Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Luzy pomiędzy zaworem a prowadnicą
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:31, 22 Maj 2017    Temat postu: Luzy pomiędzy zaworem a prowadnicą

Koledzy jak w temacie:
Chodzi o K750

Nie wiem czy coś z tego wyjdzie ale postanowiłem zrobić troszkę inaczej niż większość i dobrać zawory od jakiegoś innego silnika i pojawił się kłopot -
trzeba rozwiercić minimalnie prowadnice.
Oczywiście nie byłoby z tym problemu ale podstawowe pytanie:

Jakie mają być luzy.

Pytam bo wiem, że podczas szlifu cylindrów są większe niż w innych "nie ruskich" silnikach, więc mam podejrzenie, że w tym przypadku może też jakoś inaczej się je dobiera (skoro to rusek).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 121
Przeczytał: 30 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:37, 22 Maj 2017    Temat postu:

Z tego co się orientuje pasowanie to 5 setek na ssącym i 7 setek na wydechowym. Problem jest z prowadzeniem rozwiertaka. Trzeba mieć specjalny ręczny ([link widoczny dla zalogowanych]) albo na maszynie robić, na maszynie trzeba uchwyt mieć bo podobnie jak w głowicy junaka prowadnicze zaworowe nie mają wspólnej płaszczyzny obróbki z czymkolwiek.

Ostatnio zmieniony przez Szymonides11 dnia Pon 21:39, 22 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 22:28, 22 Maj 2017    Temat postu:

Co do luzów to teorie są różne!
Mój szlifierz powiedział, że 5 setek wystarczy bez względu na to czy wdech czy wydech, w necie wyczytałem, że 6 setek na ssącym a 8 na wydechowym. A mój idol z MOTO CAH - powiedział tak "luz prowadnicy zaworu powinien mieść się w przedziale 5 do 10 setek, więc najlepiej na ssącym dać 5-6 setek a na wydechowym 6-7 setek." I ja mu ufam. Very Happy

TUTAJ masz filmik instruktażowy jakich potrzeba narzędzi i jak to zrobić.

P.S. Rozwiertaki nie muszą być z Oldtimer za 50 ełro Smile, jak pogrzebiesz na allegro to wytargasz je po kilkanaście kilkadziesiąt złotych, albo za flachę pożyczysz od znajomego tokarza.


Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Pon 22:32, 22 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 0:01, 23 Maj 2017    Temat postu:

Dycha to duży luz, celować w 5-6 setek na obu.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 5:36, 23 Maj 2017    Temat postu:

dzięki panowie
zabieram się zatem do roboty Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 20:12, 23 Maj 2017    Temat postu:

A z ciekawości... z innego silnika oznacza inny silnik K750 czy inny silnik np. od piły spalinowej?

Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Śro 0:14, 24 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:51, 24 Maj 2017    Temat postu:

z tego co mi powiedział pan od regeneracji głowic
to maja to być zawory od MANA jakiś tam numer (jeśli ci zależny to się dowiem) z przetaczanym grzybkiem na mniejszy tak, żeby pasował do kaski
no i roztaczane minimalnie prowadnice ponieważ były już zużyte
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:01, 24 Maj 2017    Temat postu:

Bo z tego co wiem niektórzy stosują zawory od Stara (chociaż, później chyba MANN był właścicielem fabryki). Ja zdecydowałem się na zawory z firmy [link widoczny dla zalogowanych], które są dedykowane do M72 i K750 a dodatkowo możesz zamówić trzonki nadwymiarowe jakie chcesz, więc nie trzeba szaleć bo rozwiercasz tylko minimalnie ile potrzeba. Tyle, że sport nie jest tani bo wychodzi ok 8 dych za sztukę, z drugiej strony jak te Mannowskie masz przetaczać - to też kosztuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:54, 11 Cze 2017    Temat postu:

koledzy nie chce zakładać nowego tematu więc proszę o wyrozumiałość
oto filmik
https://www.youtube.com/watch?v=gocO8NndwVI

widać na nim różnice
chcę oczywiście założyć ten wyszkiełkowany dekiel w lepszym stanie
ale
1. odma w starym deklu miała jakąś tulejkę, która jest za duża do nowego
2. sama odma ma luz około 0,5mm w nowym deklu
3. stary dekiel jest mocno zniszczony

co mam zrobić - bo szczerze przyznaje, że temat odmy i dekla pierwszy raz ale wydaje mi się, że ta tulejka to efekt jakiejś regeneracji i normalnie nie występuje

P.S.
Prince - nie zaglądałem do katalogu Smile


Ostatnio zmieniony przez Czyzyk dnia Nie 23:09, 11 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 0:08, 12 Cze 2017    Temat postu:

he he

Ponieważ odma jest stalowa a dekiel jest z aluminium (i to jak wszystko w rusku kiepskiego) w czasie pracy wyciera coraz większy otwór w deklu. W efekcie rozszczelnia się i przestaje spełniać swoją rolę.
Żeby to naprawić trzeba zastosować odpowiednią tuleję - oczywiście z otworem, który pokrywa się z otworem w deklu. Na Ukrainie można kupić nawet takie zestawy naprawcze.

Dekiel trzeba roztoczyć i wcisnąć odpowiednią tuleję dopasowaną do odmy.
Z doświadczenia mogę powiedzieć, że odmy mają przeróżne wymiary więc najlepiej dorabiać to do tej którą masz. Też warto by najpierw sprawdzić czy nie jest "jajowata".

Taka uwaga na marginesie, że odmy do dolniaków i górniaków choć są bardzo podobne różnią się i trzeba pamiętać, żeby nie popełnić błędu.

TUTAJ FILMIK, który szczegółowo pokazuje cały proces i tolerancje jakie powinny być zachowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:20, 12 Cze 2017    Temat postu:

ok - dzieki, potwierdziłeś moją teorię
a czy często się zdarza i czy wogóle, że otwór w deklu nie jest osiowy z wałkiem rozrządu ??
i jeszcze jedno
niestety po przymiarce nowego dekla do silnika okazuje się, że przyciera trzpień wystający z koła zębatego wałka rozrządu napędzający odmę
w związku mam również podejrzenie, że coś z nim było kombinowane
mam zamiar go troszkę skrócić
dobrze zrobię ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 7:15, 12 Cze 2017    Temat postu:

Jak dotąd unikałam tulejowania odmy żonglując odmami i deklami. Kołek napędzający odmę często jest za luźny, trzeba wstawić grubszy. Bywało że wierciło się w odmie i kole nowy w innym miejscu właśnie z uwagi na wybicie. Oczywiście trzeba pamiętać o ustawieniu aby fazy otwarcia zgadzały się.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 4:49, 13 Cze 2017    Temat postu:

dzieki za podpowiedz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:29, 19 Cze 2017    Temat postu:

koledzy wracam do tematu
wybieram się do tokarza z tym deklem ale wcześniej chciałem jeszcze się upewnić:
gdzieś kiedyś znalazłem, że oś wałka może być nie centrycznie w stosunku do osi odmy
jakiś pomysł jak to zmierzyć czy olać temat bo się głupot naczytałem ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 7:53, 19 Cze 2017    Temat postu:

Kompensuje to sposób napędu odmy (luźny kołek i luz na wałku). Możesz pokusić się o centrowanie otworu na silniku z zamocowanym deklem, ale podejrzewam, że ile razy dokręcisz dekiel tyle razy nieco inaczej się ustawi...
W ruskim silniku nie ma co szaleć z pasowaniami na mikrony bo albo się i tak wyrobi albo zatrze na pierwszym zakręcie.
Gdybyś trafił na jakiś ekstremalny przypadek, to jak pisze Wojtek, weź inny dekiel Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin