Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 17:20, 20 Mar 2017 Temat postu: Łożyska na wał C3 |
|
|
Witam
Jak w temacie chodzi o łożyska z luzami C3
Otóż mam zamiar kupić nowe łożyska na wał główny i słyszałem że powinno się montować z luzami C3 jedno kulkowe a drugie typu NJ
Pytanie
czy jeśli mam już łożyska bez C3 to czy mogę je zakładać
dlaczego akurat C3 jest lepszy
Wie ktoś ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 17:54, 20 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
C3 się zwykle stosuje bo tam temperatura zaciska i luz się zmniejsza. Dodatkowo wał i jego mocowanie nigdy nie jest idealnie osiowo. NRD zalecało do swoich wyrobów nawet C4, a staranniej robili od ruskich.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 21:20, 20 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisze Cyrograf15 w MZ montowali na wale C4 posiadające koszyczki z tworzyw, aby było ciszej no i w momencie w którym C3 wystarczająco napuchnie kończy się już luz i łożysko pracuje na pełnym spasowaniu, C4 jeszcze ma miejsce, żeby przyjąć na siebie ewentualne bicie wału. C3 w takim układzie zaczyna się zużywać mechanicznie. No to tyle odnośnie MZ a co do ruska to zostawiam ekspertom |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:50, 20 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
ok - czyli montuje C3
a na wałek rozrządu też C3 ? |
|
Powrót do góry |
|
|
siwawy
Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:13, 20 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Podłącze się do tematu C3 na przód i tył jak niedaje nj ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:22, 20 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
C3 bez względu na nj. Na wałek zwykłe.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:05, 21 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
ok - dzieki za poradę |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 303 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Wto 9:50, 21 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
A do skrzyni również można zastosować z luzem C3? |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:38, 21 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
ja stosowałem zwykłe (tam chyba jest mniejsza temperatura)
poza tym skoro na wałek rozrządu można to na skrzynie wg. mnie też
P.S.
NJ ma być od strony podpory czy rozrządu ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:08, 21 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Podpory, od strony rozrządu dystansujesz wał i tam ma być przybity na sztywno.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Michel18
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 226 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 21:54, 21 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Do skrzyni też wsadzałem zwykłe C3 |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 11:39, 22 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Michel18 napisał: | zwykłe C3 |
Oksymoron . Luz C3 nie jest standardowy.
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Śro 11:46, 22 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:19, 22 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
pewnie koledze chodziło o coś typu
zwykle C3
lub zwykłe C4
albo zwykłe zwykłe
jak zwał tak zwał - ale wiadomo o co chodzi |
|
Powrót do góry |
|
|
siwawy
Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:51, 31 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie ostatnie pytanie czy nj równiez ma miec luz C3 ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
|