Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M-72 różnice modeli IMZ pomiędzy KMZ
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Sob 21:58, 28 Sty 2012    Temat postu:

Żadnej bazy i bezbarwnych, tylko lakier kolorowy na zdjęciu poliuretan. oklejanie, aerograf, pistolet i nic więcej grubo żeby było co zeszlifować i polerka na koniec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Sob 22:19, 28 Sty 2012    Temat postu:

No to akurat zalezy od techniki
ja malowalem białą bazą dookoła miejsc gdzie mają być paski
Następnie elastyczną taśmą równiutko trzeba obkleic
nastepnie kilka warstw czarnej bazy
odklejamy paski
i bezbarwny Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Sob 22:34, 28 Sty 2012    Temat postu:

Z przesuszonej lub suchej bazy po czasie bezbarwny może sfrunąć mimo matowania, a wysuszyć musisz na mokro taśmy nie nakleisz. U nas kolo tak malował i reklamacje po roku się zaczeły, tylko w miejscu szparunku. Ale to nie jest reguła, każdy robi jak mu wygodnie. Ja wolę tą metodę chociażby dlatego że łatwiej w przyszłości wykonać zaprawkę na takim lakierze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 23:48, 28 Sty 2012    Temat postu:

Przed laty rozmawiałem z człowiekiem który malował szparunki na motocyklach w fabryce W-F-M. Malował odręcznie bez szablonów paskiem skóry. Grubość skóry = szerokość szparunku. To były lata 50-te ale przypuszczam że ruskie mogą tak robić i obecnie. Techologia ponoć jeszcze przedwojenna.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 8:22, 29 Sty 2012    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Techologia ponoć jeszcze przedwojenna.
Wojtek

W BMW robili to pędzelkami - krąży po necie film z epoki jak kobieta "ciągnie" po błotniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 8:38, 29 Sty 2012    Temat postu:

odwal szparunek tak jak w oryginale, to nikt ci nie zapłaci. miałem klienta co suwmiarką mierzył odległości. chcieli byście mieć taki bohomaz o różnych szerokościach na swoim motocyklu? wątpię
Ale wracajmy do tematu szerokość na emie, panowie jaka szerokość?


Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Nie 8:39, 29 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 8:59, 29 Sty 2012    Temat postu:

klapek napisał:
Cyrograf15 napisał:
Techologia ponoć jeszcze przedwojenna.
Wojtek

W BMW robili to pędzelkami - krąży po necie film z epoki jak kobieta "ciągnie" po błotniku.

Tego nie widziałem. Znajdziesz to podeślij. Widziałem tylko jak w fabryce naciągali karoserie trabanta- mocne ;D
Jeszcze trochę odbiegając od tematu. Widać już coraz częściej trend na to zeby zabytki robic w technologiach jakich był robiony fabrycznie. Gosć który robi od reki nawet lekko nierówny szparunek będzie bardziej ceniony od gładziuteńkiej powierzchni. Tak jak przeszła na całe szczęście moda na polerki, tak odchodzi powoli skiełkowanie i coraz bardziej razi nieskazitelny lakier. I oczywiście podziwiam kunszt lakiernika ale razi mnie wysoki połysk albo jeszcze gorzej "metalic" na tych motocyklach.

Taki święty nie jestem Wink - jeśli chodzi o mechanikę to do oryginalnych tłoków, kłowej skrzyni i mechanicznego reglera wciąż nie dorosłem ;D
Żeby było do tematu:
Grubość szparunku w k750 to 6-7mm. Inna sprawa jak szły.. ;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:04, 29 Sty 2012    Temat postu:

Malarze
Krasicki Ignacy

"Dwaj portretów malarze słynęli przed laty:
Piotr dobry, a ubogi; Jan zły, a bogaty.
Piotr malował wybornie, a głód go uciskał,
Jan mało i źle robił, więcej jednak zyskał.
Dlaczegoż los tak różni mieli ci malarze?
Piotr malował podobnie, Jan piękniejsze twarze"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 13:11, 29 Sty 2012    Temat postu:

Prince napisał:
klapek napisał:
Cyrograf15 napisał:
Techologia ponoć jeszcze przedwojenna.
Wojtek

W BMW robili to pędzelkami - krąży po necie film z epoki jak kobieta "ciągnie" po błotniku.

Tego nie widziałem. Znajdziesz to podeślij. Widziałem tylko jak w fabryce naciągali karoserie trabanta- mocne ;D
Jeszcze trochę odbiegając od tematu. Widać już coraz częściej trend na to zeby zabytki robic w technologiach jakich był robiony fabrycznie. Gosć który robi od reki nawet lekko nierówny szparunek będzie bardziej ceniony od gładziuteńkiej powierzchni. Tak jak przeszła na całe szczęście moda na polerki, tak odchodzi powoli skiełkowanie i coraz bardziej razi nieskazitelny lakier. I oczywiście podziwiam kunszt lakiernika ale razi mnie wysoki połysk albo jeszcze gorzej "metalic" na tych motocyklach.

