Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Czw 19:22, 12 Kwi 2012 Temat postu: Łożyska kulkowe do kół K-750 |
|
|
Witam,
grzebię po forum ale nic nie mogę znaleźć w tej sprawie.
Czy ktoś zakładał łożyska kulkowe np.: RSy do kół ?
(to takie co mają simmeringi po obu stronach,
więc pewnie odchodziło by smarowanie i wycieki z kół)
Czy trzeba zmieniać ten element dystansujący (tulejkę)
co jest pomiędzy łożyskami ?
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 19:37, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Łożyska kryte od otwartych niczym się nie różnią (poza uszczelnieniem)
Tak więc wszystkie tulejki w bębnie są takie same. |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Czw 20:04, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No tak to się zgadza
Jednak ja w kołach mam stożkowe
i zastanawiam się nad zmianą na kulkowe kryte.
Tu może pojawić się różnica w szerokości łożyska. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 21:09, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
W Kaczce masz regulacje na śrubie wkręcanej w piaste. 6204 powinny wprost pasować. Radze wywalić krycie łożysk od środka piasty i tam zapakować smaru do pełna.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Czw 22:34, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ale stożki są lepsze do kół bo wytrzymują wychylenia boczne. A kulkowe nie.
W rusach są dlatego że przy jezdzie z koszem nie pochylasz sie w zakrecie co powoduje ze zwykłe łozysko nie sprawdzało by sie i szybko by sie rozsypywało |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 23:50, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ja tam wole wymieniać kulkowe co 20 tyś km jak regulować stożkowe co 2 tyś km. Falbany Ural i późne Emy fabrycznie miały wyłącznie kulkowe 305 i ngdy nic się z tym złego nie dzieje. Jany z wozem mają takie same 6204 i się nic nie dzieje, pewnie się pochylają w zakrętach
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 5:03, 13 Kwi 2012 Temat postu: Re: Łożyska kulkowe do kół K-750 |
|
|
mcswirus napisał: |
Czy trzeba zmieniać ten element dystansujący (tulejkę)
co jest pomiędzy łożyskami ?
|
Jak zmieniałem na łożyska kulkowe, to w każdym kole dystans musiałem wydłużać, łożyska stożkowe były nieco szersze niż kulkowe. |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Pią 9:08, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
To kupcie stozkowe ale nie made in russia lub china.
kod to 7204 |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 19:51, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
W uralu stosowane były łożyska stożkowe.
Regulacja to nie problem jak się ma ruski klucz,bowiem ma on specjalnie krótszą rączkę
aby nie dociągać łożyska bez wyobrażni,taki ichniejszy ruski patent.
Łożysko dociągasz na maxa ruskim kluczem a póżniej cofasz lub luzujesz jak kto woli ,ale tylko 1/4 obrotu i ma być.tu link
http://www.youtube.com/watch?v=zRpbkoBg2PU&feature=results_main&playnext=1&list=PL8311CCFA2B86DE09
Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Pią 20:02, 13 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Pią 21:18, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Hius. Ural na wąskiej piascie ma stożki ale na szerokiej kulki.
Masz racje także że nie można skrecać do oporu bo gdy sie rozszerzą łożyska pod wpływem temperatury to luz zniknie a gdy bedzie skrecone do dechy to zaraz sie wytrą łozyska. |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Pią 21:37, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Mrkubek Ural na szerokiej piaście? To chyba chodzi o Emke na falbanie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Pią 21:46, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ural irbit miał szeroką piastę m61 i m62 |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Sob 21:17, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedzi, mam już jasność
Filmik jest OK, tylko u mnie jak odkręcam
te śruby to odkręcają się obie i na razie
nie mogę ich od siebie odkręcić. |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Nie 7:12, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Mrkubek napisał: | Ural irbit miał szeroką piastę m61 i m62 |
czyli jak w Emce na falbanie |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Nie 8:04, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
GABE napisał: | Mrkubek napisał: | Ural irbit miał szeroką piastę m61 i m62 |
czyli jak w Emce na falbanie |
Dokładnie taka sama |
|
Powrót do góry |
|
|
|