Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz Koblenz
Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koblenz
|
Wysłany: Pon 20:30, 12 Sie 2013 Temat postu: Lewy Cylinder Glosniejszy niz Prawy K-750 |
|
|
Dobry Wieczor
Witam wszystkich i prosze o porade juz raz mi Koledzy pomogliscie byc moze teraz tez mi doradzicie .
Mam K-750 z 1958 roku i byl po kapitalnym remoncie silnika i caly odrestaurowany jak go kupilem .
Byl na dotarciu i od pewnego czasu zauwazylem ze lewy cylinder chodzi dosyc glosno i ma brzeczacy dzwiek podejrzewam ze moze pierscienie lub sworzen
Wczoraj jechalem jesna drozka dosyc stroma i mial problemy na 1 biegu nie mowiac juz o 2 zeby podjechac ciezko odpala jak jest cieply .
Prosze o pomoc i porade .
Druga sprawa to Tylnie Amortyzatory mam lewy z ktorego cieknie Olej i zauwazylem ze jest miekki jak wymienic w nim uszczelki i jakiego Oleju uzyc.
Z Gory Dziekuje Mariusz |
|
Powrót do góry |
|
|
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Pon 21:35, 12 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Amorki - jeśli masz oryginalne, czyli takie, w których nie widać sprężyny (choć chyba w każdych to tak samo działa): po pierwsze musisz skonstruować lub mieć jakiś przyrząd do ściśnięcia amortyzatora. Ja użyłem podnośnika hydraulicznego, na którym postawiłem amorek. Jako ścisk od góry posłużył element przedniego mostu traktora . Inna metoda, to np. dwa grube kawałki stali albo deski - jeden na górze, drugi na dole. Między nimi dwa gwintowane pręty. I odpowiednio do zastosowanego narzędzia - starasz się ścisnąć/przycisnąć górną szklankę amortyzatora - za krawędzie. Dwa półpierścienie, które ściśnięte są między górną szklanką, a górnym mocowaniem/nakrętką trzpienia - muszą się przez to właśnie ściskanie oswobodzić. Jeśli ściśniesz całość i nie są zapaćkane farbą, będziesz widział, że leżą już luźno - wyjmij je szczypcami, jeśli wszystko popuścisz, masz rozkręcony amorek. Żeby wymienić uszczelniacze musisz jeszcze odkręcić górną nakrętkę z trzpienia, wtedy będziesz miał do wszystkiego dostęp.
Olej 15 - 20W, najlepiej przeznaczony do amortyzatorów |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 21:41, 12 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Pierścienie złapało |
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz Koblenz
Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koblenz
|
Wysłany: Wto 20:20, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Witam
Amortyzatory tylnie widac sprezyny nie wiem czy sa oryginalne . |
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz Koblenz
Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koblenz
|
Wysłany: Wto 20:29, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Witam Hius
1.Co w takim razie zrobic ???? Jezeli zlapalo pierscienie ????
2.Trzeba sciagnac Glowice i cylinder?????
3.Wymienic Pierscienie????
4.Jak to zrobic zeby sobie nie narobic syfu???
Co moze byc przyczyna ze zlapalo pierscienie ????
Prosze Koledzy Pomozcie.Ratunku. |
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz Koblenz
Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koblenz
|
Wysłany: Wto 20:36, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Hius jeszcze jedno mozna wogole jezdzic tak dalej ???
MOZNA ZATRZEC SILNIK??? |
|
Powrót do góry |
|
|
krzyś
Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żuławy Wielkie
|
Wysłany: Wto 20:49, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli jest tak jak Hius pisał to on JUŻ SIĘ ZATARŁ a może raczej przytarł.
U mnie dzwoniło jak miałem za duże luzy na zaworach ustawione.
Musi być 0,10, na 0,15 już dzwoni.
A tak BTW to zacznij używać polskiej klawiatury bo czasem ciężko się domyśleć co napisałeś - "jesna drozka dosyc stroma" - 4 razy czytałem zanim pojąłem |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:58, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Najpierw sprawdz luzy zaworowe i jezeli sa nominalne to sciagnij glowice i cylinder od strony ktora brzeczy. Zadna robota, bo to odkrecenie kilku srub a sprawdzisz czy cosc sie nie dzieje z tlokiem / pierscieniami lub sworzniem. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 17:31, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Mnie złapało i jeżdżę trochę wnerwia ale weny do roboty nie ma |
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz Koblenz
Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koblenz
|
Wysłany: Śro 20:05, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Czesc Krzysiek
Mieszkam w Niemczech dlatego taka klawiatura.Sorki
Dzisiaj odpalalem Kaske zapala jezdzic tez jezdzi tylko nie ma tej konkretnej mocy
Mam pytanko znacie kogos kto konkretnie robi remont silnika ale tak jak by to robil dla siebie nie interesuje mnie szybko i byle skasowac i nastepny do golenia.
Moj silnik ma jakies inne Kolo rozrzadu czy cos tam Tloki z Elmotu
Przywiozl bym wtedy caly Motor do Polski zeby to konkretnie zrobic najlepiej na zime lub pozna jesienia wazne by bylo tez sprawdzenie i wyregulowanie skrzyni biegow.
Interesuja mnie naprawde tylko konkretne propozycje to ma chodzic porzadnie .
Slyszalem i widzialem tez jak docieraja silnik na zimno co jest lepsze???? |
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz Koblenz
Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koblenz
|
Wysłany: Śro 20:07, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Ewentualnie mogl by go ktos nawet odebrac jak by mial po drodze. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 6:23, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Nie ma co szaleć. Jeśli tłoki są z Almotu to pewnie pierścienie z motusa - a te ostatnie są felerne(stad brak mocy) . Teraz należałoby sprawdzić kompresję, po czym ocenić co dalej- czy szlif, czy honowanie czy tuleja i nowe tłoki. Najmniej trzeba zdjąć głowice.
Koła rozrządu z serii gadżeciarskie, tuningowe, ciche, rajli ;D potrafią też dać dać dupy. Tu najlepiej ( najszybciej dostać sie od prądnicy i zobaczyć ( skontrolować ) ich stan.
Jest kilka firm, warsztacików mniej i bardziej oficjalnych jakie by sie chętnie zajęły Twoim silnikiem. Osobiście z całej masy znanych mi oddałbym swój silnik może dwojgu, może do trzech z nich. (Gdyby oczywiście nie chciałoby mi sie robić samemu )
To jest taka robota, że ani nie wymaga bardzo specjalistycznych narzędzi, ani warunków warsztatowych, ani nie jest trudna w diagnozowaniu- spokojnie dasz radę sam( z pomocą forum)
Mowa oczywiście o tych dwóch pierwszych akapitach. Bo bywają w rusku rzeczy bardziej skomplikowane, wymagające gdzie trzeba się już zdać na większe doświadczenie- ale nie w tym przypadku.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 6:32, 15 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz Koblenz
Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koblenz
|
Wysłany: Czw 18:55, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie
Obojetnie czy sa oficjalne czy mniej oficjalne wazne zeby dawali nie 100 % a 200 % z siebie zamowilem wczoraj uszczelki pod cylinder i Glowice poczekam jak przyjda to wezme sie moze do roboty raz w zyciu rozebralem silnik z WSK-i to wszystko na temat a bylo to 20 lat temu nie mam wiekszego doswiadczenie w te klocki ale jak narazie dawalem sobie rady z innymi mechanicznami rzeczami w mojej Kasce.
Sprobuje wiecej jak spi.......c nie moge szkoda ze nie ma tutaj nikogo kto sie na tym zna i mogl by mi pomoc.Ale mysle ze koledzy na Forum pomoga i z ich pomoca da sie to zrobic. |
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz Koblenz
Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koblenz
|
Wysłany: Czw 18:59, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Prince a moglbys podac numer tel .do ktoregos z nich najlepszego z najlepszych
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz Koblenz
Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koblenz
|
Wysłany: Czw 19:01, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
A zapomnialem jaka powinna byc kompresja??? |
|
Powrót do góry |
|
|
|