Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maszpol
Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:50, 14 Lis 2015 Temat postu: ładowanie na niskich obrotach - brak |
|
|
witam mam prądnica G -414 i regulator RR- 302 na niskich obrotach brak ładowania , na wysokich jest - co jest tego powodem ? czy tak powinno być .Czy jest możliwość zamiany regulatora na jakiś inny elektroniczny , prądnica jest po całkowitym remoncie , czy da się ten regulator jakoś naprawić |
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Sob 21:50, 14 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
To jest naturalne i tego się nie naprawia. Jesli kontrolka gasnie po lekkim dodaniu gazu to jest wszystko w porzadku |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22:06, 14 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Podjedź do elektryka, niech go ustawi. Mechaniczny regulator ustawia się przez podgięcie styków, aby przepinał przy odpowiednim napięciu.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
skrzydlaty
Dołączył: 16 Lut 2010 Posty: 116 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 15:45, 15 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Podjedź do elektryka, niech go ustawi. Mechaniczny regulator ustawia się przez podgięcie styków, aby przepinał przy odpowiednim napięciu.
Wojtek |
Wojtek! Jakie podgięcie styków?
W tych regulatorach zmienia się naciąg sprężyn przez podgięcie ich zaczepu.
Styków, czyli kotwic regulatora nielzia tykać, chyba, że styki upalone i trzeba wyrównać. |
|
Powrót do góry |
|
|
maszpol
Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:53, 15 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
przy dość wysokich obrotach działa ładowanie ( jadąc 20 km/h nie ma Ładowania ) prądnica była cała zregenerowana i jest sprawna , regulator zakupiłem nowy gdyż mój był powypalany i nic nie pomagało czyszczenie , spróbuje z tym podciągnięciem sprężynki . Powiedzcie mi przy jakich obrotach powinno być ładowanie - nigdzie nie znalazłem tego |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21:16, 15 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Jak zwał tak zwał, kotwice/styki, to się ustawia/podgina.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 122 Przeczytał: 39 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 12:43, 16 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
polecę ci regulator elektroniczny. Z mechanicznymi jest więcej problemów niż pożytku. Tam nic nie regulujesz.
A jak już się uparłeś przy tym to masz 2 punkty regulacji:
-napięcie regulacji
-wyłącznik prądu wstecznego.
Regulujesz oba przez podginanie zaczepów sprężynek.
Prad wsteczny regulujesz tak: podłączasz miernik prądu szeregowo do baterii, patrzysz kiedy odczepia się zwora i prądnica przestaje pobierać prąd z akumulatora. Po załączeniu styku prądnica pobiera prąd z akumulatora dopóki nie osiągnie napięcia wyższego niż akumulator.
Powoli podnosisz i obniżasz obroty patrząc na prąd, strata czyli prąd pobierany przez prądnice ma być jak najmniejszy
Regulacja napięcia. Na pełnym akumulatorze obroty na maksa i patrzysz jakie masz napięcie w instalacji, za niskie podginasz, za wysokie podginasz w druga stronę.
Po regulacji napięcia należy ponownie wyregulować prąd wsteczny.
Regulator mechaniczny jest skomplikowany, jeśli ten opis ci nie wystarczy, bądź nie masz pojęcia jak on działa, nie ruszaj bo pogorszysz sytuację. Kup elektroniczny i zapakuj do obudowy od mechanicznego. nie trzeba nic regulować będzie dobrze działać i wyglądać. |
|
Powrót do góry |
|
|
|