Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koła do urala

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 17:33, 08 Lip 2009    Temat postu: Koła do urala

Zakupilem niedawno koła do urala i do emki. W kolach do urala było Surprised zamontowane 5 łożysk bodajże 180204c9 czy to nie jest rozwiązanie ? Koła przyjechały ze wschodu niektóre łożyska chyba dwa były jeszcze z uszczelniaczami i co dziwne te właśnie nie uległy zużyciu Shocked
Co o tym sądzi szacowne forum ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 18:07, 08 Lip 2009    Temat postu:

Wprawdzie nie czuje się ani forum ani nawet szanownym i nawet nie wiem co to za łożyska, ale i tak w środkowej części bębna jest podtoczenie tak ze nie siadywują one sztywno a wlatywuja lotem swobodnym Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 19:06, 08 Lip 2009    Temat postu:

Otóż kolego, sprytny ruski to przewidział i pewnie przetoczył...Wybijały się ciężko . Łożyska oczywiście rolkowe kryte w niektórych usunięto uszczelnienia.
Robiłem koło do kachy i za cholerę nie mogłem tego ustrojstwa skręcić żeby nie było luzów osiowych. Postanowiłem rozebrać uralca żeby podpatrzeć Shocked
Kombinowałem tak:
Odstrony zabieraka tulejka dłuższa w podkładce
Łożysko
Szpulka dystansowa
Łożysko
Tulejka krótka
Czy o czymś zapomniałem ? Moim zdaniem brakuje jeszcze jednej krótkiej tulejki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 19:09, 08 Lip 2009    Temat postu:

W jednym z moich kół były dwa pierścienie ok 2mm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 19:11, 08 Lip 2009    Temat postu:

Chyba te pierścienie miały za zadanie dystansować łożysko od tulejki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:22, 08 Lip 2009    Temat postu:

Może być tak, że po wkręceniu do oporu nakrętki z uszczelniaczem występuje luz poosiowy. Powodem jest często za krótka tuleja dystansowa między łożyskami, nakrętka nie wkręci się już dalej bo gwint się się skończył i opiera się nie o łożysko a o podtoczenie w piaście. Trzeba wtedy zastosować dłuższą tuleję środkową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin