Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Czw 9:01, 02 Paź 2014 Temat postu: Luzy w kolach |
|
|
Witam. Szukalem, ale nie znalazlem w archiwum. (sory za brak polskich znakow ponownie..)
Mam kilku mm luz w kolach, na osce, osobiscie mi to nie przeszkadza, ale nie dlugo bede jechal na przeglad techn, a wiem, ze facet sie do tego przyczepi (jak ostatnim razem w innym rucholu). Wtedy pomoglo przelozenie przedniego kola z tylnym, tym razem nie probowalem tego robic, ale moze jest inna opcja na zniwelowanie luzu. Jezeli ktos z Was ma jakies doswiadczenia z tym, prosze o porade Czy to wyrobiona oska, moze lozyska do wymiany? Dzieki!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Czw 10:22, 02 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
i jasnosc nastala Dzieki |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:47, 02 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
To też. Ale u mnie jest luz na ośce. Prawie nowej. |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Czw 19:15, 02 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
No właśnie u mnie też raczej wyczuwalny na ośce.. Spróbuję jeszcze w weekned zamienić koła jak ostatnio, może coś pomoże |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:41, 02 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Princuś daj do chromu całą ośkę, nie oklejając tak na amatora - będzie idealnie |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Czw 23:29, 02 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Na luz na ośce skrętka nie pomoże, ale polecam kontrolować stan łożysk w kołach często, bo nawet ostatnio właśnie na krwawacie koledze zmienialiśmy koło na stacji, a na następny dzień sprawdził pozostałe i też nie obyło się bez korekt ruskim kluczem
a ja osobiście dodam że solówką to się bardzo szybko wyczuwa luzy na łożyskowaniu piast i można w porę poprawić...
no chyba że ktoś poleca kulki do kół co już parę razy słyszałem |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 6:47, 03 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Tylko kulki! Kryte gumą z luzem C-3. Takie łożyska zapewniają lata bezawaryjnej i bezobsługowej jazdy. Najlepszym przykładem jest Junak, te same łożyska 62 04. Odnośnie owego nie ma tematów o łożyskach kół bo nigdy się nic złego nie dzieje.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Pią 6:56, 03 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie po 2 tysiach na kulkach zrobił się luz i muszę zmienić. |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Pią 11:24, 03 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
no ale wiadomo po co są stożki (i niech ktoś mi wytłumaczy jak kulki mają się lepiej sprawdzać w zaprzęgu), a przy zastosowaniu tych łożysk "normalnych" producentów nie spotkałem nikogo kto miałby z nimi problemy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 11:52, 03 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Chińskie łożyska po 2 zł nie nadają się nawet do taczek, bo zaraz kółko wylata. Nie ma tu znaczenia typ, wszystkie źle zrobione są po prostu złe i szkoda je zakładać. Stożkowe wytrzyma więcej od kulkowego w tym zastosowaniu, ale przy prawidłowej regulacji i ciągłym smarowaniu. Natomiast życie pokazuje że nikt tego nie robi i tylko kłopot z takim > luzy, zatarcia.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Pią 12:39, 03 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
to pisz cyro że ludzie są patałachy, a nie łożyska złe |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Nie 19:39, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Odświeżam temat. Coś mi przednie koło chrzęściło, zdjąłem jedno łożysko, super, drugie- klapa totalna... Mam szczęście, że koło nie stanęlo w drodze..
Zamówiłem nowe stożkowe. Wiem, że są zwolennicy kulkowych, jednak wybrałem stożki. Trudno, będę je zmieniał co rok
Jak pisał Michał :
@to pisz cyro że ludzie są patałachy, a nie łożyska złe@
to w sumie nie wiem juz. I to i to.
Ostatnio zmieniony przez hakin1 dnia Nie 19:45, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 20:10, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nie nie i jeszcze raz nieeeeeeeeeeee zaklada sie kulki do ruska z jednego powodu-w rusku lożysko kulkowe nie ma oparcia na bieżni zewnetrznej i bedzie bardzo cierpialo na zakretach i po mocnym dokreceniu skrętki napór na bieżnię , kulka zbyt dlugo nie pożyje i zlapie luz a pozniej sie rozleci-konstrukcyjnie to jest niedopuszczalne.
Glownym problemem rozwalania sie lozysk stozkowych w rusku to stosowanie slabej jakości smaru i trzeba dbac o to zeby nie jezdzic z luzem na kole tylko co jakis tam czas dociagnąc minimalnie skretke.
Osobiście zrobilem na lozysku stożkowym w tylnym kole ze 20 tys km i nic mu nie dolegalo tylko zabierak juz byl amenos.Przednie juz maja przejechane ze 40 tys i smiga jak malina.
Smar z shella taki co sie ciagnie na palcu jak guma lub jakis inny bardzo dobrej jakosci do lozysk wysokoobrotowych do 200 stopni C. Nie stosowac smaru ŁT3 bo sie nie nadaje absolutnie -chyba ze do taczek.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 20:14, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22:16, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dla tego tylko łożyska kulkowe! Nic nie trzeba smarować (bo są fabrycznie nasmarowane) i regulować ( bo są fabrycznie wyregulowane) a i tak żyją dłużej jak stożkowe.
Wojtek
Ps
Jak ktoś lubi wymieniać osie, piasty, suwaki/wahacze to polecam łożyska stożkowe. Osobiście nie posiadam wielkiego zapasu dyfrów w związku z czym nie stosuję łożysk stożkowych. |
|
Powrót do góry |
|
|
|