Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łożyska i uszczelnienia prądnicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 8:08, 07 Gru 2012    Temat postu: Łożyska i uszczelnienia prądnicy

Będę regenerował prądnicę G11A. Nie miałem wcześniej styczności więc mam parę pytań.

Zaczynam od zakupienia potrzebnych łożysk. Katalog podaje łożyska 6201 (otwarte) i EL-8. Takie kupić czy kombinować z innymi? Raczej nie chcę przeróbek wymiarowych, ewentualnie jakieś łożysko kryte. Jaka klasa łożyska jest wskazana w tym miejscu?

Jeszcze nie rozbierałem prądnicy więc nie wiem jak wyglądają uszczelnienia. A z rysunków w katalogu MON (59) nie bardzo jestem w stanie stwierdzić jaka jest ich konstrukcja - wygląda to na filc. Czy tak? Pozostać przy tym czy wkładać jakiś simmering?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Pią 8:10, 07 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Pią 18:16, 07 Gru 2012    Temat postu:

Nie remontowałem prądnicy,
ale wydaje mi się że łożyska RS.
Są w miarę szczelne przez co poprawią
ogólną szczelność.
Co do pasowania niech się koledzy wypowiedzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bąq




Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia

PostWysłany: Nie 12:46, 09 Gru 2012    Temat postu:

Tak jak pisze kolega wyżej 2RS załatwią sprawę szczelności na tyle,że filc tam da rade. Osobiście wycinałem tam nowe uszczelniacze z filcu nasączonego smarem. Nic się nie działo, tym bardziej, że już zastosowanie łożysk krytych dużo daje. Nigdy nie wiadomo czy ruski wałek przeżyje kontakt z gumą Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 12:04, 10 Gru 2012    Temat postu:

mcswirus napisał:
wydaje mi się że łożyska RS.


OK, ale czy nie zdjąć zaślepek z jednej strony? Na pewno od strony małego łożyska dało by się wtedy przesmarować łożysko po zdjęciu blaszanego dekielka. Czy jednak smar w pełni krytym łożysku wystarczy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bąq




Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia

PostWysłany: Pon 12:51, 10 Gru 2012    Temat postu:

Wystarczy, prędzej Ci się prądnica spali niż obecne łożyska pójdą. Obecnie w silnikach elektrycznych też masz kryte, nie dajmy się zwariować, a żeby je nasmarować i tak byś musiał za każdym razem rozbierać prądnice.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Śro 16:28, 12 Gru 2012    Temat postu:

RSy wytrzymają na pewniaka.
Weź pod uwagę, że dawne młynki do kawy,
produkowane jakieś 30 lat temu
miały łożyska kryte blaszkami (więc nie do końca szczelne)
a silnik kręci koło 18-22 tyś obrotów/minutę
i te konstrukcje wytrzymywały po 20 lat eksploatacji Smile

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 19:12, 12 Gru 2012    Temat postu:

Typ 6201 możesz dobrać jakie ci pasuje ale EL-8 jest tylko jedno. Polecam do porównania .
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 14:22, 17 Gru 2012    Temat postu:

Ciekawa sprawa. Handlarze z allegro sprzedają takie komplety łożysk do prądnic:
[link widoczny dla zalogowanych]
3200 2RS (10x30x14) zamiast EL-8 Surprised
6201 2RS
Obydwa marki CX.

Można tak?


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Pon 14:23, 17 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 21:37, 17 Gru 2012    Temat postu:

Radzę założyć łożyska z luzem c-3
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin