Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gawri
Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 11:24, 13 Gru 2013 Temat postu: Kaśka cieknie mimo simera pomocy! |
|
|
Witam jestem tu nowy, przywitałem się w dzień dobry;) Otóż mam problem.
Od dawna w sumie, od pierwszego remontu od razu lało się z kaski jak ze "świni". Jest nowa podpora jest simmer corteco jest stoczone ładnie koło simmer i się leje, przypuszczam tylko jedno, powierzchnia po której pracuje simmer nie jest w osi czopa na którym siedzi koło. ale to mało prawdopodobne tokarz raczej ogarniał. Proszę o podpowiedzi.
dodam że wraz z simerem współpracowały odrzutnik i podkładka falista która występuje wraz z uszczelniaczem filcowym czy to tego wina że zostały te elementy mimo zastosowania simmeringu? Czy może ciec tulejką wałka rozrządu? ale ona siedzi ciasno... hmm?
Gdy silnik rozgrzeje sie do temp 100 stopni i więcej to dosłownie leje się ciurkiem. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 11:52, 13 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Pewny jesteś, że blok nie jest pęknięty?
Tylne łożysko kup zamknięte, zdejmij kapsel od strony wału tylko.
Falista + podkładka za nią (odrzutnik) mają być. |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 19:10, 13 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Kolega miał tak samo w uralu. Roztoczył podporę pod simmering. Lalo się pięknie wiec wymieniliśmy ten simmering, badaliśmy skąd cieknie i nic nie pomogło.
Dopiero jak wymienił podporę na oryginalną pod simmering skończyły się problemy.
Myślę, że ta podpora był nieosiowo roztoczona. Może z Twoją jest tak samo. |
|
Powrót do góry |
|
|
gawri
Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 21:00, 13 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
moja podpora jest nowa uralowska pod simmer. tyle że ja dodatkowo jeszcze ją roztoczyłem i teraz ma wymiar taki jak od strony łozyska (prawdopodobnie) a koło stoczone tez jest i teraz mam simmer 48/72/7-9 a zrobiłem tak ponieważ jak kupiłem kaśkę to ona miała juz podpore na simer a koło mialo wytarty rowek dosłownie przez simer, więc je musiałem wyrównać dlatego jest inny niż normalnie simmering. WIĘC podpora raczej ok.
najgorsze jest to że jak zdjąłem koło zamachowe to nie widac ewidentnie zacieków czy coś z jakiegoś miejsca tylko troche oleju na spodzie...
karter raczej nie peknięty było by widać, a mikropeknięciem by się tak nie lało napewno.
Simer nie trzyma raczej to prawdopodobnie musi byc coś z tą osiowością.
wyjąć wał i wraz z kołem dokręconym na czopie sprawdzić bicie bieżni czy jest na simmer? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 22:53, 13 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Akurat robie sobie silnik w dolniaku na zapas na walku sportowym od swiatka z duzym gornym zakresem obrotow i mam fotki jak sie toczy kolki sprzegla po wcisnieciu na prasie na walku ze stozkiem zrobionym z jednego mocowania na tokarce.
W ten sam sposob sprawdzasz bicie biezni simeringa na kole zamachowym za pomoca czujnika zegarowego.
Jak chcesz to podeslij kolo to wrocimy do oryginalu ))).Oczywiscie podocieraj kolo z walem za pomoca pasty zaworowej.Sorki za jakosc niektorych zdjec ale na syzbko robilem.A podpore mozesz od Bimbra kupic razem z simerem i masz pewne.
I jeszcze jedna rzecz:))) czy aby napewno cieknie z silnika a nie skrzyni biegów -wez powachaj ten olej bo hipol typowy ma zapach.Ze skrzyni moze lac z simera lub po walku sprzeglowym spod tulejki nabitej na walek albo spod walka od startera bo wystaje w takiej wnece i trzeba tam dociac podkladeczke z korka i ja wcisnac w ta wneke a pozniej zalepic ladnie silikonem(skrzynia dniepr).Jeszcze mozesz miec peknieta od spodu tulejke od walka rozrzadu szvcczegolnie zeliwną,
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 9:01, 14 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 22:56, 13 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Wyrownanie kolków
[link widoczny dla zalogowanych]
Dotarte kolo
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
gawri
Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 15:40, 14 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
O Panie:) konkrety to się lubi:)
tak więc z chęcią bym z korzystał z takiej usługi, Więc koło przywrócić do oryginalnej średnicy bieżni. wyrównanie osiowości bieżni i wyrównanie kołków. I tą podporę też bym kupił od bimbra gdzie znajdę namiary? Proszę o dane do wysyłki i ewentualne koszty robocizny itd
tulejkę wałka rozrządu mam jakąś taka jak by stalową może to i żeliwna. ale napewno nie miedziana. przy zmianie wałka nie mogłem jej wybić i zostawiłem. nie wiem nawet jak sprawdzić czy cieknie i czy jest coś z nią nie tak. na pewno siedzi ciasno nie rusza się.
pozdro gawri |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 17:37, 14 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Wlasnie jak walnoles w ta tulejke a szczegolnie w dno to lubi pekac od strony dna dookola.Tulejke wybija sie do srodka bloku i wbija od srodka na trzpieniu albo wciska.Popatrz na nia dokladnie z obu stron albo jak masz wyjety i rozebrany silnik to zalej ja czyms zabarwionym zeby byl kontrast i bedzie widac czy wyleci na strone kola zamachowego.A jak jest w ramie to popatrz od strony kola zamachowego od spodu na tulejke czy nie ma na niej pekniecia .
Tulejki sa z zeliwa lub brazu.
Bimber_79 -na alledrogo )) zadzwon i zapytaj o podpore z simeringiem.
Odnośnie kola pisz na priv i opanujemy .
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 17:42, 14 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:13, 14 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Dawid, zlinkuj te zdjecia do watku Odzia zeby chociaz zlapal pojecie o co chodzi z naprawa kola zamachowego . |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Sob 18:27, 14 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Dawid czy nie lepiej przy wprasowywaniu kołków zastosować tulejkę dystansową aby je wcisnąć wszystkie od razu na jeden wymiar ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 18:54, 14 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: | Dawid czy nie lepiej przy wprasowywaniu kołków zastosować tulejkę dystansową aby je wcisnąć wszystkie od razu na jeden wymiar ? |
Niby by moglo byc ale niestety w moim kole powierzchnia w kole zamachowym byla taka ze przy krawedzi kola od srodka bylo z gorki bo tokarz juz odjechal nożem i by byla porazka:)))
Zreszta sami wiecie jak jest w ruskach hahah każda część inna a niby taka sama )
Niby baza byla jakas od spodu bo wciskalem to na prasie balansowej bo szybko i na równych laszach ale kolki niestety byly nierówne hahaha .Tak ze ani od spodu ani od gory bazy dobrej nie bylo i dlatego wrzucilem na tokarke.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 19:10, 14 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
gawri
Dołączył: 13 Gru 2013 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 19:50, 14 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podpowiedź sprawdzę to tulejkę
Ok więc podporę ogarnę sobie. a z tym kołem to zagadamy:)
dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem
|
|
Powrót do góry |
|
|
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Nie 10:11, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: | Wyrownanie kolków
[link widoczny dla zalogowanych]
Dotarte kolo
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Otwiera wam te zdjęcia? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 10:41, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
gawri napisał: | Dzięki za podpowiedź sprawdzę to tulejkę
Ok więc podporę ogarnę sobie. a z tym kołem to zagadamy:)
dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem
|
Jeszcze jedna rzecz:)))-musisz sprawdzic czy Ci kolka nie obcielo lub ugielo na kole rozrzadu od odmy bo jak tak sie stalo to wycieki będą straszne:))))
Juz to przerobilem:))) w jednym silniku.
Odnosnie fotek to rzeczywisie cos sie powalilo bo wczesniej dzialaly.Moze cos jest nie tak z tym serwerem chwilowo.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 10:44, 15 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Nie 11:08, 15 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Coś nie tak z tym twoim remontem. Nie sprawdziłeś luzu na tulejce? Warto powiększyć otwór od spływu tylnego łożyska w podporze. |
|
Powrót do góry |
|
|
|