Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:11, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Obecnie w motocyklach nie występuje coś takiego jak kontrolka ładowania. Altek ND jest na tyle pewny że jest ona zbędna. Jak ktoś ma za dużo kontrolek to zamiast robić choinkę z motocykla, możną tą świąteczną przystroić
Wojtek |
Może i pewny ale szczotki w każdym mogą się skończyć, lepiej mieć jakiś sygnał niż dojechać akumulator do zera. |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:45, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Cyrograf, a nie uważasz, że to trochę spisek księgowych jest? Przy możliwościach techniki wmaślenie jednej, czy dwóch dodatkowych kontrolek w zegar nie jest jakimkolwiek problemem. Ale jest kosztem. Zwłaszcza, że w dzisiejszych motocyklach dominują alternatory z niewzbudzaną magneśnicą (koło magnesowe z magnesami stałymi), gdzie regulacja odbywa się w regulatorach stratnych i zrobienie wskaźnika ładowania, to dodatkowe elementy. A może ilość kontrolek się pewnie też ogranicza, by nie rozpraszać kierowcy?
Osobiście chciałbym mieć jakieś monitorowanie stanu instalacji, zwłaszcza że często są to konstrukcje kombinowane, patentowane, przeszczepy... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22:16, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Mam 30 letnią XJ-tę, nie wygląda aby tam kiedykolwiek ktoś zaglądał do alternatora. Gobert, popytaj w serwisach motocyklowych czy ktoś kiedyś słyszał aby padł w Japoni altek na szczotki. Czy to spisek księgowy, nie wiem, może. Tak czy inaczej kontrolka ładowania jest obecnie zbędna. Jak miałem dolny silnik z altkiem ND nie miałem kontrolki. Teraz mam dnieprowki silnik i altek to zamontowałem kontrolkę. Nawet dwie dodatkowe bo jeszcze ciśnienie. Razem mam cztery (luz, długie, ciśnienie, ładowanie), wcale to dobrze nie wygląda. Dwie mam w lampie, a dwie częściowo ukryte na wewnętrznej stronie chorągiewki, właśnie ciśnienie i ładowanie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Czw 23:18, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Instrukcja od Dniepra z lat 80/90 podaje że szczotki alternatora tego motocykla nie wymagaja obsługi przez cały okres uzytkowania tego motocykla... |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 6:25, 12 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Zgadza się, bo przebieg do remontu głównego jest wiadomo jaki. |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 23:37, 12 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Alternatory ND mają tą zaletę, że mają małej średnicy pierścienie ślizgowe. W związku z czym, podczas jednego obrotu wirnika szczotki pokonują mniejszą drogę, niż przy dużych pierścieniach. To wydłuża żywotność szczotek. Do tego jest precyzyjnie zrobiony i same szczotki z dobrego materiału...
W rosyjskim alternatorze szczotki, to nie jest pierwszorzędny problem.
Cyrograf, przecież przy odrobinie dobrej woli, możesz sobie wystrugać jakieś ładne oprawy na kontrolki, zastosować diody, czy jakąś dodatkową obudowę na nie. Więc nie gadaj, ze jest brzydko, tylko nie chce ci się za to rzetelnie zabrać |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 9:03, 13 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Wystrugałem zgrabną małą obudowę z nierdzewki i zamontowałem dość dyskretnie. Jednak musi być na tyle widoczne aby kontrolki miały rację bytu. Dodatkowe kontrolki szpecą stare motocykle, i nie pomoże obudowa z fajansowej filiżanki.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Sob 11:50, 13 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Późniejsze Dnieprowe lampy mają oryginalnie cztery otwory na kontrolki. Ja też tak zrobiłem i mam cztery kontrolki w lampie: światło drogowe, luz, ciśnienie oleju i ładowanie. Ta ostatnia jak już pisałem jak na razie nie działa |
|
Powrót do góry |
|
|
|