Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mikołaj2016
Dołączył: 28 Lip 2017 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:21, 27 Sty 2019 Temat postu: Koło rozrządu |
|
|
Witam, złozyłem właśnie silnik dniepra mt11, ale natknąłem się na problem z małym kołem rozrządu, mianowicie wchodzi on luźno na wał w porównaniu do innych przypadków. Wystarczy puknąć młotkiem i ono już się nasuwa. Ponadto ma minimalny wyczuwalny luz na wale, a klin raczej nie ratuje sprawy. Czy macie jakies patenty na zmniejszenie tego luzu? Czy dokręcenie odśrodkowym filtrem oleju i śrubą zapewni bezpieczną pracę? Czy też robić coś jeszcze w tej kwestii? Pozdrawiam Mikołaj |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 16:31, 27 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Można cynkować elektrolitycznie, można cynować, można wkleić, można wymienić na inne. Co się komu podoba.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
DrVitt
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 18:28, 27 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
W sposób prawidłowy robi się to szlifując wał, następnie nakładając chrom techniczny i ponownie szlifując na wymagany wymiar.
Z tym, że to trochę pracy i trochę jeżdżenia/wysyłania gdzieś po firmach, koszty też raczej wysokie.
Odradzam wszelkie "miękkie" wypełniacze, typu cyna, za 20 km będzie z powrotem luźne.
Pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 18:36, 27 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Można jeszcze zamówić wykonie owych elementów od podstaw, będzie jeszcze drożej. Tym systemem na koniec widzi się radosne ogłoszenia: Sprzedam Rusa za 30 000 zł.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
DrVitt
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 98 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 19:28, 27 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem Wojtek Twojej nieco złośliwej dygresji. Tego w poście powyżej nie napisałem. Próbuje pomóc koledze z forum, tak, żeby za kilka km nie rozbierał znowu silnika.
Z całym szacunkiem,ale wypełniacze typu cyna na połączeniu wałka i koła rozrządu są mało szczęśliwe. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20:43, 27 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Jak mi poleciał tylni amortyzator który kosztował 5 tyś a wszelkie używki były w takim samym stanie jak mój, to właśnie sztyce szlifowałem, chromowałem, i ponownie szlifowałem. Do tego poszły uszczelnienia za prawie 500 zł. Całość nie licząc własnej roboty wyszła ponad 1100 zł. Za tyle to się kolejny silnik do Ruska kupuje z skrzynią biegów i alternatorem. Jestem CENTUŚ KRAKOWSKI i jak widzę taką propozycję to robię się złośliwy
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Nie 21:00, 27 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
ale trik polega na tym że niektórzy trochę jeżdżą ruską padliną i jak jest okazja to wymieniają co się da na przyzwoitee... bo się właśnie zaoszczędza czas na wybieranie zabieraków i modły o poprawnną warstwę utwardzenia... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21:58, 27 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
To prawda, jedni sprawdzają co zakładają a inni się modlą. Jestem człekiem małej wiary, wolę sprawdzać. Jak ktoś chce zaoszczędzić czas to jeździ Japonią. Tak jest nie tylko szybciej ale i taniej.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
siwawy
Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:28, 27 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Z japonia jest tylko jeden problem pokaz mi chodz jedna z 68 roku
ktora gosc jezdzi na codzien:) Te dobre co osiagaja przebiegi rzedu
500tysi z lat 90tych juz sie koncza, naprawy przerastaja wartosc
sprzetow, gazniki powoli sie koncza jedna membrana podcisnienia
moze kosztowac nawet 500zl malo kto decyduje sie na kompleksowa naprawe gaznikow. Sprzety wtryskowe wiadomo
mniej problematyczne ale przebiegi nie sa juz tak imponujace
Japonia wiadomo jest lepsza ale jest nudna amen. |
|
Powrót do góry |
|
|
Mikołaj2016
Dołączył: 28 Lip 2017 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:25, 28 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi, użyłem kleju do osadzania łożysk anareobowego do 150 stopni, luz był na tyle mały, że po wklejeniu koło siadło. Myślicie że to rozwiązanie da radę? Zastanawiam się również skąd wziął się takowy luz na tym kole, ponieważ silnik nie był wcześniej rozbierany, a koło przed rozbiórką nie ścięło klina, więc nie wykonywało olbrzymich ruchów mogących zniszczyć wał. Możliwe że to tak z fabryki wyjechało? |
|
Powrót do góry |
|
|
Mikołaj2016
Dołączył: 28 Lip 2017 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 0:27, 28 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
A co do Japonii to tez stoi w garażu, ale rusem tez trochę latam, także nie chcę tego zrobić na odwal się. Pozdrawiam Mikołaj |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 8:52, 28 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Bardzo możliwe że z fabryki wyszło źle pasowane. Klej powinien robić.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|