że połowa Emek to............ Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 19:27, 14 Lis 2011    Temat postu:

Gwarantuję Ci że za ok 10 lat będą ludzie przerabiać eMy na Irbity Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIAŁYSTOK

PostWysłany: Pon 19:48, 14 Lis 2011    Temat postu:

Tak, znam tą liczbę 277mm Smile Jednak nie chodzi mi o ramę z Irbita, czy bardzo późnej "irbitki" /emka z Irbitu/, a o kijowską ramę z motocykla M-72N.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pon 20:32, 14 Lis 2011    Temat postu:

A czym może się różnić rama (wysokość suwaków) jeżeli wykonywano ją według takich samych rysunków technicznych?

To o czym mówisz to jest właśnie tłumaczenie spekulantów próbujących wcisnąć M-61 zamiast prawdziwej Emki.

M-72N była produkowana w Kijowie i drogą ewolucji powinna bardziej przypominać wczesną Kaczkę niż Urala. Wymiar suwaków nie ma tutaj żadnego znaczenia, bo następnym krokiem był wahacz.
Jeśli by się upierać to można bardziej przypasować M-72M do M-61, niż M-72N do M-61.

Co to jest bardzo późna Emka z Irbitu? Czy masz na myśli M-61, a może M-52(62)? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 21:20, 14 Lis 2011    Temat postu:

To proste i nie ma w tym żadnej magi
Wysokości suwaków były trzy.
Najpierw zwykle emkowe. A następnie wydłużone w Kijowie o około 10 mm i w Irbicie o około 20mm.
To był schyłek produkcji i wysoko suwakowe IMZ często można spotkać w ostatnich emkach z Irbitu.
Problemem są sprężyny to tych rzadszych ram.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pon 21:30, 14 Lis 2011    Temat postu:

Prince - masz może rysunki? Przydały by się
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIAŁYSTOK

PostWysłany: Pon 21:39, 14 Lis 2011    Temat postu:

GABE napisał:
A czym może się różnić rama (wysokość suwaków) jeżeli wykonywano ją według takich samych rysunków technicznych?


Modernizacje przeprowadzano Panie Kolego Smile


GABE napisał:

M-72N była produkowana w Kijowie i drogą ewolucji powinna bardziej przypominać wczesną Kaczkę niż Urala. Wymiar suwaków nie ma tutaj żadnego znaczenia


Oj nie tak, nie tak...

GABE napisał:

Co to jest bardzo późna Emka z Irbitu? Czy masz na myśli M-61, a może M-52(62)? Wink


Ostatnie emki, na ramach z wysokim suwakiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIAŁYSTOK

PostWysłany: Pon 21:40, 14 Lis 2011    Temat postu:

GABE napisał:
Prince - masz może rysunki? Przydały by się


Rys. techniczne to jedynie do wczesnej powojennej emki są.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Wto 9:24, 15 Lis 2011    Temat postu:

Łukasz napisał:

Ostatnie emki, na ramach z wysokim suwakiem.


Świstak siedzi i zawija w papierki, a Ruscy skrobią w dowodach rejestracyjnych.
Chcecie w to wierzyć - proszę bardzo.

Pewnie narażę się wielu osobom, ale osobiście w życiu takiej "Emki" nie kupię i innym nie polecam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 12:25, 15 Lis 2011    Temat postu:

Gabe nie przywołuj tutaj wiary bo nie czas nie miejsce, masz dowody na te swoje osądy czy tak tylko bełkoczesz? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIAŁYSTOK

PostWysłany: Wto 12:28, 15 Lis 2011    Temat postu:

Podasz mi jeden konkretny powód dlaczego tak myślisz? Od razu zaznaczę, że lubię poważną dyskusję.

Według mnie jak najbardziej takie motocykle opuszczały fabrykę. Świadczą o tym zachowane, oczywiście nielicznie oryginalne egzemplarze jak również zdjęcia z epoki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Wto 14:33, 15 Lis 2011    Temat postu:

Też lubię konkrety.
Dlaczego zachowały się rysunki techniczne starszych emek a tych nowszych już nie?
Zdjęcia o niczym nie świadczą, bo mogły to być już wtedy składaki.
Kto tutaj bełkocze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIAŁYSTOK

PostWysłany: Wto 15:27, 15 Lis 2011    Temat postu:

To, że Ty czegoś nie widziałeś to nie znaczy, że coś się nie zachowało... Wybacz, ale bardzo kiepskie rozumowanie.

Jednak nie "irbitka" jest tematem tego wątku. Trzymajmy się porządku i nie róbmy syfu na własnym podwórku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Wto 15:43, 15 Lis 2011    Temat postu:

Może ktoś jeszcze weźmie udział w rozmowie? Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 16:14, 15 Lis 2011    Temat postu:

Jeśli czytaliście temat to wiecie że szukałem takiej ramy, ale mimo że ogłądałem kilkadziesiąt ram kijowskiej M72 nie spotkałem się z tą z wyższymi suwakami. Kupiłem też jedną ciekawą ramę z rozebranego M72N ale wysokość suwaków normalna 277mm jak w każdej M-ce ale za to z zamkiem w główce i nie była to domorosła wydumka. To że z czymś się nie spotkałem nie oznacza że nie istnieje, życzę owocnych poszukiwań
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 4 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin