Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka drobiazgów mechanicznych
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 14:19, 20 Mar 2015    Temat postu:

Groszek napisał:
Łożyska i tulejki są prawidłowo raczej bo składane według schenatu, a nie ma szans zeby zabierak się cofnął podczas dystansowania ? Bo tulejka nie ma w ma w przypadku tego tarcia o oslone krzyzaka nic wspolnego chyba, bo wchodzi w pustke a to wylowypust w kole wchodzi zbyt gleboko w zabierak ;/


Tak mi się wydawało z tego opisu, że nie ma tej tulejki.
Dlatego proponowałem popatrzeć na schemat.
Co do wkładania tulejki do dyfra bez rozbiórki - dziwna sprawa.
Może tak jak składają modele statków w butelce ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pią 14:37, 20 Mar 2015    Temat postu:

No racja pisałeś że masz MW, tu idzie ta długa przez cały dyfer, wkłada się ją tak jak Ci bimber mówi, a ze zdjęć to tak patrze i zapytam się: ta pierwsza część co widać ją w zabieraku to łożysko czy simmer?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Pią 17:57, 20 Mar 2015    Temat postu:

Ta tuleja ma długość 154mm i jest uszczelniana przez zimering.Tak jak pisali poprzednicy wkładasz ją od strony zabieraka nic nie trzeba rozbierać.Ważne aby ją właściwą stroną zamontować.Część poszerzona z bieżnią pod zimering idzie od strony koła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 18:38, 20 Mar 2015    Temat postu:

A to jeszcze z napedem hahhaha to zmienia postać rzeczy.............
Powrót do góry
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 0:51, 21 Mar 2015    Temat postu:

Michał zerkne i napisze Smile hmm ale w Ktory zimmering ? Musze jakis kupowac czy jest szansa ze on juz siedzi ?:)nie no skoro jest bieznia to chyba musze dopiero osadzic na niej czy jak? I czy znacie kogos kto moglby miec taka nowa tulejke na stanie w rozsadnej cenie ? Bo w sowiet moto chcą 3 razy tyle co bimber a bimber nie jest pewny i ma urlop do czwartku Sad

Ostatnio zmieniony przez Groszek dnia Sob 0:55, 21 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Sob 10:50, 21 Mar 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] .Zimering jest w zabieraku koła.Jak go tam nie ma to masz super złożone Crying or Very sad .Tylko rozbieranie dyfra. Zimering ma rozmiar ten sam co wkrętka koła 25x38x7 ,że by się do niego dostać musisz rozkręcić obudowy wyciągnąć mechanizm różnicowy i również rozkręcić go .Wyjmujesz zabierak wybijasz łożysko i masz dostęp do zimeringu .
Teraz tulei dotocz nową to 5min roboty.
Długość już znasz 154mm
sr.otw. w środku 20.2mm oska ma swobodnie przechodzić
sr zewn25mm na odcinku72mm na gładko pod zimering i łożysko dalej do końca tulei 24mm
Atu se popatrz na fotki Kaza:
Widok na tuleikę:
[link widoczny dla zalogowanych]

Resztę dyfra:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:46, 22 Mar 2015    Temat postu:

Dzięki za zdjęcia i wymiary ! Jutro zabieram się do pracy Smile Zimmer jest na miejscu, zrodziło się jeszcze jedno pytanie o lagi, czy to jest normalne bez obciążenia ? Widzę że jak kupiłem zaprzęg to nakrętki które widać na zdjęciach były schowane, ale potem przy rozbieraniu widzę że już były widoczne i nie wiem co z tym fantem zrobić, za bardzo sie tego dokręcić po widocznym gwincie nie da, czy to się schowa gdy przyjdzie silnik i reszta ? [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Pon 17:37, 23 Mar 2015    Temat postu:

Jest dobrze wszystko wróci do normy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 8:49, 24 Mar 2015    Temat postu:

W sprawnym przodzie, tuleje są widoczne, w sprawnym motocyklu z koszem, gotowym do jazdy. Możesz podnieść przód, poprzez większe naprężenie sprężyn, lub ich wymianę nie zmęczone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:33, 30 Mar 2015    Temat postu:

Ja znowu z problemem Smile tzn, mam tulejkę do dyfra, wszystko mi już działa, okazało się że to również szprycha jedna lekko wyciągnięta haczyła, zamieniłem koło i gra ale niepokoi mnie odległość szprych od nakrętki krzyżaka tej osłaniającej, wychodzącej na wałek, mianowicie szprychy są praktycznie na 4mm czasami 3mm od tej nakrętki, u was też jest tak ciasno ?Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pon 21:41, 30 Mar 2015    Temat postu:

Nie przejmuj się, tam jest naprawdę ciasno Smile a grubsze szprychy to nawet trzeba liznąć .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:56, 30 Mar 2015    Temat postu:

Dzięki, uspokoiłeś mnie Very Happy. Składałem składałem dziś sprzęta aż nagle musiało coś wyskoczyć i wprawić mnie w rozmyślanie na temat prawidłowości złożenia. Chodzi o reduktor na wózku, dzisiaj przy zamienianiu kół podniosłem wózek w górę i wtedy wyciekł olej, jakby po wałku, bo cały krzyżak pod osłoną był mokry, czytałem na forum że powinien być uszczelniacz od środka (simmering) i choć wydaje mi sie że go dawałem to jutro to sprawdzę, ale myślę nad resztą nieprawidłowości technicznych których mogłem dokonać przy składaniu, a ponieważ sprzęt był trochę "wybrakowany" w niektórych miejscach, założenie tego co było i tak jak było nie zawsze wystarcza. Czy na zabieraku reduktora jest jakaś tulejka ? Taka jak w napędzie przez którą został założony ten temat ? Czy w środku powinny być rolki czy igły jakieś takie jak w głównym dyfrze ? Pytam bo dyfrze głównym po kupnie ich nie było i późno ale jednak zorientowałem się że być powinny a tutaj też takich nie ma a na schemacie nawet w głównym dyfrze ich nie widzę Smile

Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Groszek dnia Pon 23:02, 30 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:55, 31 Mar 2015    Temat postu:

Podpowie ktoś coś ?Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ygor




Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: prace duże

PostWysłany: Wto 22:16, 31 Mar 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

really? Źródło wiedzy trzy posty wyżej...


Ostatnio zmieniony przez ygor dnia Wto 22:18, 31 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Groszek




Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:20, 31 Mar 2015    Temat postu:

Cholera przepraszam, dwa razy sprawdzałem po linkach czy reduktora czasem nie ma i chyba nie klikałem w ten właściwy bo trafiałem na dyfer główny za każdym razem.. dzięki za nakierowanie Smile ale mam kolejny dziwny problem z przedmiotem zakupionym w sowiet moto. Jako że mw miało mocno wybrakowaną lampę wpadłem na pomysł żeby kupić całą nową i dziś się okazało że to co miało być docelowo przełącznikiem świateł (długie krótkie) jest chyba jakimś żartem i atrapą, jeśli możecie to proszę o zerknięcie na zdjęcia bo jestem pewny że tam w środku powinno coś być, coś co miałoby być przesuwane przez linkę ale nie wiem co i czy w ogóle muszę kupować cały moduł czy mogę coś dorobić lub kupić samą brakującą część : [link widoczny dla zalogowanych] jakby ktoś miał problem z przerzucaniem zdjęć to nad zdjęciem jest (next,prev)

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin