Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 17:33, 08 Lip 2009 Temat postu: Koła do urala |
|
|
Zakupilem niedawno koła do urala i do emki. W kolach do urala było zamontowane 5 łożysk bodajże 180204c9 czy to nie jest rozwiązanie ? Koła przyjechały ze wschodu niektóre łożyska chyba dwa były jeszcze z uszczelniaczami i co dziwne te właśnie nie uległy zużyciu
Co o tym sądzi szacowne forum ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:07, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Wprawdzie nie czuje się ani forum ani nawet szanownym i nawet nie wiem co to za łożyska, ale i tak w środkowej części bębna jest podtoczenie tak ze nie siadywują one sztywno a wlatywuja lotem swobodnym |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 19:06, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Otóż kolego, sprytny ruski to przewidział i pewnie przetoczył...Wybijały się ciężko . Łożyska oczywiście rolkowe kryte w niektórych usunięto uszczelnienia.
Robiłem koło do kachy i za cholerę nie mogłem tego ustrojstwa skręcić żeby nie było luzów osiowych. Postanowiłem rozebrać uralca żeby podpatrzeć
Kombinowałem tak:
Odstrony zabieraka tulejka dłuższa w podkładce
Łożysko
Szpulka dystansowa
Łożysko
Tulejka krótka
Czy o czymś zapomniałem ? Moim zdaniem brakuje jeszcze jednej krótkiej tulejki |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 19:09, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
W jednym z moich kół były dwa pierścienie ok 2mm |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 19:11, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Chyba te pierścienie miały za zadanie dystansować łożysko od tulejki. |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:22, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Może być tak, że po wkręceniu do oporu nakrętki z uszczelniaczem występuje luz poosiowy. Powodem jest często za krótka tuleja dystansowa między łożyskami, nakrętka nie wkręci się już dalej bo gwint się się skończył i opiera się nie o łożysko a o podtoczenie w piaście. Trzeba wtedy zastosować dłuższą tuleję środkową. |
|
Powrót do góry |
|
|
|