Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 7:00, 11 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Prince masz jakieś foto tej ramy? Za tydzień będę miał przedni błotnik tylko płetwę będę musiał dorobić, a i okazało się że przedni szczękotrzymacz mam od pierwszej K750 nie M72. Przy okazji nie masz czasem masz może wkrętkę docisku łożyska do falbany M72. pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:20, 11 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | Prince masz jakieś foto tej ramy? Za tydzień będę miał przedni błotnik tylko płetwę będę musiał dorobić, a i okazało się że przedni szczękotrzymacz mam od pierwszej K750 nie M72. Przy okazji nie masz czasem masz może wkrętkę docisku łożyska do falbany M72. pozdro |
Niestety. Jeśli zdjęcie jest to na dysku w Krakowie.
Te płetwy są dostępne na bazarach- nie kosztują dużo. Są przy chińskich błotnikach a handlarze chcąc postarzyć błotnik przerabiając na niski obcinają i sprzedają.
Wkrętki do M72 na duże łożysko też nie mam. A przydały by mi się ze dwie. Może we wrześniu uda mi sie dorwać do tokarki to zrobię kilka. Zdaje się ze Cyrografowi też by sie przydała. Nie obiecuje ale może się uda.
Szczekotrzymacze były trzech typów. Ten który powinieneś mieć poza różnicą w kształcie powinien mieć też inny drążek trzymający. To tak przy okazji. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 22:29, 11 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Na jedną wkrętkę piszę się na bank, zastanawiałem się nad regeneracją wahaczyków i nie wiem z czego zrobić tulejki brąz techniczny czy może poliamid + olej jak sądzisz co będzie leprze? ale same ośki w zawieszeniu mam strasznie wydarte całe igły się powrzynały. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:45, 11 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | zastanawiałem się nad regeneracją wahaczyków i nie wiem z czego zrobić tulejki brąz techniczny czy może poliamid + olej jak sądzisz co będzie leprze? ale same ośki w zawieszeniu mam strasznie wydarte całe igły się powrzynały. |
Powiem Ci, ze regeneracja tego zawiasu to mało przyjemne zadanie. Można odejść do tego na rózne sposoby ale według mnie wszystkie wymagają rozłożenia trzpienia z wahaczykiem. Czyli części fabrycznie stanowiącej całość.
Czy to będzie fosforbrąz czy poliamid czy nawet nowe bieżnie stalowe - wszystko ulegnie odkształceniu jeśli nie zostaną ponownie obrobione powierzchnie po igłach. Robiłem i na igłach i na brązie fosforowym. To drugie zdecydowanie łatwiejsze. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 23:31, 11 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
To że miejsce po igłach muszę przetoczyć to wiem, mam zamiar roztoczyć spaw łączący trzpień z wachaczykiem i przetoczyć trzpień, ale bieżnia od strony wachaczyka jest wyrobiona poniżej frezu i to jest problem przecież nie będę robił półpanewek. Chyba przetoczę trzpień razem z miejscem obsady w wachaczyku dorobię dłuższą tulejkę i zaspawam razem, tylko nie wiem czy nie będę miał problemu z obsadzeniem frezu w tej samej pozycji w wachaczyku. Zwłaszcza że po rozdzieleniu myślałem o chromowaniu wachaczyka. Najchętniej kupiłbym nowe trzpienie ale niema. Jakie znasz inne sposoby naprawy? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 8:52, 12 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli zdecydowałeś sie regenerować na łożysku ślizgowym to wydaje mi sie, ze napawanie wystarczy. Na igłach to zawsze sie rozbija o nowe trzpienie.
Ponowne ustawienie trzpienia względem wahaczyka nie jest trudne. Daje sie to zrobić przy pomocy oski i kilku np noży tokarskich. Nakładasz dźwigienki ( te wewnętrzne współpracujące ze sprężyną główną) na wsunięte ale jeszcze nie "chwycone" trzpienie w wahaczyki i masz możliwość zsynchronizowania parki. Zanim spawniesz, sprawdzasz jeszcze na zawieszeniu bez sprężyn ale już z tulejami- ponownie przekładasz ośkę i wszystko widać. Czasem trzeba jeszcze wziąć poprawkę na stopień zużycia odbojów gumowych wewnątrz zwłaszcza jeśli stopień ich zużycia nie jest jednakowy.
Dla ułatwienia ostatecznego montażu możesz dospawać sobie nakrętkę np m10 do sztycy sprężyny tak ze od góry ( od korków wlewu oleju ) wprowadzisz pręt gwintowany z nakrętką, dwoma podkładkami i byle jakim łożyskiem oporowym i ściągasz sprężynę tak ze nie będzie ci ona przeszkadzać.
PS. bardzo ważne żeby powierzchnie po igłach na trzpieniu obrabiać z jednego zamocowania na maszynie. Jeśli osie obrotu na dwóch bieżniach nie pokryją się to taki zawias długo nie pochodzi.
Ogólnie nie wiem czy to zrozumiale napisałem. Jakby coś to gg albo upomnij sie o numer tel. To nasrane zawieszenia i tak myślę ze w produkcji kosztowały tyle co reszta motocykla
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 9:03, 12 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 22:56, 14 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Skoro mówisz że napawanie wystarcza, to tak zrobię. Jaką żywotność ma to zawieszenie po regeneracji na tulejkach? czy często powtarza się wymianę tulejek? Masz może jeszcze jakieś foty tego motocykla? Co do koloru tej wersji milicyjnej to znalazłem u siebie stelaż siedzenia w tym kolorze, kolor rozpoznawalnyny w ralu i color map. ale myślałem o czymś jaśniejszym a zresztą sam nie mogę się zdecydować wiesz jak jest z pracą nad własnym motocyklem, pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 19:48, 15 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
A co kogo obchdzi orginalność tylko kilka procent ważne żeby jeżdziło |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pon 23:00, 15 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: | A co kogo obchdzi orginalność tylko kilka procent ważne żeby jeżdziło |
Na dzisiaj takie mam zboczenie, może udzieliło mi się od tych wariatów kórym robię Junaki i ganiają po polsce za oryginalnymi trybami do skrzyni lub oponami z rocznika
Nie oto chodzi, na zbudowanie M-72N mam czas nie śpieszy mi się a jak już się za coś biorę to konkretnie, a robienie na oryginał można potraktować jak lokatę kapitału - nie traci na wartości z biegiem lat, a za 20 lat możesz wmówić kupcowi że lakier oryginał Poza tym do jazdy mam K-650, wózek przy tym fruwa, mało pali wolniejszy od dniepra mocniejszy od K-750, pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:11, 17 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: |
Na dzisiaj takie mam zboczenie, może udzieliło mi się od tych wariatów kórym robię Junaki i ganiają po polsce za oryginalnymi trybami do skrzyni lub oponami z rocznika |
Słusznie Ci sie udzieliło
Cytat: | Jaką żywotność ma to zawieszenie po regeneracji na tulejkach?czy często powtarza się wymianę tulejek? |
Nie wiem. Mam w solówce i jeszcze nie udało mi sie zjeździć tego zawiasu.
Cytat: | Masz może jeszcze jakieś foty tego motocykla? |
Moze na dysku w Krakowie.
Na forum jest jeszcze zdjęcie tej wersji trochę skundlonej falbanami. Wygląda tak super ze az kusiłoby mnie czy by takiej nie zrobić. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 20:24, 18 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Prince napisał:
"Na forum jest jeszcze zdjęcie tej wersji trochę skundlonej falbanami. Wygląda tak super ze az kusiłoby mnie czy by takiej nie zrobić.[/quote]
W którym temacie jeśli możesz podpowiedzieć? bo forum dość obszerne
Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Czw 20:25, 18 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:58, 18 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: |
W którym temacie jeśli możesz podpowiedzieć? bo forum dość obszerne |
Będę w Kraku w przyszłym tygodniu to Ci znajdę. Jak chce Ci sie szukać to był jakiś stary temat założony przez agrupę o emkach. |
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:03, 19 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: | A co kogo obchdzi orginalność tylko kilka procent ważne żeby jeżdziło |
|
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 22:52, 01 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Na razie M-ka musi jeszcze poczekać na dokompletowanie, chwilowa dziura w budżecie domowym, musiałem zwolnić lokum warsztatu więc pognieżdżę się troszkę w domowym ale muszę go trochę rozbudować czyli znów topienie pieniędzy. Byłbym wdzięczny za wszelkie materiały dotyczące M-72N, zwłaszcza dotyczące różnic w wyglądzie, pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 21:56, 04 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | Kawę z mlekiem z boro bede miał na ostatniej wczesnej kaczce.. |
Prince masz to zdjęcie? albo nr koloru?
pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
|