Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 9:03, 05 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ten suwak na foto z takim dołem to nie nadaje się do czegokolwiek.
Nieźle ktoś zajeździł zawieszenie - takiego jeszcze nie widziałem.
Jak chcesz kupić tulejki to najpierw kup sztyce, bo te co
masz pewnie są do niczego (patrząc na suwak), a do nich dobierz tulejki.
Pozdr
Mateusz |
|
Powrót do góry |
|
 |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:36, 05 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z przedmówcą, najpierw kup korpus suwaka + nowe sztyce, później daj to ślusarzowi niechaj dorobi tuleje, próbuj ratować korpus od strony przekładni tylnej - bardzo ciężko dostać to nie zepsute! |
|
Powrót do góry |
|
 |
Stołek
Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 0:15, 06 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Tak chyba zrobię.
Ten się nada??
[link widoczny dla zalogowanych]
Jescze pyt:
Czy osłona kardana jest na gwincie do dyfra czy na wcisk.
Bo mi się delikatnie rusza, a nie mam tej zaokrąglonej części osłony. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:14, 06 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Stołek napisał: | Tak chyba zrobię.
Ten się nada??
[link widoczny dla zalogowanych]
Jescze pyt:
Czy osłona kardana jest na gwincie do dyfra czy na wcisk.
Bo mi się delikatnie rusza, a nie mam tej zaokrąglonej części osłony. |
Ten co podałeś jest raczej z tych droższych propozycji. Chyba można znaleźć taniej. To współczesne (chyba chińskie) produkty. Wydaje mi sie, ze ktoś to sprzedawał za 180zł.
I chyba nie całkiem o to chodziło. Bo najpierw kupiłbym sztyce suwaków i dokładnie oglądnął posiadane korpusy a później odsadził tulejki. sztyce, tudzież prowadnice suwaka można regenerować lub kupić nowe nominalne, o wymiarze jeśli dobrze pamiętam fi25. Wtedy łatwiej ( i taniej ) będzie Ci dobrać tulejki zamiast dotaczać i pasować do pod wymiarowych.
Osłona krzyżaka jest nakręcana. Uwaga na gwint
Dolne mocowanie błotnika ( to urwane ) to tylko zerwana śruba 8x1 ( uwaga drobny gwint ). Wiec wyciągnij resztę gwintu i przeciągnij gwintownikiem. Jednocześnie sprawdź jak sie ma ta dolna rurka.
Mocowanie sprężyny stopki centralnej jak i mocowanie dźwigni hamulca znajduje sie w dolnej części korpusu skrzyni biegów. |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pią 11:41, 06 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | Stołek napisał: | Tak chyba zrobię.
Ten się nada??
[link widoczny dla zalogowanych]
Jescze pyt:
Czy osłona kardana jest na gwincie do dyfra czy na wcisk.
Bo mi się delikatnie rusza, a nie mam tej zaokrąglonej części osłony. |
Ten co podałeś jest raczej z tych droższych propozycji. Chyba można znaleźć taniej. To współczesne (chyba chińskie) produkty. Wydaje mi sie, ze ktoś to sprzedawał za 180zł.
I chyba nie całkiem o to chodziło. Bo najpierw kupiłbym sztyce suwaków i dokładnie oglądnął posiadane korpusy a później odsadził tulejki. sztyce, tudzież prowadnice suwaka można regenerować lub kupić nowe nominalne, o wymiarze jeśli dobrze pamiętam fi25. Wtedy łatwiej ( i taniej ) będzie Ci dobrać tulejki zamiast dotaczać i pasować do pod wymiarowych.
Osłona krzyżaka jest nakręcana. Uwaga na gwint
Dolne mocowanie błotnika ( to urwane ) to tylko zerwana śruba 8x1 ( uwaga drobny gwint ). Wiec wyciągnij resztę gwintu i przeciągnij gwintownikiem. Jednocześnie sprawdź jak sie ma ta dolna rurka.
Mocowanie sprężyny stopki centralnej jak i mocowanie dźwigni hamulca znajduje sie w dolnej części korpusu skrzyni biegów. |
Prince zastanawiałem się nad zastosowaniem na oś suwaka tłoczyska do siłownika, twarde na wierzchu chrom co o tym myślisz? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:23, 06 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: |
zastanawiałem się nad zastosowaniem na oś suwaka tłoczyska do siłownika, twarde na wierzchu chrom co o tym myślisz? |
Według mnie wszystkie chwyty dozwolone. Miałem tego farta ze niedaleko Krakowa jest duza firma produkującą miedzy innymi amortyzatory. Odrzuty, złom w niewyjaśnionych okolicznościach trafiały na rożne złomowiska. Raz trafiłem kupiłem tyle ile udźwignąłem jakiś sztyc amortyzatorów które nie spełniły wymagań firmy. Tokarka, szlifierka do wałków i wyszły takie :
To było jeszcze zanim dotarły do nas chińskie podróbki. Wyszło dużo taniej niz chromowanie techniczne. Tylko czy teraz gdy nowe u handlarzy kosztują 60zł za sztukę to sie opłaca?
Wszystko zależy od zaplecza warsztatowego. I ilości jaką chce sie osiągnąć. |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 22:39, 19 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Wykorzystam troszkę temat jak już jest, mam pytanie:
Jaka jest średnica zewnętrzna sztycy? kupiłem nowy suwak lewy za 100zł po tyle są te chinole, i wewnątrz ma 25mm + luz, dostałem również prawy używany tulejki wewnątrz mają 24,2mm, więc pytam |
|
Powrót do góry |
|
 |
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Pią 20:51, 20 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Witam.Oryginały miałem zawsze na 25mm.Ten drugi pewno ktos regenerował i dorabiał sztyce pod suwak |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pią 21:47, 20 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
czyli rozwiertak i po robocie |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4081 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 22:41, 20 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Swego czasu legalizowało się prowadnice i do tego dorabiało tulejki. Zakładając że tulejki nie są w kształcie jaja to opłaca się przetoczyć starą prowadnice pod posiadane tulejki. Wtedy przy kolejnej naprawie zakładasz nominalną prowadnice bez dorabiania tulejek.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
|