Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 8:08, 07 Gru 2012 Temat postu: Łożyska i uszczelnienia prądnicy |
|
|
Będę regenerował prądnicę G11A. Nie miałem wcześniej styczności więc mam parę pytań.
Zaczynam od zakupienia potrzebnych łożysk. Katalog podaje łożyska 6201 (otwarte) i EL-8. Takie kupić czy kombinować z innymi? Raczej nie chcę przeróbek wymiarowych, ewentualnie jakieś łożysko kryte. Jaka klasa łożyska jest wskazana w tym miejscu?
Jeszcze nie rozbierałem prądnicy więc nie wiem jak wyglądają uszczelnienia. A z rysunków w katalogu MON (59) nie bardzo jestem w stanie stwierdzić jaka jest ich konstrukcja - wygląda to na filc. Czy tak? Pozostać przy tym czy wkładać jakiś simmering?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Pią 8:10, 07 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Pią 18:16, 07 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Nie remontowałem prądnicy,
ale wydaje mi się że łożyska RS.
Są w miarę szczelne przez co poprawią
ogólną szczelność.
Co do pasowania niech się koledzy wypowiedzą. |
|
Powrót do góry |
|
|
Bąq
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Nie 12:46, 09 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisze kolega wyżej 2RS załatwią sprawę szczelności na tyle,że filc tam da rade. Osobiście wycinałem tam nowe uszczelniacze z filcu nasączonego smarem. Nic się nie działo, tym bardziej, że już zastosowanie łożysk krytych dużo daje. Nigdy nie wiadomo czy ruski wałek przeżyje kontakt z gumą |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 12:04, 10 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
mcswirus napisał: | wydaje mi się że łożyska RS. |
OK, ale czy nie zdjąć zaślepek z jednej strony? Na pewno od strony małego łożyska dało by się wtedy przesmarować łożysko po zdjęciu blaszanego dekielka. Czy jednak smar w pełni krytym łożysku wystarczy? |
|
Powrót do góry |
|
|
Bąq
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pon 12:51, 10 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Wystarczy, prędzej Ci się prądnica spali niż obecne łożyska pójdą. Obecnie w silnikach elektrycznych też masz kryte, nie dajmy się zwariować, a żeby je nasmarować i tak byś musiał za każdym razem rozbierać prądnice. |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Śro 16:28, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
RSy wytrzymają na pewniaka.
Weź pod uwagę, że dawne młynki do kawy,
produkowane jakieś 30 lat temu
miały łożyska kryte blaszkami (więc nie do końca szczelne)
a silnik kręci koło 18-22 tyś obrotów/minutę
i te konstrukcje wytrzymywały po 20 lat eksploatacji
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Du-Di
Dołączył: 04 Lip 2010 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 19:12, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Typ 6201 możesz dobrać jakie ci pasuje ale EL-8 jest tylko jedno. Polecam do porównania .
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 14:22, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ciekawa sprawa. Handlarze z allegro sprzedają takie komplety łożysk do prądnic:
[link widoczny dla zalogowanych]
3200 2RS (10x30x14) zamiast EL-8
6201 2RS
Obydwa marki CX.
Można tak?
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Pon 14:23, 17 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 21:37, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Radzę założyć łożyska z luzem c-3 |
|
Powrót do góry |
|
|
|