Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łożyskowanie wałka rozrządu - dolniak

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bogres




Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Nie 1:20, 25 Lis 2012    Temat postu: Łożyskowanie wałka rozrządu - dolniak

Cześć.
Jestem w trakcie remontu silnika Dniepra 12 '81 i trafiłem na problem o którym nie znalazłem informacji na forum i w katalogach/instrukcjach.
Sprawa dotyczy łożyskowania ślizgowego tylnego końca wałka rozrządu.
Wymontowałem tulejkę z bloku ponieważ "dotykowo" luz wydawał mi się niepokojąco duży.
Czop wałka ma wymiar 21,96 (czyli według instrukcji remontowej akceptowalny) natomiast tulejka w przekroju o największym zużyciu 22,48.
Nie znalazłem w instrukcji remontowej wymagań dotyczących tulejki - przeoczyłem, czy ich nie ma?
Moim zdaniem luz wynikający z różnicy średnic jest zbyt duży jak na łożysko ślizgowe i może powodować nadmierny spadek ciśnienia oleju.
Co Wy o tym myślicie?
Wymontowana tulejka wydaje mi się w dodatku stalowa - czy to oryginalne rozwiązanie? Trochę mnie to dziwi.
Widziałem na forum informacje, że Świątek w tym miejscu proponuje lożyskowanie igiełkowe, ale chyba się na to nie zdecyduję.
Czy możecie podpowiedzieć jak rozwiązać to miejsce w wersji ślizgowej - materiał tulejki + luz montażowy ?
Pozdrowienia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 1:41, 25 Lis 2012    Temat postu:

słabo szukałeś jeśli nie znalazłeś, ale po kolei
1. luz wg instrukcji od 8 do 11 setnych
2. luz w tulejce wałka rozrządu nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju, nie licząc napędu pompy z wałka, tulei jest smarowana opadowo przez kieszonkę w której zbiera się olej z rozbryzgu i kanalikiem spływa do tulei
3. w nowszych silnikach stosowano tulei żeliwną
4. ja tulei dorabiam z brązu B 101
5. za ciasno bym nie robił słabe smarowanie, nie zapominaj że ostateczna obróbka w bloku bo jak sobie wytoczysz i wciśniesz to niespodzianka gwarantowana, powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogres




Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Nie 2:36, 25 Lis 2012    Temat postu:

słabo szukałem? Smile to jak to znależć? słowa kluczowe mi nie pomogły Smile
A do rzeczy...
Człowiek całe życie się uczy i ... głupi umiera Very Happy
Polazłem do silnika, cienki drut, trochę cierpliwości ... i wylot otworu z panewki znalazłem nad prowadzeniem jednego z popychaczy zaworowych.
Rzeczywiście jest tam kieszonka (z odlewu) która może dostarczać oleju do panwi.
Panew rzeczywiście może żeliwna jest ale brąz bardziej mnie przekonuje i podobnie jak Ty myślę, że ciasna tuleja sukcesu nie wróży Wink
Dzięki za opinię
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin