Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:52, 19 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
dekla nie mam zeby sobie nimi żonglować więc pozostaje mi przetoczenie i tulejka
dzieki za podpowiedź |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:11, 23 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Marcello - oglądałem filmik i nie wiem czy dobrze zrozumiałem
luz pomiędzy odmą a deklem ma być od 0.032 do 0.30 mm??
taka duża tolerancja ?? - czy to chodzi o co innego |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 3:00, 24 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Tolerancja godna ruskiego pasztetu
Tak. Dobrze zrozumiałeś, to nie tłok ani zawór - tylko dziura w silniku, która wypuszcza nadmiar ciśnienia |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 12:03, 24 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
no to zrobie jakies o,08
dzieki |
|
Powrót do góry |
|
|
kaźmirz
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ziemie odzyskane
|
Wysłany: Pią 15:27, 05 Sty 2024 Temat postu: luz ural |
|
|
Wracając do luzów prowadnica - zawór: jak to się ma do Urala, gdzie głowica jest gorzej smarowana, też celować w luz 6 setek ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:30, 08 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Luz zaworu ssącego powinien wynosić 0,8% średnicy trzonka a wydech 1,1%
Czyli przy trzonku 8mm to będzie 6,5 setki i 8,8 setek
Ostatnio zmieniony przez Dolas1234 dnia Pon 11:06, 08 Sty 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:16, 08 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Polecam zrobić prowadnicę z brązu. Smarowanie jest słabe w obu przypadkach, brąz jest samosmarujacy. Jak dasz słabe prowadnicę to momentalnie zrobi się luz około dychy ale motocykl i tak będzie jeździł. |
|
Powrót do góry |
|
|
kaźmirz
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ziemie odzyskane
|
Wysłany: Pon 17:28, 08 Sty 2024 Temat postu: Luzy pomiędzy zaworem a prowadnicą |
|
|
Dolas, dziękuję za info.
Proponujesz jakiś konkretny brąz na prowadnice ? B101 ?
PS. masz aktualny prywatny mail? Wysłałem Tobie wiadomość na priv ale zakładam ze nie doszła. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:15, 08 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Nic nie mam. Pisz tutaj może się ktoś jeszcze czegoś dowie |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:59, 08 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Poszukaj jakiś samochodowych prowadnic . Albo zamów duelsa z allegro i tyle . Jak mówiłem w tym silniku jak nie zrobisz to i tak za chwilę się zrobi dycha. I niema co się martwić , najważniejsze żeby gniazda były dobrze obrobione i dotarte zawory , wtedy nawet przy takim luzie zawór będzie się dobrze układał . A jeśli się martwisz o zużycie oleju to lej najtańsze 15w 40 i często wymieniaj i unikaj stania w miejscu na odpalonym silniku żeby się węgiel z oleju nie wytracał i tyle . To jest ruski sprzęt będzie chodził jak starej k....e zęby ale będzie chcesz to zadzwoń do mnie pogadamy co będę mógł to pomogę 796555152
Ostatnio zmieniony przez Dolas1234 dnia Pon 23:01, 08 Sty 2024, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 0:27, 09 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Przed kupnem gotowych prowadnic dobrze wybić stare i sprawdzić czy mają nominalny wymiar. Często nie mają i trzeba dorabiać nad wymiarowe.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dolas1234
Dołączył: 14 Paź 2020 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 5:11, 09 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Owszem, ale czasami jeszcze da się jako tako wbić iwtedy trzeba jeszcze raz wyjąć , zapunktować otwór i wkleić na klej no ale to tylko wtedy gdy prowadnica wchodzi na jakikolwiek wcisk. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 9:47, 09 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Słaby pomysł. Punktowanie natychmiast wygniata się, a do wciskania nowych głowicę należy zagrzać do 200C. Wtedy klej diabli biorą. Raz w akcie desperacji cynowałem, ale to trzeba robić na wymiar, co by niespodzianek nie było.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
kaźmirz
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 25 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ziemie odzyskane
|
Wysłany: Wto 12:31, 09 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Dolas1234 napisał: | Poszukaj jakiś samochodowych prowadnic . Albo zamów duelsa z allegro i tyle . Jak mówiłem w tym silniku jak nie zrobisz to i tak za chwilę się zrobi dycha. I niema co się martwić , najważniejsze żeby gniazda były dobrze obrobione i dotarte zawory , wtedy nawet przy takim luzie zawór będzie się dobrze układał . A jeśli się martwisz o zużycie oleju to lej najtańsze 15w 40 i często wymieniaj i unikaj stania w miejscu na odpalonym silniku żeby się węgiel z oleju nie wytracał i tyle . To jest ruski sprzęt będzie chodził jak starej k....e zęby ale będzie chcesz to zadzwoń do mnie pogadamy co będę mógł to pomogę 796555152 |
Sprawa wygląda tak: zawory w prowadnicach kiwaja się jak starej k.. noga. I mam do wyboru albo wymieniać prowadnice na nowe, albo zamówić jakies ponadwymiarowe zawory ( w sensie ponadwymiarowe trzonki), chyba u paradowskich jest to możliwe. Zawory które teraz siedzą są irbitowskie więc żaden żal po nich. Jestem raczej zdecydowany na wymianę prowadnic ale największy problem jest taki, że nie ma we Wrocku zakładu, który zrobi porządnie głowice do Urala. Ciągle mam problem z kompresją i sądze że to wina tego ze zawory źle siadają. Poleci ktoś fachowca z dolnośląskiego? może Krotoszyn?. Ostatecznie sam się za to wezmę - stąd potrzebne mi były dopuszczalne tolerancje zawór prowadnica. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 14:28, 09 Sty 2024 Temat postu: |
|
|
Do dolniaka są nad wymiarowe zawory, bo pracują wprost w żeliwie cylindra. Ural, Dniepr mają wymienne prowadnice, zawory nad wymiarowe są zbędne.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|