Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kranik paliwa, stary i nowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 122
Przeczytał: 37 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:15, 24 Paź 2015    Temat postu: Kranik paliwa, stary i nowy

Witam Kolegów
Mam od zawsze problem z kranikiem w kaście. Co pół sezonu wymieniam bo cieknie i nic z tym nie idze zrobić. I stary i nowy typ. Mam zazwyzaj jedną z 2 awarii:
-puszcza paliwo na zakręconym
-cieknie na zwnątrz

Po wymianach gumek zazwyczaj przestaje cieknąc i po jakimś czasie puszcza paliwo.

Macie jakiś patent jak zeszlifowac dotrzec czy cokolwiek zrobić z tym chendożonym stożkiem?

Może jest jakiś kranik od innego motocykla co tam pięknie podejdzie i nie będzie z niego curkać paliwo co sezon?

Albo inaczej: gdzie popełniłem błąd??


Ostatnio zmieniony przez Szymonides11 dnia Sob 21:30, 24 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 21:41, 24 Paź 2015    Temat postu:

Stozek sie docierana pascie zaworowej.
Wywal ten kranik i kup dwa karaniki od quada.
Wyciagasz bak zalewasz woda zeby nie wywalilo zaspawujesz stare wejscie na kranik i wspawujesz dwie tulejki bardzej na bokach z gwintem m10x1,25 i dajesz dwa kraniki od quada.Ucinasz rurki przelewowe i tez zaspawujesz i masz dwa kraniki jak w bmw i problem ze wszystkim rozwiazany.Ze sciaganiem baku tez Smile)).Pozdro.
Powrót do góry
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:30, 25 Paź 2015    Temat postu:

Może kranik innej produkcji będzie pasował?
Jeżeli dobrze pamiętam Jawa/CZ miała ten sam gwint, tyle że te kraniki nie mają odstojnika, filtry załatwią temat.
Podobno Romet też podchodzi, ktoś zarzucał niską przepustowość, inni nie narzekali.
Sprawdź.

Pozdrawiam

Warto skorzystać także z opcji szukaj na forum:
http://www.kolyaska.fora.pl/mechanika,7/kranik-paliwa,4036.html
http://www.kolyaska.fora.pl/mechanika,7/kranik-w-uralu,1604.html


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Nie 8:33, 25 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 122
Przeczytał: 37 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:30, 25 Paź 2015    Temat postu:

Dawid jakaś porada jak dotrzeć orygilanly? Poprostu pasta 0 i jazda wiertatką czy są jakieś ciekawsze metody?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hardcor




Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 154
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nałęczów/Lublin

PostWysłany: Nie 11:20, 25 Paź 2015    Temat postu:

Można też próbować tak jak tu: [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BALON




Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pszczyna

PostWysłany: Nie 18:08, 25 Paź 2015    Temat postu:

kup se ruski kranik (chiński ten z siatką)
jak takich używam i niema problemu
kranik od jawy/cz też stosuje w dnieprze i niema problemu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 20:22, 25 Paź 2015    Temat postu:

Pasta zaworowa tylko ta!!!!!!!!!!!!!! Nie mialem lepszej w ręce:)))
[link widoczny dla zalogowanych]

A na naprawe kranikow i zamiennikow jest od groma sposobów ale jak mam scigac ten wezyk od spodu zeby sciagnac bak i zawsze wypuszczac paliwo to mnie trafia:)))
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:45, 25 Paź 2015    Temat postu:

Kranik może być od byle czego i trójnik. Kiedyś trójnik stanowił problem, obecnie są plastikowe paliwo odporne.
Wojtek

PS
Zbiornik to ściągałem przy wymianie silnika, 3 lata temu. Po co to ściągać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 21:08, 25 Paź 2015    Temat postu:

Trójnik sie nie sprawdzil w rusku na bmw bo przy pelnym ogniu brakowalo.JAk sie robi w sezonie 10-12 tys km to zbiornik czasami trzeba sciagnąć zeby dostac sie do instalacji ,rozrusznika jak silnik bmw itd.
Powrót do góry
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:48, 26 Paź 2015    Temat postu:

parę lat temu przerabiałem taki temat z kranikiem przy innym motocyklu,
wtedy okazało się, że to wina uszczelki samej w sobie i materiału z jakiego jest zrobiona
po prostu są rodzaje gumy które nie są odporne na paliwo (u mnie puchła)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 10:12, 28 Paź 2015    Temat postu:

A propos ściągania baku, to sugeruję założenie trójnika z kawałkiem wężyka i z zatyczką na wężyku wyrównawczym. Ułatwia ściąganie baku i rozpalanie ogniska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Śro 11:32, 28 Paź 2015    Temat postu:

a ja juz trzeci NOWY kranik mecze, z jednego lecialo po kropelce, drugi nie dawal rezerwy pomimo krecenia w rozne strony, a z 3go blokowalo jedna strone. I to nie z powodu syfu w baku Smile bo go nie ma..
Cholerny szmelc kranikowy. Probowalem to rozkrecac i czyscic, ale robiem wiecej szkod, niz to bylo warte... Kranik 25zl wiec bólu nie ma..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin