Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:45, 12 Kwi 2018 Temat postu: Krótka prądnica i "-" na masie |
|
|
Witam , posiadam krótką prądnice , założyłem regulator elektroniczny a on wymaga "-" na masie
Zamieniłem więc miejscami kable stojana , podłączam na krótko pod wiertarkę nie działa , kręcę prądnica w druga stronę działa jak trzeba "-" jest na masie
Zgłupiałem
Co zrobić żeby "-" był na masie a obroty prądnicy zgodne z silnikiem |
|
Powrót do góry |
|
|
robus76
Dołączył: 04 Sty 2017 Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: Pią 9:32, 13 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Musisz przemagnesować prądnice. |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:02, 13 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
A jakaś instrukcje żebym nic nie spalił , tak szukam w internecie a nie widzę nic jasnego |
|
Powrót do góry |
|
|
robus76
Dołączył: 04 Sty 2017 Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KATOWICE
|
Wysłany: Pią 12:42, 13 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
To będzie pomocne.
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:09, 17 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki
Tutaj znalazłem bardzo fajny czytelny artykuł
źródło [link widoczny dla zalogowanych]
Ustawienie biegunowości prądnicy P9a (Przemagnesowanie).
Prądnica P9a w oryginalnej instalacji Junaka pracuje z plusem na masie jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pracowała z minusem na masie jeżeli zajdzie taka potrzeba. Biegunowość prądnicy samowzbudnej zależy tylko od odpowiedniego namagnesowania rdzenia i w każdej chwili można ją przemagnesować na dowolną biegunowość. Prądnica P9a wystartuje zawsze z biegunowością ściśle zależną od magnetyzmu szczątkowego pozostającego w rdzeniu stojana i będzie zawsze zgodna z biegunowością ostatniej pracy prądnicy, lub z biegunowością ostatnio przyłożonego prądu do jej zacisków.
W celu zmiany biegunowości z "plus na masie" na "minus na masie" wystarczy przemagnesować prądnicę poprzez krótkotrwałe podłączenie jej do źródła prądu wg poniższych rysunków. Poza tym należy pamiętać o odwrotnym podłączeniu akumulatora do instalacji elektrycznej motocykla, zgodnie z biegunowością prądnicy. Pozostała część instalacji nie wymaga żadnych przeróbek związanych ze zmianą biegunowości, z wyjątkiem regulatora napięcia o czym będzie napisane dalej.
Plus na masie. Jeżeli prądnica ma być (+) na masie, to (+) aku dołączamy do masy prądnicy, a (-) do 16 i 18 . Minus na masie. Jeżeli prądnica ma być (-) na masie, to (-) aku dołączamy do masy prądnicy, a (+) do 16 i 18
Każde podłączenie akumulatora do prądnicy wg powyższych rysunków powoduje namagnesowanie rdzenia, oraz pracę prądnicy jako zwykłego silnika (wirnik się kręci). W obydwu przypadkach w momencie podłaczenia aku do prądnicy, wirnik powinien obracać się wolno i stabilnie w prawo co jest już pewnym wskaźnikiem o sprawności prądnicy. W związku z powyższym zawsze należy zwracać uwagę na ostatnie podłączenie (+)(-) aku z prądnicą, ponieważ to będzie decydować o jej biegunowości plus czy minus na masie.[url][/url][url][/url] |
|
Powrót do góry |
|
|
siwawy
Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:25, 17 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Michalm a masz elektroniczny ten czeski?
Jak tak to jak go podlaczyles? |
|
Powrót do góry |
|
|
michalm
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 63 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:15, 17 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Jak kupiłem płytkę w alemotor.pl ,montowałem w oryginalnym pudełku
Jaki czeski daj linka może pomogę .
Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Wto 15:16, 17 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|