Taki święty nie jestem Wink - jeśli chodzi o mechanikę to do oryginalnych tłoków, kłowej skrzyni i mechanicznego reglera wciąż nie dorosłem ;D
Żeby było do tematu:
Grubość szparunku w k750 to 6-7mm. Inna sprawa jak szły.. ;D

dzięki za konkret odpowiedź co do szerokości. Lakier srebrny na zdjęciu to nie metalik lecz metalizator używany już w latach 50, coś jak złotol tylko srebrny, a każdy motor robię pod klienta jak chce na gładko to tak ma. osobiście szparunek wolę wyczuwalny, pędzlem nie maluję bo mi się łapy trzęsą Laughing


Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Nie 13:12, 29 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 23:29, 31 Sty 2012    Temat postu:

Mam kolejne pytanie: jaki reflektor? a konkretnie klosz był montowany na M-72N? do którego roku był z soczewką?
co jeszcze spotykaliście ma M-72 w chromie? oprucz: ramki reflektora, ramki licznika, kierownicy oraz jej uchwytów, korka zbiornika, szklanek środkowych suwaków, zasuwki stacyjki, ramki obrysówki wózka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Wto 23:32, 31 Sty 2012    Temat postu:

Soczewka to był satry wytwór.

Lampa krótka Very Happy(tak na 70 %)
Krótka ramka Very Happy(a to na 90)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 23:36, 31 Sty 2012    Temat postu:

Mrkubek napisał:
Soczewka to był satry wytwór.

Lampa krótka Very Happy(tak na 70 %)
Krótka ramka Very Happy(a to na 90)

Lampę mam krótką, ramkę bez daszka również
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Śro 20:06, 01 Lut 2012    Temat postu:

tadzioh napisał:
Mam kolejne pytanie: jaki reflektor? a konkretnie klosz był montowany na M-72N? do którego roku był z soczewką?
co jeszcze spotykaliście ma M-72 w chromie? oprucz: ramki reflektora, ramki licznika, kierownicy oraz jej uchwytów, korka zbiornika, szklanek środkowych suwaków, zasuwki stacyjki, ramki obrysówki wózka


Korki zawieszenia przedniego,doloty gażnika (kolektory),tłumiki,rury wydechowe,spotkałem też rury w chromie technicznym bez połysku takie jak w MW.Widziałem też felgi,ale nie wiem czy był to wypust seryjny,czy może jakies wersje limitowane.Piszesz że lampę masz krótką,prawidłowo z tym że ma być na zasuwkę ,a nie klapkę


Ostatnio zmieniony przez Steegen dnia Śro 20:09, 01 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 20:37, 01 Lut 2012    Temat postu:

Steegen napisał:
Korki zawieszenia przedniego,doloty gażnika (kolektory),tłumiki,rury wydechowe,spotkałem też rury w chromie technicznym bez połysku takie jak w MW.Widziałem też felgi,ale nie wiem czy był to wypust seryjny,czy może jakies wersje limitowane.Piszesz że lampę masz krótką,prawidłowo z tym że ma być na zasuwkę ,a nie klapkę

Korki zawieszenia to nie w tym modelu Wink technologia barwienia alu to jeszcze daleko, hen od kijowa Wink
Co do lampy nie miałbym takiej pewności czy na pewno na zasuwkę. W k750 do roku 60tego zdarzały sie wciąż na klapkę. Tak samo stacyjka była wciąż na okrągły kluczyk.

Steegen na ile wyceniasz wspomniane wcześniej uchwyty i czy moze masz jakieś szczątki owiewki które chciałbyś sprzedać? Szukam samej konstrukcji. Derma i plaxa nie są potrzebne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Śro 21:11, 01 Lut 2012    Temat postu:

Prince napisał:
Steegen napisał:
Korki zawieszenia przedniego,doloty gażnika (kolektory),tłumiki,rury wydechowe,spotkałem też rury w chromie technicznym bez połysku takie jak w MW.Widziałem też felgi,ale nie wiem czy był to wypust seryjny,czy może jakies wersje limitowane.Piszesz że lampę masz krótką,prawidłowo z tym że ma być na zasuwkę ,a nie klapkę

Korki zawieszenia to nie w tym modelu Wink technologia barwienia alu to jeszcze daleko, hen od kijowa Wink
Co do lampy nie miałbym takiej pewności czy na pewno na zasuwkę. W k750 do roku 60tego zdarzały sie wciąż na klapkę. Tak samo stacyjka była wciąż na okrągły kluczyk.

Steegen na ile wyceniasz wspomniane wcześniej uchwyty i czy moze masz jakieś szczątki owiewki które chciałbyś sprzedać? Szukam samej konstrukcji. Derma i plaxa nie są potrzebne.

Z tymi korkami to może widział polerowane, bo w pierwszych przodach na wachaczu były aluminiowe z drobnym gwintem, w późniejszych ebonit z grubym.
Mówcie co z tą stacyjką i zasuwką, zasuwkę stary model mam, stacyjka na okrągły też gdzieś leży, a lampa bez dziurek na klapkę więc mówcie co wiecie bo bez sensu szkoda dziurawić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Następny
Strona 10 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin