Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kontrolka ładowania dla alternatora od Suzuki Bandit
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:11, 11 Gru 2014    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Obecnie w motocyklach nie występuje coś takiego jak kontrolka ładowania. Altek ND jest na tyle pewny że jest ona zbędna. Jak ktoś ma za dużo kontrolek to zamiast robić choinkę z motocykla, możną tą świąteczną przystroić Very Happy
Wojtek


Może i pewny ale szczotki w każdym mogą się skończyć, lepiej mieć jakiś sygnał niż dojechać akumulator do zera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:45, 11 Gru 2014    Temat postu:

Cyrograf, a nie uważasz, że to trochę spisek księgowych jest? Przy możliwościach techniki wmaślenie jednej, czy dwóch dodatkowych kontrolek w zegar nie jest jakimkolwiek problemem. Ale jest kosztem. Zwłaszcza, że w dzisiejszych motocyklach dominują alternatory z niewzbudzaną magneśnicą (koło magnesowe z magnesami stałymi), gdzie regulacja odbywa się w regulatorach stratnych i zrobienie wskaźnika ładowania, to dodatkowe elementy. A może ilość kontrolek się pewnie też ogranicza, by nie rozpraszać kierowcy?
Osobiście chciałbym mieć jakieś monitorowanie stanu instalacji, zwłaszcza że często są to konstrukcje kombinowane, patentowane, przeszczepy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:16, 11 Gru 2014    Temat postu:

Mam 30 letnią XJ-tę, nie wygląda aby tam kiedykolwiek ktoś zaglądał do alternatora. Gobert, popytaj w serwisach motocyklowych czy ktoś kiedyś słyszał aby padł w Japoni altek na szczotki. Czy to spisek księgowy, nie wiem, może. Tak czy inaczej kontrolka ładowania jest obecnie zbędna. Jak miałem dolny silnik z altkiem ND nie miałem kontrolki. Teraz mam dnieprowki silnik i altek to zamontowałem kontrolkę. Nawet dwie dodatkowe bo jeszcze ciśnienie. Razem mam cztery (luz, długie, ciśnienie, ładowanie), wcale to dobrze nie wygląda. Dwie mam w lampie, a dwie częściowo ukryte na wewnętrznej stronie chorągiewki, właśnie ciśnienie i ładowanie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Czw 23:18, 11 Gru 2014    Temat postu:

Instrukcja od Dniepra z lat 80/90 podaje że szczotki alternatora tego motocykla nie wymagaja obsługi przez cały okres uzytkowania tego motocykla...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 6:25, 12 Gru 2014    Temat postu:

Zgadza się, bo przebieg do remontu głównego jest wiadomo jaki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:37, 12 Gru 2014    Temat postu:

Alternatory ND mają tą zaletę, że mają małej średnicy pierścienie ślizgowe. W związku z czym, podczas jednego obrotu wirnika szczotki pokonują mniejszą drogę, niż przy dużych pierścieniach. To wydłuża żywotność szczotek. Do tego jest precyzyjnie zrobiony i same szczotki z dobrego materiału...
W rosyjskim alternatorze szczotki, to nie jest pierwszorzędny problem.
Cyrograf, przecież przy odrobinie dobrej woli, możesz sobie wystrugać jakieś ładne oprawy na kontrolki, zastosować diody, czy jakąś dodatkową obudowę na nie. Więc nie gadaj, ze jest brzydko, tylko nie chce ci się za to rzetelnie zabrać Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4040
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 9:03, 13 Gru 2014    Temat postu:

Wystrugałem zgrabną małą obudowę z nierdzewki i zamontowałem dość dyskretnie. Jednak musi być na tyle widoczne aby kontrolki miały rację bytu. Dodatkowe kontrolki szpecą stare motocykle, i nie pomoże obudowa z fajansowej filiżanki.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Sob 11:50, 13 Gru 2014    Temat postu:

Późniejsze Dnieprowe lampy mają oryginalnie cztery otwory na kontrolki. Ja też tak zrobiłem i mam cztery kontrolki w lampie: światło drogowe, luz, ciśnienie oleju i ładowanie. Ta ostatnia jak już pisałem jak na razie nie działa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin