Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szczawik93
Dołączył: 16 Sie 2021 Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:38, 30 Cze 2023 Temat postu: K301 |
|
|
Ja wiem że jest sporo tego typu tematów ale czy mógłby ktoś tak łopatologicznie wytłumaczyć mi jak zabrać się za regulację tych gaźników? |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:11, 30 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Nie sądzę by przez ekran laptopa,kompa i innych mediów szło wyregulować gaźniki.Podjedź to się ustawi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Szczawik93
Dołączył: 16 Sie 2021 Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 7:41, 01 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Ja bym sobie poradził sam tylko potrzeba mi wiedzy teoretycznej jak się za to zabrać itd. |
|
Powrót do góry |
|
|
Szczawik93
Dołączył: 16 Sie 2021 Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 7:42, 01 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
A skąd jesteś?😎 |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 13:55, 01 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
To tak jak w tym starym kawale. Klient przyjeżdża do warsztatu że mu w aucie nie wchodzą biegi. Mechanik przyłożył raz młotkiem, biegi działają, i mówi że należy się 205 zł. Zdziwiony klient pyta czemu tak dużo chce za jedno stuknięcie młotkiem? Na to mechanik mówi że za jedno stuknięcie to tylko 5 zł, a za to że wiedział gdzie stuknąć to 200 zł. Bez urazy, kręcić śrubkami to każdy potrafi.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Szczawik93
Dołączył: 16 Sie 2021 Posty: 77 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:34, 01 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Aha,ale wielką pomoc to forum idzie na psy..miałem Cię Wojtku za osobę empatyczna która lubi podzielić się swoją wiedzą, myliłem się żegnam 😊 |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:20, 01 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Dupa jesteś a nie kierowca ruska. Iglica na środek, pozioma śruba do regulacji mieszanki,ustaw na koniec gwintu czyli w połowie długości przymykania dyszy
.Śruba pionowa podnosi i opuszcza przepustnice,czyli reguluje obroty na biegu jałowym.Najpierw zsynchronizuj gaźniki.Zdejmij fajkę z jednego gara i reguluje aż będzie pracował dobrze to samo powtórz na drugim garze.Skasuj duże luzy linek na górze przepustnicy........ Silnik musi mieć temp. pracy ,będziesz to powtarzał ileś razy w krzakach i nad morzem.Sam musisz ryć,grzebać a przede wszystkim jeździć,dużo w różnym terenie.Znać własny motor to podstawa,nie pytać innych jak masz jeździć.W garażu to można się najwyżej nacieszyć wyglądem sovieta. Ps. IŻ to jest gówno,nie zamieniaj na boxera. Czekam na lincz po moim poście.
Ostatnio zmieniony przez Artur pmi dnia Sob 21:24, 01 Lip 2023, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 23:49, 01 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Zaczynam lincz. Skład dokręcasz do końca i wykręcasz 1,5-2 obrotu, w połowie to może być pusta lub pełna flaszka, w zależności od stanu upojenia i ilości pijących. Nastawy które podajesz to są fabryczne > startowe. Czyli takie na których powinno się dać uruchomić motocykl i tyle. Natomiast regulacja to zabawa na działającym silniku. Zbyt wiele możliwości aby sensownie to wytłumaczyć.
Wojtek
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Sob 23:59, 01 Lip 2023, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:42, 02 Lip 2023 Temat postu: |
|
|
Teraz do roboty Szczawik93.Niema opieprzania. |
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zofiowka
|
Wysłany: Wto 10:50, 15 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
Witam. Jaka powinna być dysza wolnych obrotów dla Urala 63? Wie ktoś? Głowice starego typu, zawory jednej średnicy, gaźniki 301. Nie wiem gdzie szukać specyfikacji. |
|
Powrót do góry |
|
|
MW-750
Dołączył: 26 Wrz 2019 Posty: 45 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 15:44, 17 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
0,4 mm |
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zofiowka
|
Wysłany: Czw 21:11, 17 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
Ok. dzięki za info.
Tak przy okazji, a do innych motocykli przy szufladach również takie same?
Bo słyszałem opinie, źle chodzi na wolnych? - widocznie może być dysza wolnych od dniepra, albo od dolnego. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22:03, 17 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
Są K 301 i K 302. Różnią się pochyleniem komór pływakowych i nieznacznie wielkością dysz. O ile dysze można wymienić to korpusu się nie wygnie. Pływak będzie się przycinać i poziom paliwa jest nie do ustawienia. Nie ma co pieprzyć że źle chodzi na wolnych bo nie te dysze jak go zalewa przez zacięty pływak.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zofiowka
|
Wysłany: Pią 9:21, 18 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
W pieprzeniu jesteś(my) dobrzy...
Komory pływakowe pochylone, gaźniki do tych głowic, sprawdzone poziomy, zaworki nie przelewają. Ale nie wiem jakie są dysze, bo bez oznaczeń. A w "zestawach" na alle dysza pokazana i opis: do urala, K, dniepra i cokolwiek byś jeszcze sowieckiego nie wymyślił. Temu pytałem o wymiar dyszy. Jeśli prawda że o,4, wezmę do japońca 0,4, przemierzę i porównam z tymi co mam w gaźnikach. Ot co.
Aha, kiedyś w podobnej manierze pisałeś o sprawdzaniu poziomu w komorach m. in. szuflad. Miałem wtedy odpisać i zapomniało się.
W dolnym korku pod komorą wywierciłem otworek, nagwintowałem M5, wkręciłem złączkę pneumo M5/fi6, założyłem przewód fi6 pneumo, poprowadziłem do góry równolegle do komory i zmierzyłem poziom od górnej krawędzi komory.
Proste?
Po zabiegu wkręciłem krótką śrubkę M5 wraz z aluminiową uszczelką i jest git.
Prośba, jak chcesz być uszczypliwy i najmądrzejszy, pisz na fejsie. To najlepsze forum do besztania.
Tutaj prosimy o poradę, pytać może nawet ten, który mało wie, a chce się dociekawić. |
|
Powrót do góry |
|
|
MW-750
Dołączył: 26 Wrz 2019 Posty: 45 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 8:20, 24 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
Gaźniki K-301 i K-302 mają te same dysze wolnych obrotów 0,4. Rozmiar dyszy wybity jest na dyszy jako 04 jedynie w chińskich zestawach naprawczych dysze te nie mają żadnych oznaczeń.
W zależności od modelu motocykla do którego są przeznaczone gaźniki różnią się dyszami głównymi od 185 do 230. Oznaczenia 185, 210, 230 itp są wybite na dyszy - jedynie w chińskich zestawach naprawczych żadne dysze nie mają oznaczeń i nie wiadomo do której wersji będą pasowały. Oznaczenia dysz 185, 210, 230 itd nie oznaczają milimetrów tylko przepustowość podaną w centymetrach sześciennych na minutę.
Na korpusach gaźników K-301 wybite (lub nie) są literki oznaczające wersję zastosowanej dyszy głównej. Brak wybitej literki oznacza wersję A. Oznaczenia wersji gaźników K-301:
A - 185
B - 195
W - 200
G - 210
D - 230
Oczywiście A,B,W,G i D pisane są w cyrylicy. Oznaczanie wersji gaźników literką na korpusie dotyczy tylko gaźników fabrycznie nowych które praktycznie w przyrodzie już nie występują. Gaźniki używane często nie są zgodne z powyższą specyfikacją, gdyż właściciele nie mogąc zdobyć właściwych gaźników do swojego motocykla często dopasowywali gaźniki przez wymianę dysz głównych ponieważ tylko tymi dyszami różniły się poszczególne wersje. Często też dysze były podmieniane w zależności upodobań właścicieli, usportawiania motocykla, regulacji zużycia paliwa, dopasowywania dysz pod kolor świec zapłonowych itp itd - więc oznaczeniami A,B,W itd lepiej się nie sugerować lecz sprawdzać rozmiar dyszy głównej.
Gaźniki K-302 występowały tylko w jednej wersji z dyszą główną 185 co nie znaczy że użytkownicy nie podmieniali dysz z gaźników K-301 według swoich upodobań o czym wspomniałem wcześniej gdyż dysze główne K-301 i K-302 były wzajemnie wymienne a różniły się tylko przepustowością.
Przeznaczenie gaźników i oznaczenia dysz głównych (o ile nie były dysze podmieniane):
K-302 (185) K-750 i K-750M
K-301 A/lub bez literki (185) K-650, Ural M-63,66,67
K-301 B (195) K-750M,Dniepr MT-9 i 10, Ural M-66
K-301 W (200) Dniepr MT-10
K-301 G (210) Ural M-63, 67 i 67/36
K-301 D (230) Dniepr MT-10 i 10/36
Ostatnio zmieniony przez MW-750 dnia Czw 17:31, 24 Sie 2023, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|