|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wicher
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 544 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelno/Kruszwica
|
Wysłany: Sob 21:41, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
nie irytuj się kolego. tutaj tak mają. na początku też się tym przejmowałem ale się przyzwyczaiłem. wielu szydzi ale w tej szyderce zawsze jest trochę prawdy. Ja też wiele błędów popełniłem przy składaniu pierwszego silnika do dolniaka i przez takie dogadywanie typu: "a sprawdziłeś to??" "a w tamto zajrzałeś", "a tu napewno coś zjeba..ś" nauczyłem się że naprawdę wiele rzeczy można przez własną niewiedzę w tym silniku spierdo..ć. Wielu tu zęby na ruskach zjadło i może trochę cwaniakują ale można przyjąć to z pokorą. |
|
Powrót do góry |
|
|
maszpol
Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:45, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Wicher masz rację ale mnie też już to roznosi - juz bym chciał go uruchomić i kończyć kosz a tak stoję ze wszystkim |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 21:50, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Kolega ja zawsze chetnie pomoge ale jak tobie leje olej wydechem a nadal twierdzisz ze remont byl prawidlowo wykonany to troszke to zmiecheca od dalszego pisania w takim poscie.Zrobilem tych silnikow sporo i nigdy ale to nigdy nie bylo tak jak u Ciebie:))))).
ALE podstawa-tloki maluch lub polonez 1600 z tulejami Krotoszyn,zawory T25 od paradowskich lub tureckie,frezowanie gniazd 3 kąty z odpowiednimi przylgniami,wal ilawa ,sworznie wloskie ,tulejki korby z brazu b101 lub b443 z pasowaniem okolo 10-14 mikronów,luz na tloku 10-12 setek,walek swiatek,lozzyska fag ,skf ,ina,flt, zaplon Prameti z cewka malucha i opornosc 3 ohmy na cewce z opornikiem lub bez jak cewka ma 3 ohmy,glowice planowane,sruby glowic imbus conajmniej,walek rozrzadu Swiatek bydgoszcz,odma wytulejowana na brazie b101 z luzem 0,07-0,09mm,pradnica maluch 12V lub alternator,rozrzad sprawdzony na zatoczonym walku czy nie ma bicia,gazniki k68 PEKAR oryginalne,popychacze nowe po sprawdzenoiu na twardosciomierzu lub szlifowane i sprawdzenie,pierscenie PRiMA,kolki sprzegla po sprawdzeniu na twardosciomierzu 40-60HRC.
I jak poskladasz to z glowa na takich czesciach to tylko kopniesz i cieszysz sie jazda po odpowiednim dotarciu silnika )). |
|
Powrót do góry |
|
|
maszpol
Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:57, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
kolego oddałem do warsztatu wał i cylindry , zostało zrobione wszystko i powiem uczciwie nie wpadłem na to aby pytac co i jak , jakie luzy itp . odebrałem wszystko zrobione - dostałem nowe tłoki i pierścienie i zregenerowany wał , w trakcie regeneracji wyszło że cylinder jest pęknięty więc zakupiłem inny i poskładałem jak potrafiłem , pierścienie są do góry tłoka znaczkami więc tu się nic nie da spaprać |
|
Powrót do góry |
|
|
maszpol
Dołączył: 03 Kwi 2014 Posty: 66 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:58, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
i to co jeszcze zauważyłem w tym cylindrze jest chyba tuleja |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 22:06, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Tak ci sie tylko wydaje.Czy ten warsztat remontuje ruski na codzien??
W zyciu nie zalozylem do swojego silnika tlokow almot i pozostalych czesci jakie wymienilem i dzieki temu latam tym w powietrzu ))).
Odpowiednie materialy i pasowania w rusku to caly sukcec .Pozdro
Skoro twierdzisz ze nie spaprales ty lub warsztat to dlaczego nie chodzi jak nalezy ))).
Wiesz ile razy poprawialem po warsztatach te silniki??????? zawory,cy;lindry, glowice itd??????))))
Wymieniales rozrzad??????? Wymieniales sruby na deklu od rozrzadu na jakies inne?????
To jest rusek.Wystarczy ze wlozysz inna niby taka sama czesc i masz niespodzianki:)))))))))))))))))).Bolec na odme w innym miejscu,wal korbowy za dlugi itd hehehhe.Stalowe tuleje w cylindrze juz 2 razy mi sie trafily ))) oj zdziwisz sie jesczze wiele razy.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 22:08, 10 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 22:37, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
I nigdy w zyciu nie zaplaj swierzo poskladanego silnika zeby chodzil na ostoju nawet 10 min.
Taki silnik sie odpala podkreca w cisgu minuty gazniki aby tylko chodzil ustawiajac wczesniej na iglicach na bogato i jazda.
10km i stygniecie 15-20min i znowu 10km i stygniecie i na przemian gaz i hamowanie silnikiem ,szybciej i wolniej .To nie silnik chlodzony ciecza ma jechac i sie chlodzic od wiatru. |
|
Powrót do góry |
|
|
jarys
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 22:44, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Cały Dawid, ale to święta prawda. |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Sob 23:04, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Czepiasz sie a nic nie sprawdziłeś. |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Sob 23:37, 10 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Jeszcze raz napisze , sprawdzic odme , a potem szukac dalej, kołek mogł nie wejsc w dziure a w rowek i tez tak bedzie robic....Dawid masz jakies zdjecie odmy zeby pokazac o co chodzi?
I sie nie denerwuj kolego , bo kazdy chce pomóc , tylko wrzuc zdjecia cylindrów , zdejmij pierscienie z tłoka i sprawdz szczeliny i przeswit i tez wrzuc zdjecia , wtedy bedziemy cos dalej myslec....
Zreszta na tym forum jest opisanych kilka remontów silników , mozna poczytac i wysnuc wnioski...Z pierscieniami chyba najbardziej walczył Hius...A Odzio z odma...choc ten ostatni to warto tak poczytac raczej jako dobra komedie.....
Osobiscie nie wierze w pierscienie , tym bardziej ze nie kopci na niebiesko a leje sie olej....Zeby niewiem jak był pasowany i z jakich materiałow to nie bedzie tak robił...no chyba ze cylinder jest zrobiony w 8...
Ostatnio zmieniony przez Marcin-organizator dnia Nie 0:28, 11 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 6:46, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Zsjecie z dolniaka cylindra z glowica to chwila nieuwagi.
Zrob zdjecia cylindra w srodku, tloka z pierscieniami z boku, zdemontuj zawory i sprawdz ich luz na prowadnicach + zdjecie przylgni i gniazd, tak zeby ogarnac wszystko.
Dawid, jak bedziesz tak wszystkie sekrety odbudowy ruska sprzedawal to potem kazdy skopiuje i nie bedzie sie meczyl.
Eeee, chyba jednak nie ma sie czego bac . |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 9:53, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: |
W zyciu nie zalozylem do swojego silnika tlokow almot i pozostalych czesci jakie wymienilem i dzieki temu latam tym w powietrzu ))).
|
Chyba coś ściemniamy- co?
Jeśli winy szukalibyśmy po stronie tulei i pierścionków to wystarczyłoby pomierzyć kompresję. Skoro nasz drogi przyjaciel maszpol jak pisze w samochodówce oblatany- to chyba wie do jak to sie mierzy. Poza tym doszłyby akcje ze słabym odpalaniem, zawaloną świecą o czym chyba powinien poinformować zamiast roić sobie kolejne pretensje, że nie wróżymy z fusów( jakie tu pisze)
Ponadto warto by napomknąć o tym czy grzeje sie czy nie ,czy ma silę jechać, czy przylgnie zostały zrobione i takie tam drobiazgi. Zamiast tego info, ze pierścionki zostały założone znaczkami do góry- wszystkie?oO A chyba balu już pisał- sprawdziłeś chociaż prześwity i przerwy na zamkach? |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Nie 12:28, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Nie 13:27, 11 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Nie otwiera linku Balu |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|