Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kontrolka ładowania dla alternatora od Suzuki Bandit
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:25, 19 Wrz 2014    Temat postu:

Myślę że tutaj znajduje się podpowiedź, jeżeli ktoś wyjaśni sprawę związaną z breaks the earth:

[link widoczny dla zalogowanych]

The original IGN circuit puts 12v to the bulb and uses the original alternator as an earth. On the original system the alternator would put out a 12V feed to the bulb and cancel it out once energised.

With the Denso it just opens the circuit and breaks the earth, extinguishing the bulb, so works perfectly fine.


Poniżej schemat elektr. od współczesnego Urala z alternatorem Denso z trzema wyjściami. Wydaj mi się, że brakuje na nim przewodu zasilającego alternator po stacyjce?
Wygląda to na klasyczny układ z żarówką zasilaną + z akumulatora i + z alternatora po osiągnięciu napięcia, dodatkowo wyście z alternatora na żarówkę ładowania zabezpiecza włączenie startera w czasie pracy silnika poprzez przekaźnik 22.



Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Pią 21:27, 19 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yurko




Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:47, 27 Wrz 2014    Temat postu:

W swoim dolniaku również mam alternator od bandosa, i też biedził z tym problemem. przypadkowo rozmawiał z jakimś elektrykiem i ten poradził mi postawić diodowu żarówkę, zamiast żarówki rozżarzenia. teraz ja nie pamietam schemat podłaczania, jeśli pytanie jest jeszcze aktualne to w poniedziałek po drutach będę wyznaczał, jak będzie w garażu. ale w ideale dobrze mieć podłaczony amperometr albo chociażby woltometr, żeby kontrolować sytuację w elektrycznym schemacie motocykla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Śmigiel T




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 11:40, 28 Wrz 2014    Temat postu:

Prostym rozwiązaniem jest diodowy wskaźnik napięcia.
Wpisz sobie w allegro "wskaźnik napięcia".

Mam coś takiego od lat instalacji z oryginalnym alternatorem i polskim regulatorem (nie ma z niego wyjścia na kontrolkę ładowania).

Mała dioda wstawiona w oprawkę oryginalnej kontrolki. Podłączenia banalne, po prostu + i -.

Fajnie to działa, widać kiedy alternator przechodzi na samowzbudzenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yurko




Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:02, 28 Wrz 2014    Temat postu:

Śmigiel T napisał:
Prostym rozwiązaniem jest diodowy wskaźnik napięcia.
Wpisz sobie w allegro "wskaźnik napięcia".

Mam coś takiego od lat instalacji z oryginalnym alternatorem i polskim regulatorem (nie ma z niego wyjścia na kontrolkę ładowania).

Mała dioda wstawiona w oprawkę oryginalnej kontrolki. Podłączenia banalne, po prostu + i -.

Fajnie to działa, widać kiedy alternator przechodzi na samowzbudzenie.

ja wsadzil w TDM cyfrowyj wskazhik - tez fajnie dziala-
http://www.youtube.com/watch?v=-Kx9_Tr9HU8&feature=youtu.be
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:08, 28 Wrz 2014    Temat postu:

Podłączyłem żarówkę 2W/12V jednym końcem pod + cewki WN drugim pod to dodatkowe wyjście z alternatora. Żarówka pali się, po włączeniu silnika gaśnie. Wg mnie jest to klasyczny układ kontrolki ładowania typu Bosch.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 19:34, 28 Wrz 2014    Temat postu:

Tak jak pisze Gobert. Podłącz kontrolkę pomiędzy dowolny plus a ten wolny bolec na altku.Jak wciśniesz włączysz zapłon kontrolka będzie się świecić, po uruchomieniu powinna gasnąc czyli jest ładowanie.Ja mam w swojej katarzynie stacyjkę od ursusa i mam podpiętą kontrolkę na linii 35 stacyjka /bo tam mam prąd/ a to wyjście z altka , i ładowanie jest ok.Wrzuć kontrolkę między dowolny plus a wyjście z altka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Pon 14:22, 29 Wrz 2014    Temat postu:

Joł
Podłączyłem żarówkę + ze stacyjki (zapłon) - z dodatkowego wyjścia z alternatora.
Wszystko działało znakomicie, ale tylko krótki czas. Teraz żaróweczka nie działa wcale. Po wyłączeniu silnika i po odłączeniu kabla od wzbudzenia dopiero żaróweczka się włącza Very HappyVery HappyVery Happy Chyba gdzieś coś musiało zrobić pierdut, tylko już nie wiem co... Altek dalej ma ładowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yurko




Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:47, 29 Wrz 2014    Temat postu:

Podłącz diodowu żarówkę!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Czw 15:36, 02 Paź 2014    Temat postu:

Podłączałem diodę i też to samo, tak jak napisałem wyżej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Pon 17:36, 08 Gru 2014    Temat postu:

kris-tofer napisał:
Joł
Podłączyłem żarówkę + ze stacyjki (zapłon) - z dodatkowego wyjścia z alternatora.
Wszystko działało znakomicie, ale tylko krótki czas. Teraz żaróweczka nie działa wcale. Po wyłączeniu silnika i po odłączeniu kabla od wzbudzenia dopiero żaróweczka się włącza Very HappyVery HappyVery Happy Chyba gdzieś coś musiało zrobić pierdut, tylko już nie wiem co... Altek dalej ma ładowanie.


Cos rozkminiles z tym altkiem, ja zakopalem sie ze swoim, jezeli mialbys jakis schemat, jak go podlaczyc, bylbym wdzieczny.. bardzoo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:58, 08 Gru 2014    Temat postu:

yurko - już za późno, już coś uwalił...

Powtórzę to, co napisałem w sąsiednim wątku - to trzecie nieopisane wyjście ponoć lepiej zostawić w spokoju, bo niby działa jak wzbudzenie, ale bardzo łatwo się coś uszkadza, jak próbować je wykorzystywać. Niby to samo, ale nie do końca.
W sumie, to trzeba się dogrzebać do regulatora, sprawdzić, co tam siedzi w środku, czy typ układu scalonego (może wyglądać jak tranzystor, ale specjalizowany układ scalony) regulatora nie jest kodowany i można odczytać jego typ, sprawdzić połączenia wewnętrzne w regulatorze, wygooglać sobie typ układu i całego regulatora/alternatora) i powinno się wyjaśnić (musiałbym mieć na stole, żeby zrobić małą sekcję).
Można też wykonać kilka telefonów do firm zajmujących się regeneracją i naprawą alternatorów. Może w którejś podadzą jakiś konkret.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 22:58, 08 Gru 2014    Temat postu:

Tak jest jak mówisz. Mam też ten altek ND w swoim Triumphie (to samo co Bandit i kupa innych wynalazków z takim zewnętrznym alternatorem o mocy kole 600W) i pomimo tego, że jest wyjście dwupinowe z niego, to kabel idzie jeden.
Schemat z mojej babci:
[link widoczny dla zalogowanych]
i opis do niego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Altek to 24 na górze schematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Wto 19:10, 09 Gru 2014    Temat postu:

Tak jak pisałem wcześniej, po podłączeniu kontrolki pod + i masa do tego dodatkowego pinu wszystko grało jak malina ale tylko kilka chwil. Później brak reakcji i kontrolka nie zaświeca się w żaden sposób. Już tego nie ruszałem więcej, żeby czegoś nie popsuć. Altek dalej ładuje normalnie i lepiej niech tak zostanie. A jeśli znów mnie najdzie ochota na kontrolkę ładowania, to ''ukłonię'' się do potomka, który w tym temacie pisał, że ma jakieś proste urządzenie służące do uruchamiania takiej kontrolki w razie braku ładowania Smile))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:11, 09 Gru 2014    Temat postu:

Obecnie w motocyklach nie występuje coś takiego jak kontrolka ładowania. Altek ND jest na tyle pewny że jest ona zbędna. Jak ktoś ma za dużo kontrolek to zamiast robić choinkę z motocykla, możną tą świąteczną przystroić Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Wto 20:26, 09 Gru 2014    Temat postu:

Na razie kontrolka sobie siedzi i robi tylko za ozdobę Smile))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin