Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

K750 wózek rozkład na czynniki pierwsze

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neseser




Dołączył: 14 Mar 2023
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Śro 20:25, 15 Lis 2023    Temat postu: K750 wózek rozkład na czynniki pierwsze

Czy wahacz koła wózka jest przymocowany na jednej osi i ta oś spoczywa wyłącznie w tych 4-ech gumach uszczelniających, które zamykają chromowane talerzyki. Czy to raczej nie jest jedna oś tylko dwa elementy i nie spoczywają w gumach tylko są wkręcone. Kiedy staram się ją wybić w całości to idzie w jedną i drugą stronę po około 1 cm. Czy to się wykręca specjalnym kluczem czy się wybija w całości, a opór to wyłącznie dlatego, że gumy amortyzują.

I jeszcze dopytam o amortyzator ten z widoczną sprężyną i metalowym kielichem. Mam go wyciągniętego i zabezpieczonego przed rozprężeniem. Chciałbym go rozbebeszyć. Od góry są dwa jakby półpierścienie które chyba zabezpieczają całość w kupie. Czy jak zwolnię zabezpieczenie i amor się rozciągnie to te półpierścienie dadzą się wyciągnąć i całość się rozbebeszy. Czy raczej w inny sposób należy to zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:39, 15 Lis 2023    Temat postu:

Pół księżyce w amortyzatorach działają na takiej samej zasadzie jak łupki zaworowe. Ściska się sprężynę zapierając za szklankę, sztyca ma być wysunięta. Wtedy wydłubuje pół księżyce.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neseser




Dołączył: 14 Mar 2023
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Śro 20:57, 15 Lis 2023    Temat postu:

Czyli dobrze, że go wyciągnąłem, bo w ramie mogłem, go sprężyć wyłącznie od dołu podciągając wahacz, a tu należy go sprężyć od góry wciskając do dołu szklankę. Czy dobrze to zrozumiałem.

A to pierwsze pytanie o oś wahacza ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:48, 15 Lis 2023    Temat postu:

W ramie nie ma sensu rozbierać amortyzatora. Teraz kombinuj jak zgnieść sprężynę przy pomocy tego co masz, jest dość twarda. Nie jestem pewny który to wahacz. Prawdopodobnie połówkę osi wyciąga się, tę od strony śrub.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MW-750




Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 45
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 23:10, 18 Lis 2023    Temat postu:

W starszych wersjach oś wahacza z jednej strony ma wyciągany sworzeń a z drugiej strony sworzeń jest na stałe - analogicznie jak wahacz motocykla. Jeżeli z góry osi wahacza widać 2 śruby to masz starszą wersję i robisz tak jak opisałem czyli: wykręcasz 2 śruby z talerzyków, wykręcasz 2 śruby ściskające sworzeń w wahaczu, wyciągasz sworzeń (jak jest zapieczony to opukiwanie młotkiem, grzanie lub wbijanie śrubokręta/przecinaka w szparę - oczywiście wszystko z uczuciem aby nie przedobrzyć). Sworznia nie wbijasz lecz go wyciągasz. W miejsce śruby trzymającej talerzyk/osłonkę wkręcasz długi gwint i z niego robisz młotek kinetyczny do wyciągania sworznia. Po wyjęciu wspomnianego sworznia z drugiej strony wyciągamy gumę zewnętrzną i przechylając wahacz wyjmujemy go z ramy. Później wyciągamy wszystkie gumy które pozostały. Składanie w odwrotnej kolejności.

Nowsze wersje wahaczy mają oś z obu stron na stałe. Ta wersja nie ma widocznych 2 śrub trzymających sworzeń w wahaczu. W tym wypadku wymiana wahacza jest bardziej uciążliwa.


Ostatnio zmieniony przez MW-750 dnia Sob 23:23, 18 Lis 2023, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin