Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

K750 - zawias na wahaczyku
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekshlm06t




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zofiowka

PostWysłany: Nie 18:41, 06 Gru 2020    Temat postu: K750 - zawias na wahaczyku

Cześć. Jestem w trakcie roboty K750. Może ktoś podpowie.
Jak jest zamocowany czop ośki w korpusie wahaczyka?
Chodzi mi o to, czy jest tam stożek czy cylinder?
I niejako pytanie przy okazji.
Czy takie zawieszenie było również montowane w emie?


Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Nie 18:43, 06 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:02, 06 Gru 2020    Temat postu:

W M 72N, czyli ostatni model Emy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zofiowka

PostWysłany: Nie 21:11, 06 Gru 2020    Temat postu:

Dzięki Wojtek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:54, 07 Gru 2020    Temat postu:

Czop wachaczyka jest cylindryczny, wciśnięty w wachaczyk i obspawany od tyłu. W celu regeneracji musisz stoczyć spaw na tokarce albo zeszlifować i wybić z wachaczyka, zrób fotę jak siedział , bo czop ma nawiercony stożek do zablokowania go w elemencie naciskającym sprężyne i musisz go wsadzić tak samo jak był.Gdzieś miałem namiar na gościa który regenerował za 300 zł z wysyłką swoich starych.

Ostatnio zmieniony przez korbowód dnia Pon 17:56, 07 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zofiowka

PostWysłany: Pon 19:45, 07 Gru 2020    Temat postu:

Dziękuję za podpowiedź. Chodzi mi o to, czy po usunięcie spawu, ośkę wyprasować w przód czy w tył. Dla wyjaśnienia postronnym, jeśli jest stożek, to trzeba wycisnąć w kierunku na zewnątrz motocykla, jeśli walec, to w można w obie. Jeśli wyciśniemy stożek w złym kierunku, zniszczymy gniazdo czopa, a co za tym idzie, sam wahaczyk. No tak, sam sobie odpowiedziałem, demontuję, jakby był stożek. Dam cynk, co spotkałem po drodze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zofiowka

PostWysłany: Sob 0:48, 12 Gru 2020    Temat postu:

No to wydłubałem te ośki. Wyciąłem na tokarce od tyłu i wyprasowałem w stronę na zewnątrz motorka. Pomierzyłem je, ale pomiar jest tak niedokładny (zniszczone powierzchnie), że stawiam na walec, nie stożek. Ale gdyby dopaść dokumentację, to nie zdziwiłbym się niewielkim stożkiem. Zrobiłem fotki, ale jakoś nie mogę dociekawić się sposobu wstawiania. Znaczy Mysia pisała, ale tam wszystko w jakimś obcym narzeczu, nie pokumam. Chyba, że ktoś poprowadzi za rękę.
Hmm. Może tędy droga...
Utworzyłem w galerii i dałem sznurek.
pierwsza z wyciętych z wahaczyka
http://www.kolyaska.fora.pl/viewimage.php?i=1437
ośki po wytoczeniu
http://www.kolyaska.fora.pl/viewimage.php?i=1439
ośki po frezowaniu
http://www.kolyaska.fora.pl/viewimage.php?i=1441


Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Sob 10:26, 12 Gru 2020, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:39, 13 Gru 2020    Temat postu:

Zahartuj to to, albo chrom techniczny jak masz gdzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zofiowka

PostWysłany: Nie 17:42, 13 Gru 2020    Temat postu:

No nie, chrom techniczny na łożysko?
Poszło do ulepszania, jutro odbieram, bieżnie łożysk, tak czopy jak i tuleje zewnętrzne muszą mieć 61-63 HRc.
Po oszlifowaniu zrobię kolejne fotki.
Dorabiałem oczywiście bieżnie zewnętrzne łożysk, te większe poszły na wymiar 28 - dopasowane do złożenia 24x28, bo zrobiłem zmianę - złożenie igłowe z koszykiem zamiast luźnych igieł.
Zrobiłem dwie wersje łożyskowania, różnica w tulejach zewnętrznych łożysk i w średnicy czopów mniejszej średnicy. Pierwsza na złożeniu igłowym - większa średnica oraz na łożysku cienkościennym oprawionym w tulejkę na mniejszej średnicy, druga również na złożeniu igłowym - większa średnica oraz na złożeniu bez prowadzenia na mniejszej średnicy, ale zwiększyłem średnicę igieł na 3 mm.
Do tego zawieszenia pójdzie wersja pierwsza.


Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Nie 17:46, 13 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 17:55, 13 Gru 2020    Temat postu:

Jak składasz na igłach to musi być twarde, jak na tulejkach brązowych to już nie tak bardzo, chrom techniczny może być.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zofiowka

PostWysłany: Nie 18:09, 13 Gru 2020    Temat postu:

No tak.
Nie brałem pod uwagę panewek.
Choć to w sumie najmocniejsze łożysko.
W ogóle muszę przyznać, że w tym zawieszeniu bardzo dużo finezji. Zresztą i rozwiązanie tarczy kotwicznej jest mocno zaawansowane.
Nie miałem wcześniej do czynienia z sowiecką techniką, jestem mile zaskoczony.
Stan sprzętów przywożonych do Polski świadczy o strasznym zacofaniu technicznym użytkowników. Mam wrażenie, że odpowiednio eksploatowany motocykl mógł długo być niezawodny. Chodzi mi o podstawę, smar, olej i regulacja.


Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Nie 18:09, 13 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 18:41, 13 Gru 2020    Temat postu:

Nie, materiały użyte do produkcji zwłaszcza późniejszej były niezgodne z normami, podobnie wymiary i tolerancje. Już na etapie produkcji było różnie, nawet całkowicie prawidłowa eksploatacja nic tu nie pomoże. Motocykle te faktycznie w pewnym okresie swego życia jako przestarzałe i bardzo znikomej wartości były traktowane po prostu podle, jak złom. Kultura techniczna lub jej brak nie miała tu większego znaczenia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zofiowka

PostWysłany: Nie 18:47, 13 Gru 2020    Temat postu:

Nie wypowiadam się w tym temacie.
Piszę, co zobaczyłem.
Ale wymyślone z fantazją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:32, 15 Gru 2020    Temat postu:

Myślałem że tulejki wstawisz a ty po bandzie na bogato, łożyska.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t




Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zofiowka

PostWysłany: Wto 21:39, 15 Gru 2020    Temat postu:

No ma być w oryginale.
Kilka zdjęć. Bo odebralem z hartowni i przeszlifowałem.
Jeszcze jedno zdjęcie sprzed wymiany:
http://www.kolyaska.fora.pl/viewimage.php?i=1453
Tutaj po szlifowaniu, z łożyskami i pierścieniami:
http://www.kolyaska.fora.pl/viewimage.php?i=1447
http://www.kolyaska.fora.pl/viewimage.php?i=1449
http://www.kolyaska.fora.pl/viewimage.php?i=1451.
Poniżej po wprasowaniu w ramię wahaczyka:
http://www.kolyaska.fora.pl/viewimage.php?i=1445
http://www.kolyaska.fora.pl/viewimage.php?i=1443.
Jeszcze spawanie, później do chromu.
Się świeci, bo samodzielnie przygotowane pod chrom, ma być szybciej...

Kurcze, dłużej mi schodzi z tym pisaniem niż z robotąSmile


Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Wto 21:42, 15 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 7:30, 16 Gru 2020    Temat postu:

Co było pierwsze - jajko czy kura?
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin