Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:25, 19 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Myślę że tutaj znajduje się podpowiedź, jeżeli ktoś wyjaśni sprawę związaną z breaks the earth:
[link widoczny dla zalogowanych]
The original IGN circuit puts 12v to the bulb and uses the original alternator as an earth. On the original system the alternator would put out a 12V feed to the bulb and cancel it out once energised.
With the Denso it just opens the circuit and breaks the earth, extinguishing the bulb, so works perfectly fine.
Poniżej schemat elektr. od współczesnego Urala z alternatorem Denso z trzema wyjściami. Wydaj mi się, że brakuje na nim przewodu zasilającego alternator po stacyjce?
Wygląda to na klasyczny układ z żarówką zasilaną + z akumulatora i + z alternatora po osiągnięciu napięcia, dodatkowo wyście z alternatora na żarówkę ładowania zabezpiecza włączenie startera w czasie pracy silnika poprzez przekaźnik 22.
Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Pią 21:27, 19 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
yurko
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:47, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
W swoim dolniaku również mam alternator od bandosa, i też biedził z tym problemem. przypadkowo rozmawiał z jakimś elektrykiem i ten poradził mi postawić diodowu żarówkę, zamiast żarówki rozżarzenia. teraz ja nie pamietam schemat podłaczania, jeśli pytanie jest jeszcze aktualne to w poniedziałek po drutach będę wyznaczał, jak będzie w garażu. ale w ideale dobrze mieć podłaczony amperometr albo chociażby woltometr, żeby kontrolować sytuację w elektrycznym schemacie motocykla. |
|
Powrót do góry |
|
|
Śmigiel T
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 81 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 11:40, 28 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Prostym rozwiązaniem jest diodowy wskaźnik napięcia.
Wpisz sobie w allegro "wskaźnik napięcia".
Mam coś takiego od lat instalacji z oryginalnym alternatorem i polskim regulatorem (nie ma z niego wyjścia na kontrolkę ładowania).
Mała dioda wstawiona w oprawkę oryginalnej kontrolki. Podłączenia banalne, po prostu + i -.
Fajnie to działa, widać kiedy alternator przechodzi na samowzbudzenie. |
|
Powrót do góry |
|
|
yurko
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:02, 28 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Śmigiel T napisał: | Prostym rozwiązaniem jest diodowy wskaźnik napięcia.
Wpisz sobie w allegro "wskaźnik napięcia".
Mam coś takiego od lat instalacji z oryginalnym alternatorem i polskim regulatorem (nie ma z niego wyjścia na kontrolkę ładowania).
Mała dioda wstawiona w oprawkę oryginalnej kontrolki. Podłączenia banalne, po prostu + i -.
Fajnie to działa, widać kiedy alternator przechodzi na samowzbudzenie. |
ja wsadzil w TDM cyfrowyj wskazhik - tez fajnie dziala-
http://www.youtube.com/watch?v=-Kx9_Tr9HU8&feature=youtu.be |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:08, 28 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Podłączyłem żarówkę 2W/12V jednym końcem pod + cewki WN drugim pod to dodatkowe wyjście z alternatora. Żarówka pali się, po włączeniu silnika gaśnie. Wg mnie jest to klasyczny układ kontrolki ładowania typu Bosch. |
|
Powrót do góry |
|
|
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Nie 19:34, 28 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisze Gobert. Podłącz kontrolkę pomiędzy dowolny plus a ten wolny bolec na altku.Jak wciśniesz włączysz zapłon kontrolka będzie się świecić, po uruchomieniu powinna gasnąc czyli jest ładowanie.Ja mam w swojej katarzynie stacyjkę od ursusa i mam podpiętą kontrolkę na linii 35 stacyjka /bo tam mam prąd/ a to wyjście z altka , i ładowanie jest ok.Wrzuć kontrolkę między dowolny plus a wyjście z altka. |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Pon 14:22, 29 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Joł
Podłączyłem żarówkę + ze stacyjki (zapłon) - z dodatkowego wyjścia z alternatora.
Wszystko działało znakomicie, ale tylko krótki czas. Teraz żaróweczka nie działa wcale. Po wyłączeniu silnika i po odłączeniu kabla od wzbudzenia dopiero żaróweczka się włącza Chyba gdzieś coś musiało zrobić pierdut, tylko już nie wiem co... Altek dalej ma ładowanie. |
|
Powrót do góry |
|
|
yurko
Dołączył: 19 Wrz 2010 Posty: 58 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:47, 29 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Podłącz diodowu żarówkę! |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Czw 15:36, 02 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Podłączałem diodę i też to samo, tak jak napisałem wyżej... |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Pon 17:36, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
kris-tofer napisał: | Joł
Podłączyłem żarówkę + ze stacyjki (zapłon) - z dodatkowego wyjścia z alternatora.
Wszystko działało znakomicie, ale tylko krótki czas. Teraz żaróweczka nie działa wcale. Po wyłączeniu silnika i po odłączeniu kabla od wzbudzenia dopiero żaróweczka się włącza Chyba gdzieś coś musiało zrobić pierdut, tylko już nie wiem co... Altek dalej ma ładowanie. |
Cos rozkminiles z tym altkiem, ja zakopalem sie ze swoim, jezeli mialbys jakis schemat, jak go podlaczyc, bylbym wdzieczny.. bardzoo |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:58, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
yurko - już za późno, już coś uwalił...
Powtórzę to, co napisałem w sąsiednim wątku - to trzecie nieopisane wyjście ponoć lepiej zostawić w spokoju, bo niby działa jak wzbudzenie, ale bardzo łatwo się coś uszkadza, jak próbować je wykorzystywać. Niby to samo, ale nie do końca.
W sumie, to trzeba się dogrzebać do regulatora, sprawdzić, co tam siedzi w środku, czy typ układu scalonego (może wyglądać jak tranzystor, ale specjalizowany układ scalony) regulatora nie jest kodowany i można odczytać jego typ, sprawdzić połączenia wewnętrzne w regulatorze, wygooglać sobie typ układu i całego regulatora/alternatora) i powinno się wyjaśnić (musiałbym mieć na stole, żeby zrobić małą sekcję).
Można też wykonać kilka telefonów do firm zajmujących się regeneracją i naprawą alternatorów. Może w którejś podadzą jakiś konkret. |
|
Powrót do góry |
|
|
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 22:58, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Tak jest jak mówisz. Mam też ten altek ND w swoim Triumphie (to samo co Bandit i kupa innych wynalazków z takim zewnętrznym alternatorem o mocy kole 600W) i pomimo tego, że jest wyjście dwupinowe z niego, to kabel idzie jeden.
Schemat z mojej babci:
[link widoczny dla zalogowanych]
i opis do niego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Altek to 24 na górze schematu. |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Wto 19:10, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisałem wcześniej, po podłączeniu kontrolki pod + i masa do tego dodatkowego pinu wszystko grało jak malina ale tylko kilka chwil. Później brak reakcji i kontrolka nie zaświeca się w żaden sposób. Już tego nie ruszałem więcej, żeby czegoś nie popsuć. Altek dalej ładuje normalnie i lepiej niech tak zostanie. A jeśli znów mnie najdzie ochota na kontrolkę ładowania, to ''ukłonię'' się do potomka, który w tym temacie pisał, że ma jakieś proste urządzenie służące do uruchamiania takiej kontrolki w razie braku ładowania )) |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:11, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Obecnie w motocyklach nie występuje coś takiego jak kontrolka ładowania. Altek ND jest na tyle pewny że jest ona zbędna. Jak ktoś ma za dużo kontrolek to zamiast robić choinkę z motocykla, możną tą świąteczną przystroić
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Wto 20:26, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Na razie kontrolka sobie siedzi i robi tylko za ozdobę )) |
|
Powrót do góry |
|
|
|