Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 18:38, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
chodziło mi o uszkodzenie krzywki aparatu zapłonowego, tej krzywki nie naprawia. a pytanie do ciebie kto prostuje wałki rozrządu
Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Czw 19:08, 20 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Czw 22:11, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
A wie ktoś jakie były wymiary wałka MW-750 albo Dniepra-12?
Pewnie to jest wałek o wyższych krzywkach i dla tego, pomimo zużycia jest dużo wyższy niż wartości dla K-750/M-72 |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 22:51, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Najwyższy wałek jaki spotkałem był w MW750 oryginał Ruski 37,2mm, pisałem już o tym że wadził mi w bloku M72 o nadlewy popychaczy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Pią 0:00, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tadzioh, o tym prostowaniu to dowiedziałem sie od Pawła S. z koszalina który wysyła je do poprawy poniewaz Ruskie w/g niego już od nowości są krzywe ,tak twierdzi.I taki pokaleczony wałek niby prostowany widziałem właśnie tam.Dodatkowo dowiedziałem sie że krzywki od aparatu/przerywacz/ mają różną wysokość i czas otwarcia ,i niby Świątek to poprawia!!! a skoro nie poprawia krzywek przerywacza tzn. że jest to pic na wode z tym prostowaniem u Świątka.A to że wałki potrafią być krzywe lub żle obrobione ,to mam przykład z podwórka,kolega ma w swojej Katarzynie wałek ruski!!!! niby ok ale jak na jednym garze ustawi przerwe na przerywaczu 0,4 to na drugi mu pokazuje 0,8 więc momemt zapłonu w każdym garnku inny i piec nie chodzi tak jak powinien.I niby takie wady Świątek usuwa ,ale skoro piszesz że Świątek nie dotyka sie krzywek przerywacza ,to nie wiem o co chodzi. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:47, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie. Przy zamówieniu grupowym prosiliśmy o szczególne zwrócenie uwagi na regenerację krzywek zapłonu- i lipa. Jak wysłaliśmy tak wróciły bez śladu jakiejkolwiek ingerencji w tym miejscu. Dlatego między innymi sadze, ze regeneracja "szału nie robi" i jeśli miałaby kosztować trzy stówy to byłbym wqrwiony. |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pią 1:52, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Panowie o Świątku dowiedziałem się na tym forum, więc poszukałem w google namiarów i pierwsze co to zorientowałem się u źródła na czym polega usługa, najpierw telefon odebrała miła pani następnie przełączyła mnie na warsztat gdzie dostałem wyczerpującą odpowiedź. Regeneracja polega na przeszlifowaniu krzywek wałka rozrządu w właściwych czasach faz rozrządu oraz utwardzeniu powierzchniowym obrabianej powierzchni do twardości do 60 Hrc, ewentualnie przeszlifowaniu końcówki pod panewkę. O żadnej obróbce krzywki zapłonowej nie było mowy, wręcz przeciwnie polecono mi sprawdzić stan wałka przed wysyłką podając dokładne wymiary graniczne zużycia wałka w miejscu pod koło rozrządu i simmering, oraz uprzedzono mnie iż skrzywienie wałka i zużycie powierzchni krzywki współpracującej z aparatem zapłonowym dyskwalifikują wałek. Jednak jeśli masz wałek który wygląda dobrze a nie jesteś pewien czy wszystko jest ok. możesz go wysłać do Świątka niech sprawdzi pomierzy twardość etc. ta usługa nic nie kosztuje za wyjątkiem przesyłki. Teraz ja mam pytanie: tyle słyszę superlatyw na temat regeneracji u Świątka a żadnemu z was nie chciało się zapytać na czym ona polega?  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 7:51, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | Teraz ja mam pytanie: tyle słyszę superlatyw na temat regeneracji u Świątka a żadnemu z was nie chciało się zapytać na czym ona polega?  |
I pytali i wiedzą na czym polega regeneracja wałka rozrządu. Nie tylko u świątka. Ale akurat ostatnia partia światkowych walków mnie mocno rozczarowała. Z cenami poszybowali a jakość usługi spadła. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 10:17, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
To gdzie robić? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 12:36, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Nie regenerowac tylko caly kupic nowy za 380zl z przesylka i pasuje.Ja tak zrobilem i gra:) |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pią 15:26, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: | Nie regenerowac tylko caly kupic nowy za 380zl z przesylka i pasuje.Ja tak zrobilem i gra:) |
ostatnio mnie wystraszyła ceną kobitka, podała mi ceny zawyżone o stówe. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 19:26, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Piszecie o nowych rosyjskich? Drzewiej (jakoś okolice między 95, a 2000, jak się wcześniej bawiłem w koszery i miałem dostęp do pracowni na polibudzie, to testowałem taki wałek, na krzywkach miał od koło 30 do 60 HRC na jednej w różnych punktach. Jak te "nowe" ze "starych skłądów" są takie same, to ja dziękuję, postoję. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Wicher
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 544 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Strzelno/Kruszwica
|
Wysłany: Sob 16:45, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
ja tam też kupiłem nowy. byłem osobiście u świątka bo mam 60 km do bydgoszczy ze starym wałkiem i po ocenie stwierdził że da się go zregenerować ale między regeneracją a nowym było 100 zł różnicy więc wziąłem nowy. poza tym zabrałem ze sobą blok i osadzili mi w nim tulejkę pod wałek idealnie dopasowaną. chyba 0,03 mm luzu czy coś takiego. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:25, 22 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Pokazany na zdjeciach walek, jakkolwiek fatalnie wyglada bedzie pracowal w silniku bez zadnego problemu. Oczywiscie pisze o tych kawalkach ktore widze ze zdjec. |
|
Powrót do góry |
|
 |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Nie 0:29, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jakby ta regeneracja kosztowała stuwasia ,to każdy by regenerował i nie patrzył na nowe za 380 zeta,a tak krzyknie się odpowiednią cene i ludziska biorą nowe niby lepsze, bo niewielka różnica.A taką kontrole, weryfikacje, wałka typu wys.krzywek/wznios/,czy prosty,oraz sprawdzić krzywki przerywacza to można zrobić w każdym porządnym warsztacie gdzie sa solidne obrabiarki z wykorzystaniem czujnika zegarowego.A i twardość zapewne też sprawdzą.W 44- 45 r nie było takich maszyn obrabiarek jak dzisiaj i zaprzęgi dojechały gdzie trzeba.Swój nowy walek kiedyś zakupiony, sprawdze po swojemu ,bez udziału Bydgoszczy i zapewne będzie śmigał . |
|
Powrót do góry |
|
 |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:03, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Mam wrażenie z doświadczenia w innych tematach, że większości warsztatów nie będzie się chciało bawić w sprawdzanie takiego wałka, nie wspominając o mierzeniu twardości.
W obecny czasach przyjęcie zlecenia nietypowego przez warsztat graniczy z cudem, a jeśli chcą już to zrobić to cena jest nie do przyjęcia. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|