Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krzywy wałek rozrządu?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 11:25, 17 Kwi 2015    Temat postu:

W razie czego możesz im odesłać do naprawy ten który masz. Wczoraj wymieniłem z nimi maile, zajmują się naprawami pogwarancyjnymi. Za regenerację 2 układów 12 volt z wysyłką liczą tyle ile u nas kosztuje 1 nowy. Czas naprawy 1 miesiąc. No chyba że ruszy front, wtedy pewnie nie zobaczymy już swoich zapłonów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:45, 17 Kwi 2015    Temat postu:

Strzel proszę fotki wnętrza tych modułów i jak możesz, to spisz typ układu scalonego, który tam siedzi. Jeśli te moduły źle znoszą temperaturę, to można je naprawiać do bólu i tak się będą sypać. Chyba, że wina leży po stronie niechlujnego montażu. Do motoryzacji są, a przynajmniej powinny być stosowane specjalne serie podzespołów. Z reguły określane "automotive". Niestety są i trudno osiągalne i dużo droższe od cywilnych. Dlatego też w produkcji małoseryjnej, rzemieślniczej i amatorskiej raczej ciężko się ich doszukać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 10:55, 18 Kwi 2015    Temat postu:

Fotki wstawię w poniedziałek lub wtorek, teraz jestem niestety zablokowany przez pracę. Układy scalone wyglądają całkowicie normalnie, nic po nich nie widać. Schludna płytka ze ścieżkami (w każdym inna) i lutami, do zabezpieczenia zalakierowana.
Problemy wynikające z montażu wykluczam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:19, 18 Kwi 2015    Temat postu:

Najważniejsze jest to, co na tych układach napisane Very Happy To powie, w jakiej technologii są te układy zrealizowane - czy na specjalizowanych układach, czy na "uniwersalnym" przyuczonym do danej funkcji (zaprogramowany procesor).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 15:09, 18 Kwi 2015    Temat postu:

To będę musiał zrobić zdjęcia wszystkich bo każdy inny. Nawet 2 te same modele z wałkiem jako modulatorem mają różne układy scalone.

Zastanawiam się jeszcze z czego zrobić nową podkładkę termiczną pod moduł. Klingeryt się nie sprawdził. Znajomi podsunęli mi pomysł żeby użyć tekstolitu ale jest drogi. Wczoraj wpadłem na pomysł żeby użyć gumokorka grubości 2 mm takiego samego jak w uszczelkach do np. miski olejowej. Co o tym sądzisz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:22, 18 Kwi 2015    Temat postu:

Ja w ogóle sądzę, że te układy powinny poprawnie pracować w miejscu zamocowania. Ile tam wynosi temperatura podczas pracy? Przecież w komorze silnika spalinowego bywa podobnie, a w aparatach też jest elektronika i to działa. Ale tą są moje sądy, a rzeczywistość sobie Very Happy
Jeśli chcesz coś, co dobrze będzie izolować, to właśnie korek, może jakieś tworzywo sztuczne. A może wystarczy tylko separacja powietrzna? Czyli wstawisz pod śruby podkładki dystansowe, a resztę niech załatwi "gaz". Ewentualnie możesz wykonać jakieś otwory chłodzące, czy wręcz zamocować jakiś łapacz powietrza i skierować go w okolice modułu. Na myśl przychodzą mi dwa kanały prowadzące od podstawy modułu na zewnątrz. Jeden zakończony wlotem w stronę jazdy, a drugi przeciwnie do niej. Powinno to wywołać cyrkulację podczas poruszania się. Lub nawet połączyć to z kolektorem dolotowym, niech wysysa powietrze spod modułu przy równoczesnym zapewnieniu świeżego. Z korkiem może być ten problem, że jest to miękkie i nie zapewni stabilnego podparcia, też przydałoby się wstawić tulejki. Możesz próbować wywalić elektronikę na zewnątrz, a zostawić tylko czujnik. Jednak nie wiem, co to za czujniki tam siedzą i połączenie przewodem na taką odległość może okazać się problematyczne. Zastosuj przewód ekranowany.
Tekstolit wcale nie jest drogi. Bez problemu znajdziesz gdzieś odpadki, czy kawałki. Możesz poszukać laminatu szklano epoksydowego z płytek drukowanych (z reguły płytka taka jest półprzezroczysta, a pod światło widać wyraźnie matę szklaną).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 15:30, 19 Kwi 2015    Temat postu:

W zeszłym roku kupiłem dodatkową pokrywę zapłonu żeby zrobić na niej wloty powietrza w celu chłodzenia układu. W ten sposób będę miał pokrywy wersję letniej i zimowej Laughing Niestety nie miałem czasu żeby się zabrać za przeróbkę.

Wg producenta układ powinien wytrzymać i działać poprawnie w 85 st. C. Moim zdaniem to jednak trochę zaniżone założenie bo nie bierze pod uwagę możliwości przegrzania. Na razie zastosuję podkładkę z korka ze względu na łatwość obróbki materiału.

Wyprowadzenie kabli i układu sterującego traktuję jako ostateczność. Za dużo się napierdzieliłem żeby instalacja elektryczna nie szpeciła motocykla więc dodatkowe kable zaburzą moje poczucie estetyki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 15:56, 19 Kwi 2015    Temat postu:

W cywilizowanych pojazdach moduł zapłonu nie znajduje się w silniku. Obawiam się że poczucie estetyki musi zostać zaburzone. Sam czekam aż ktoś w końcu zacznie robić moduł z osobnym czujnikiem, najlepiej montowanym do bloku i czytający sygnał z magnesów montowanych w zamachu.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 16:36, 19 Kwi 2015    Temat postu:

W nowych uralach rozwiązali ten problem poprzez zamontowanie układu za zewnątrz pokrywy zapłonu a nie na pokrywie bloku silnika. Taką informację znalazłem na RM.

Załatwiłem sobie też porządny miernik przemysłowy z możliwością pomiaru temperatury wiec jak tylko założę nowy zapłon to sprawdzę jakiej dostaje pod pokrywą temperatury od silnika.


Ostatnio zmieniony przez Duch dnia Nie 16:47, 19 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:56, 19 Kwi 2015    Temat postu:

Cyrograf, ale możesz sobie przenieść całą elektronikę poza silnik, a pierwotnym miejscu zostawić tylko czujnik Halla. Są nawet fajne aluminiowe obudowy w wielu rodzajach. Z czujnika wychodzą tylko trzy przewody, więc trudno się pomylić. Kwestia tylko, czy takie przedłużone połączenie nie wprowadzi zakłóceń. Nie znam konkretnego typu czujnika, jaki tam jest zastosowany (w niektórych sygnał z czujnika jest już w samym czujniku wzmacniany i formowany progowo, bo oprócz samego czujnika zawierają elektronikę, która odpowiada za kształt impulsu na wyjściu). Trzeba by to sprawdzić empirycznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 17:14, 19 Kwi 2015    Temat postu:

Błażej napisał:
Kwestia tylko, czy takie przedłużone połączenie nie wprowadzi zakłóceń.


Chodzi o to czy wydłużenie przewodu a tym samym drogi sygnału między czujnikiem a układem scalonym wpłynie na właściwy moment zapłonu?

Czy źle kombinuję?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 18:48, 19 Kwi 2015    Temat postu:

Idzie nie o prędkość sygnału a jego jakość.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:06, 19 Kwi 2015    Temat postu:

Nie Duchu. Opóźnień w sygnale nie będzie (niemierzalne ułamki piktosekund Very Happy), ale długi przewód może zbierać śmieci i zakłócenia z instalacji, z telefonu komórkowego, z części wysokonapięciowej układu zapłonowego... W zależności od tego, jaki czujnik tam użyto, różna może być amplituda sygnału na jego wyjściu. Wcale nie musi to być 12V, a np ułamek wolta, jeśli czujnik nie zawiera odpowiedniego bloku wzmacniającego w sobie. I taki sygnał na krótkim przewodzie da się jeszcze obrobić przez elektronikę na płytce, ale długi przewód może go niebezpiecznie zbliżyć do szumów i zakłóceń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 22:30, 19 Kwi 2015    Temat postu:

A ja prosty człowiek myślałem że z tego czujnika to zwyczajne impulsy elektryczne idą jak na mechanicznym przerywaczu tylko bezstykowo i z jakimś magnesem a tu proszę.... Zaawansowane to jak Irański program kosmiczny Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 22:40, 19 Kwi 2015    Temat postu:

W tym zapłonie z hallem jest zastosowany czujnik halla identyczny jak w Ładzie Nive. Oznaczenie jest to samo a kable są skrócone. Oryginalnie są ze cztery razy dłuższe i maja kostkę na końcu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 3 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin