Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 9:26, 26 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Stuki mogły być od zamachu - zwal go i zrób zdjęcie stożka...
Możliwe że czeka Cię szukanie nowego wału lub napawanie tego.
|
Moze tylko sie poluzowalo i nie zdarzylo uszkodzic siedzenia wiec pewnie na ostrym dokreceniu sie skonczy:))) |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Wto 22:11, 26 Lis 2013 Temat postu: hej |
|
|
Właśnie wróciłem z drugiej pracy, czyli garażu Silnik prawie rozbebeszony, gdyż mam oczywiście problemy ze zdjęciem kół rozrządu.. czego do tej pory nie zrobiłem! Po wyjęciu tłoków i korbowodów ku mojemu zdziwnieniu (ale i zadowoleniu, że znalazłem usterke) pojawił się pęknięty na pół wał korbowy.. Wszystko się trzymało kupy, kręcił, nawet odpalał normalnie, ale przez ten wał dostał luzu na kole zamachowym, te podarło trochę obudowe od środka (troszeczke widoczne rysy) i dupa blada. Macie jakieś pomysły odnośnie wału? Czy mogę kupić używkę i co ze starymi tłokami, korbowodami i panewkami? To sobie zrobiłem zakup ale chociaż teraz bede wiedział co w nim siedzi i ile to pracy kosztuje Pozdro Mirek (aha zdjecia wkleje jutro) |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 7:31, 27 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Wal kup nowy i poprzekladaj korby z panewkami i daj nowe lozyska:))) i bedzie smigal jezeli wczesniej trzymal cisnienie i pod warunkiem ze ten stary jest w nominale .
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylko pamietaj zeby nie poobracac korbowodów tylko zalozyc tak samo jak byly na starym wale .A tloków nawet nie sciagaj .
Ja bym sie pofatygowal do tego co Ci to sprzedal -tym bardziej ze przejechales tyle co nic.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 7:32, 27 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Śro 9:12, 27 Lis 2013 Temat postu: hej |
|
|
Kurka, nie pomyslalem, zeby zaznaczyc korbowody z ktorej strony, tzn lewy prawy wiadomo, ale czy do gory nogami to juz nie wiem:-( KOrbowod kupie nowy, tylko jak zciagnac te cholerne zebatki, musze poszukac zciagacza chyba co? Do goscia co sprzedal mi sprzet nie bede sapal, bo podczas kupna nawet go nie widzialem na oczy, tylko na zdjeciu(granaty zaslepily mi oczy i tak wyszlo. Nie mialem wyjscia, nie moglem jechac do PL tylko obejrzec sprzet. Trudno, chociaz mam zajecie wieczorami Dzieki za dobre rady |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 10:04, 27 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
zebatki z walka nie sciagaj bo nie trzeba raczej(przynajmniej w dolniaku) tylko obracasz kolem i odkrecasz przez okienka sruby mocujace i calosc wychodzi.Trybo z walka ja zawsze na prasie zakladam i sciagam tak samo jak lozysko.
Z walu korbowego na dwie lyzki po przeciwnych stronach i powinno
iśc )) tylko tak podkladaj zeby nie uszkodzic nic na bloku. |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Śro 21:53, 27 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
niestety za groma jasnego nie moglem odkręcić tych płaskich śrubek od sprzęgła z tyłu i tak samo płaskich z przodu od wałka rozrządu. Po prostu łap już nie czuję, bo ję się, żeby nie spieprzyć całkowicie głowki śruby. Jak Wy to robiliście u siebie?pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
ygor
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prace duże
|
Wysłany: Śro 21:57, 27 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
wkrętak udarowy - a po wszystkim wymiana na śruby pod imbus |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 22:18, 27 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Albo mlotek i przecinak a odkrecaj zawsze srubokretem z kompletu co sie wklada do nasadki i przedluzka 1/2 cala i pokretlo.Wbijasz go mlotkiem zeby przy okazji ndac strzala z czola i wtedy ruszy a srubokret mega dopasowany.Albo precik twardy zaostrzony i daj strzala z boku zeby ruszyc:))).
Lub kladziesz nakretke i spawasz magiem przez otworek i lekko puknac mlotkiem z czola i odkrecasz nasadka itd itp:))))jest wielllllllllleeeeeeeeee sposobów))) |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:38, 27 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Może sie ktoś postarał i wkręcił na klej do gwintów. Albo w ogóle jakiś dobry klej bo nie ma już gwintu. Po tym wale wszystkiego najlepszego sie można spodziewać. |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Śro 23:35, 27 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
W silnikach dniepra nie trzeba ściągać koła zębatego z wałka rozrządu, wszystko da się odkręcić otworami przez koło, a najlepszy jest właśnie wspominany wykrętak udarowy. U mnie poszło przy obstukiwaniu przez śrubokręt młotkiem |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Czw 9:02, 28 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Faktycznie nie bede zciagal kola z walka rozrzadu,ale najpierw musze ruszyc te cholerne sruby. Po prostu, jak ktos nie ma w "stajni" dobrego sprzetu, nic nie wskura. Probowalem walic prawa reka Rosjan (czyli mlotem), nic. Dzis biore to do znajomego, co ma warsztat samochodowy, na pewno ma cos lepszego. Nawet wczoraj kupilem coca-cole i podlalem na noc te sruby, czlowiek wszystkiego sie ima Dzis wieczorem powinno byc po zabiegu. pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Pią 10:41, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
no i zlazlo cholerstwo, poszlo tym srubokretem udarowym, oczywiscie srubby juz nie do ponownego uzycia.. Szukalem na necie M8x1 z inna glowka, na imbus,lub podobne, ale nie ma nigdzie. Ma ktos z Was moze w zapasie takowe? To samo z przednimi M6x1 chyba.. Pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 12:19, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Przednie maja zwykly gwint wiec nie ma problemu:))) a od sprzęgła zadzwoń do ural63 z alleeeee bo ma dobre jakościowo:)) i kup wiecej zeby na zapas bylo:)))-zapasy w rucholu wskazane haha |
|
Powrót do góry |
|
|
ygor
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 65 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: prace duże
|
Wysłany: Pią 13:03, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
M8x1 pod imbus brałem od tego człowieka [link widoczny dla zalogowanych] na ebay,u - ortodoksi nie widzą przyczyn dla których trzeba je stosować w zamian za ruskie M6x1 jak pisze Dawid1981 to gwint standardowy ale metryczny pod imbus, w Polsce do dostania na allegro. Jak na wyspę, to zafundowałeś sobie wyjątkowo egzotyczny sprzęt |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Pią 15:08, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Jedyne pocieszenie jest takie, ze moj kolega jest tu Tirem raz na tydzien, wiec jak cos kupie na allledrogo to mi przywiezie. Np szukalem tych srubek sprzegla, jeden gosc ma takie na ebayu chce 20f za 6szt. Porazka jakas.. No i dobrze, ze jest to forum. Sam walcze z tym motorem, nie ma "kolegow z bloku" pod reka do pomocy. Pozdro. Dzis mam zamiar w koncu wyjac wal. Sruby kupilem jednak oryginalne m8x1. Raz na RUSKI rok sie pomecze przy odkrecaniu. Hej |
|
Powrót do góry |
|
|
|