Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M 61
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Czw 0:07, 30 Sty 2014    Temat postu:

Na kole masz najpierw nakrętkę kontrującą - w kształcie pierścienia o średnicy ok. 6-7cm. Na obwodzie ma zadziory, żeby było o co zaczepić przy odkręcaniu. Po jej odkręceniu zostaje wkrętka, na której widać dwa lub cztery otwory. Po odkręceniu tej drugiej masz już tulejki i łożyska. Zostaje wyjąć - idealnie by było wyciągnąć lub wypchnąć/wyprasować bez użycia młotka Wink Zapamiętaj kolejność, zaoszczędzisz kilka minut na myślenie jak to było albo po prostu znajdź rysunki - nie zgłębiałem uralowskich, ale w instrukcji do K-750 chyba było, a strzelam, że jest podobnie.

Pewnie jeszcze pojeździ bez większych konserwacji, ale to tylko nagromadzi problemy na później. Choć fakt, że to nic pilnego, można się zająć resztą Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 8:14, 30 Sty 2014    Temat postu:

Nie oddawaj silnika, komuś kogo nie znasz!
Spierdoli robotę i powie że źle dotarłeś... W tej chwili na kolyasce są dwie osoby, które robią silniki Urala na współczesnych tulejach + tłoki od "cieniasa". Szedłbym w tą stronę.
Porozmawiaj z PoTomek, lub Dawid1981. Jeden i drugi zrobią Ci to super, a w razie reklamacji masz Ich "na miejscu". Nie są to ludzie, którzy pojawiają się i znikają...
Sam siedzę w Uralu, i mógłbym zaproponować siebie, ale Oni są lepsi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakob




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aarhus

PostWysłany: Czw 11:05, 30 Sty 2014    Temat postu:

super, dziekuje..niechodzi o to ze niewufam ludziom,ale..ale byc pewien ze osoba ktora sie wezmie za to wie co mowi,i co robi,i ja bede wiedzial za co place
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jakob




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aarhus

PostWysłany: Sob 22:22, 01 Lut 2014    Temat postu:

zaden z podanych kolegow,nie odpowiada..na moje zapytanie
macie jakis nr.tel?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Śro 22:39, 14 Gru 2022    Temat postu:

Czy ktoś się orientuje, jakie były zawieszenia w M61? Podobno były 3 rodzaje. Czy pierwszy rocznik M61 mógł mieć zawias taki jak M72?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 0:38, 15 Gru 2022    Temat postu:

Pierwsze M-61 były produkowane równolegle z M-72 w tym samym zakładzie. Zawieszenia są identyczne.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Pią 13:10, 16 Gru 2022    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. A dyfer również ten sam? Wlew w pierwszych rocznikach tak jak w M72?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 13:18, 16 Gru 2022    Temat postu:

Tego nie wiem, wydaje mi się że ostatnie M-72 z Irbitu miały już wlew w deklu.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Pią 17:36, 23 Gru 2022    Temat postu:

Kolejne pytanie o M61: czy rocznik 59 miał zabierak sprzęgiełka gumowego od strony dyfra na wcisku czy na drobnym wieloklinie? Czytałem artykuł z epoki o M62, i było to wyszczególnione jako innowacja względem M72 i jak to określono przejściowego modelu M61.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Sob 16:42, 24 Gru 2022    Temat postu:

Wałek od strony dyfra jest jako całość z krzyżakiem. Drobny wieloklin masz z przodu od skrzyni
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Pon 14:13, 26 Gru 2022    Temat postu:

Chodziło mi o końcówkę wału kardana. W M62 zabierak gumowego sprzęgiełka jest mocowany na wale kardana na drobny wieloklin. W M61 podobnie czy tak jak w M72 na wcisk?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Śro 8:45, 28 Gru 2022    Temat postu:

Tak jak w m62
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bens0484




Dołączył: 25 Mar 2023
Posty: 9
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Augustow

PostWysłany: Czw 22:56, 13 Kwi 2023    Temat postu:

Podlacze się. Też mam urała M61 i rozbieram właśnie zawieszenie przod nie wiem czy był już temat ale potrzebuje znawcy tematu tego zawieszenia aby skompletować części i złożyć. Może ktoś pomoże?

Ostatnio zmieniony przez Bens0484 dnia Czw 22:58, 13 Kwi 2023, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin