Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:34, 07 Lut 2017 Temat postu: M-72 porządne uszczelaniacze silnika |
|
|
witam przeszukałem forum znalazłem informacje na temat uszczelniaczy ale oprócz wymiarów są jeszcze inne parametry
obroty: lewe prawe , typu kołnierzy , materiał gumowe silikonowe ,
Pomocy !!! bo z opisu nie jestem pewien czy te polecane będą dobre
czy 50x65x8 uszczelniacz obudowy wymaga jakiś przeróbek podpory wału ?
Silnik uszczelniacze
16x30x7 uszczelniacz wałka rozrządu
(12013061B) Corteco
50x65x8 uszczelniacz obudowy łożyska od strony sprzęgła
(01031878B) Corteco |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:47, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Ema miała fabrycznie sznur łojowy jako uszczelnienie wału. Zwykle większość muf jest już przerobiona pod simering, ale nie koniecznie. Wymiar simeringu zależny jest od tego co masz, bo norm na przeróbkę nie było i każdy przerabiał według własnego uznania.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 22:11, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, a jak masz już przerobioną pod simering to sprawdź przy okazji koło zamachowe. U mnie było te z odrzutnikiem oleju które ktoś przerobił na tokarce, ale trochę się rozpędził i ten wymiarowy simer mi puszczał |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:36, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
na podporze zwykły sznur , na kole nie ma odrzutnika płaska powierzchnia , jutro ją zmierzę
a łożyska ? jakieś lepszej firmy np SKF maja gumy ochronne z obu stron w praktyce te gumy się wyrzuca ?
Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Wto 22:41, 07 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:50, 07 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Do mufy daj rolkowe nie kulkowe. Z przodu w kulkowym wyrzuć obie gumy.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 10:17, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Albo kup łożyska bez gum bez R lub Z w symbolu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Uszczelniacz na podporze u mnie wszedł 50x65x8 - w jednym silniku mam NBR w drugim FPM - bo zdania są podzielone, zobaczymy, który szybciej puści
Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Śro 10:38, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:32, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
do mufy co to ?
dobrze rozumuje
rozrząd kulkowe wywalamy gumy
wał przód kulkowe tył(sprzęgło) rolki , no i bez gum
Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Śro 15:32, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 16:39, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Mufa - tylna podpora wału, dekiel pod sprzęgłem.
Wojtek
PS
A jak się ma u Ciebie tulejka na tyle wałka?
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Śro 16:41, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:11, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
zamówiłem nową , koszty nie duże , da się to wymienić w domu podgrzewając wybijając ?
czy trzeba do specjalisty |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:12, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
na kole zamachowym wyryta żmija , co teraz napawać szlifować ?
gdzie coś takiego zrobią tam gdzie regeneracja wałów ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 21:16, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Koło nie jest twarde, przetoczyć pod jakiś dostępny simering.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:28, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
dość głębokie są te rowki nie osłabi to za bardzo koła ?
druga rzecz podpora wału , łożysko tam wpada swobodnie i ma minimalny luz na boki hmm nie pytam czy tak może być po określenie minimalny mało precyzyjne czy to się da/opłaca naprawić ?
Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Śro 21:54, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 22:42, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Jak bardzo głębokie i nie da się legalizować bez znacznego osłabienia to szukaj nowego zamachu. Pasują od dowolnego ruska, Ural, Dniepr, obojętne. Do Dniepra są dwa rodzaje, jak do wózka to "ciężkie".
Która podpora ma ten luz, przód czy tył?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:57, 08 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Uwaga. Najlepiej toczyć ze stożka.
Uwaga 2. stoczyć i naprasować w to miejsce bieżnię pod symering. Są dostępne w sklepach z łożyskami. Ewentualnie można dorobić z bieżni łożyska kulkowego.
michalm napisał: |
druga rzecz podpora wału , łożysko tam wpada swobodnie i ma minimalny luz na boki hmm nie pytam czy tak może być po określenie minimalny mało precyzyjne czy to się da/opłaca naprawić ? |
Nie widzę uzasadnienia ekonomicznego. Używana podpora będzie pewnie kosztowała góra kilkadziesiąt złotych. Tokarz ile weźmie za naprawę?
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 23:01, 08 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|