Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lagi Dniepr
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szczawik93




Dołączył: 16 Sie 2021
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 6:16, 28 Mar 2023    Temat postu: Lagi Dniepr

Witam czy zakładał ktoś lagi z innego moto do rusa? Jeżeli tak to które pasują bez większych lub żadnych przeróbek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 8:06, 28 Mar 2023    Temat postu:

Do Dniepra możesz założyć od Urala, i na odwrót. Na tym koniec psujących wprost. Nawet jak znajdziesz lagi średnicy 36 mm podobnej długości od motocykla o wadzie 200 kg, lub więcej, to nie ma takich z mocowaniem na stożek w górnej półce. Trzeba dorabiać górną półkę lub adaptować inne, co wiąże się co najmniej z dorabianiem sztycy. Pozostaje drażliwa kwestia rozstawu lag i mocowania hamulca.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szczawik93




Dołączył: 16 Sie 2021
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:38, 28 Mar 2023    Temat postu:

Dzięki, byłem w jednej firmie czy mi ich nie zregenerują to powiedział że się w to nie bawi a w zakresie swoich robót mają że renowacja motocykli odbudowa itd.....nie chciało im się. I sam już nie wiem co robić czy poprostu je rozebrać umyć kupić zestaw naprawczy wlać olej i jeździć czy wymieniać na inne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 8:49, 28 Mar 2023    Temat postu:

Zależy od stanu w jakim są. Na Bajzlu w Łodzi w zeszłym roku widziałem fabrycznie nowe.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szczawik93




Dołączył: 16 Sie 2021
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 9:28, 28 Mar 2023    Temat postu:

Ciężko mi samemu określić ich stan, a zna ktoś z forumowiczów kogoś kto się tym zajmuje w lubelskim lub innym miejscu w Polsce?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:19, 28 Mar 2023    Temat postu:

Złap goleń w imadło i pokręć lagą, tak sprawdzisz czy proste. Wyjmij uszczelnienia umyj i pokiwaj lagą w goleni, tak sprawdzisz luzy. Na oko widać jak bardzo pordzewiałe i czy nie ma innych uszkodzeń. Uszczelnienia wymień, może tulejki, gorzej jak jest nie będzie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szczawik93




Dołączył: 16 Sie 2021
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:08, 29 Mar 2023    Temat postu:

Oki, a takie pytanko jeszcze mam olej amortyzol ile wlać go w tylne amortyzatory a ile w przednie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 10:32, 29 Mar 2023    Temat postu:

Tył 105, przód 130, 15W.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szczawik93




Dołączył: 16 Sie 2021
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:58, 29 Mar 2023    Temat postu:

A te fabryczne uszczelnienie lag da się zamienić na jakiś współczesny ludzki uszczelniacz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 13:43, 29 Mar 2023    Temat postu:

Żaden cywilizowany uszczelniacz nie będzie współpracować z taką powierzchnią. Oczywiście można lagi pokryć chromem technicznym i przeszlifować, wtedy jak najbardziej.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szczawik93




Dołączył: 16 Sie 2021
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:35, 29 Mar 2023    Temat postu:

Czy jak laga jest minimalnie krzywa tzn. bicie około milimetra pojeżdżę na tym jeszcze jak to umyję uszczelnie na nowo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szczawik93




Dołączył: 16 Sie 2021
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:45, 29 Mar 2023    Temat postu:

No i tuleje mają luz to może z tego wynika to bicie, z czego dorabiać tuleje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szczawik93




Dołączył: 16 Sie 2021
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:06, 29 Mar 2023    Temat postu:

Wogole one powinny być pasowane jak rozumiem bez luzu? Chodzi mi o tuleje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 19:06, 29 Mar 2023    Temat postu:

Jak na oko widać że krzywa to trzeba sprawdzić na tokarce > prostować. Tulejki kup gotowe żeliwne, inaczej za sam brąz zapłacisz jakieś 700 zł.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szczawik93




Dołączył: 16 Sie 2021
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:45, 29 Mar 2023    Temat postu:

Kupić tuleję pod przypuśćmy wytartą lage i goleń? Nie lepiej wytoczyć stalowe utwardzane?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin