Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaka opona
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 6:57, 21 Sty 2014    Temat postu:

skrzynia urala ze wstecznym... nigdy wiecej....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Wto 12:51, 21 Sty 2014    Temat postu:

Jakieś niemiłe wspomnienia Klapku:).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Wto 13:16, 21 Sty 2014    Temat postu:

nie narzekam na skrzynia urala , zrobiłem na niej z 10 tys km i nic sie nie dzieje , hula az miło...natomiast niemiło zaskoczyl mnie stan głowic od dniepra po tych 10 tys ...marchewka...zawory i prowadnice do wywalenia....prowadnice juz sa , czekam na zawory

Ostatnio zmieniony przez Marcin-organizator dnia Wto 13:16, 21 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 13:19, 21 Sty 2014    Temat postu:

Dopóki nie zaczniesz używać wstecznego to skrzynia Uralowa jest miodzio...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 13:22, 21 Sty 2014    Temat postu:

j35 napisał:
Jakieś niemiłe wspomnienia Klapku:).


niemiłe? skądże! traumatyczne Very Happy

na szczęście już jest dnieprowa ze wstekiem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:32, 21 Sty 2014    Temat postu:

Jak jedziesz w taka trase, albo moze jak ma to byc motocykl solo to zastanowilbym sie nad porzednym zrobieniem kol i nad porzadnymi oponami.
Nie mysle tu ani o Mitasach ani Haidenau Smile.

Niestety silnik tez wymaga uwagi i porzadnych czesci, jako ze oryginalne pozostawiaja wiele do zyczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 16:50, 21 Sty 2014    Temat postu:

Skrzynia uralowska jest bardzo dobrą skrzynią tyle że wymaga zdecydowanie więcej kultury technicznej. Nie da się jej poskładać tak jak dnieprowskiej, znaczy powsadzać szpeja jak leci i jak się uda zamknąć obudowę to działa.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Wto 20:36, 21 Sty 2014    Temat postu:

PostWysłany: Wto 16:32, 21 Sty 2014 Temat postu:
Jak jedziesz w taka trase, albo moze jak ma to byc motocykl solo to zastanowilbym sie nad porzednym zrobieniem kol i nad porzadnymi oponami.
Nie mysle tu ani o Mitasach ani Haidenau Smile.

Niestety silnik tez wymaga uwagi i porzadnych czesci, jako ze oryginalne pozostawiaja wiele do zyczenia.

Koła juz kiedys robiłem, sa powymienianie szprychy i łożyska,koło zostały wycentrowane, teraz przy okazji wymiany opon tylko weryfikacja i ewentualne poprawki.....
Tylko pytanie jakie opony założyc i w jakich rozmiarach...licze na wasze doswiadczenie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Wto 20:38, 21 Sty 2014    Temat postu:

Adam M. napisał:
Jak jedziesz w taka trase, albo moze jak ma to byc motocykl solo to zastanowilbym sie nad porzednym zrobieniem kol i nad porzadnymi oponami.
Nie mysle tu ani o Mitasach ani Haidenau Smile.

Niestety silnik tez wymaga uwagi i porzadnych czesci, jako ze oryginalne pozostawiaja wiele do zyczenia.



Koła juz kiedys robiłem, sa powymienianie szprychy i łożyska,koło zostały wycentrowane, teraz przy okazji wymiany opon tylko weryfikacja i ewentualne poprawki.....
Tylko pytanie jakie opony założyc i w jakich rozmiarach...licze na wasze doswiadczenie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Wto 20:43, 21 Sty 2014    Temat postu:

klapek napisał:
Dopóki nie zaczniesz używać wstecznego to skrzynia Uralowa jest miodzio...


Jak miałem podpiety wóz to używałem normalnie wstecznego , bez żadnych ograniczen , ale i tez i bez katowania , fakt tylko taki ze i skrzynie i silnik kupowałem sam osobiscie w Kijowie w sklepie przyfabrycznym fabryki z półki, ale tym bardziej jestem niemiło zaskoczony stanem głowic, zeby po 10 tys kilometrów były do wymiany prowadnice ?zreszta zawory tez do wyzucenia ba sa tak wyklepane ze nie nadaja sie do niczego....marchewka...
Uprzedzajac pytanie - prowadnice kupilem uniwersalne od Łukaszewicza zeliwne , bedziemy dotaczac na wymiar , zawory mam zamiar zamowic od Parandowskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:07, 21 Sty 2014    Temat postu:

Warto jeszcze wymienic szpilki mocujace glowice do cylindrow i te mocujace klawiature do glowic bo ciagna sie jak guma do gaci,
dokladnie sprawdzic stan i osiowosc przedniej podpory walu zeby smarowanie bylo wlasciwe, zreszta przydalby sie pelnoprzeplywowy filtr oleju do tego silnika,
ciekawym jak wygladaja tloki z pierscieniami po tych 10 tys km, najlepiej daj zdjecia to zobaczymy co dalej.

Dziwie sie ze udalo ci sie wycentrowac te kola na ukrainskich obreczach, chyba ze masz chromowane obrecze eksportowe ?
Co do opon to dalbym na przod do solowki 3.25 / 3.50, a 3.75 / 4.00 na tyl dla ulatwienia sobie jazdy po zakretach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Wto 23:50, 21 Sty 2014    Temat postu:

Adam M. napisał:
Warto jeszcze wymienic szpilki mocujace glowice do cylindrow i te mocujace klawiature do glowic bo ciagna sie jak guma do gaci,
dokladnie sprawdzic stan i osiowosc przedniej podpory walu zeby smarowanie bylo wlasciwe, zreszta przydalby sie pelnoprzeplywowy filtr oleju do tego silnika,
ciekawym jak wygladaja tloki z pierscieniami po tych 10 tys km, najlepiej daj zdjecia to zobaczymy co dalej.

Dziwie sie ze udalo ci sie wycentrowac te kola na ukrainskich obreczach, chyba ze masz chromowane obrecze eksportowe ?
Co do opon to dalbym na przod do solowki 3.25 / 3.50, a 3.75 / 4.00 na tyl dla ulatwienia sobie jazdy po zakretach.


Mysle ze jezeli ten silnik wytrzymał 10 tys km bez zadnych problemów ze smarowanie to przy wale i układzie smarowania nie ma sensu grzebac...japonii z tego nie zrobie....centerfuge czyszciłem co jakis czas...
w zasadzie powinny byc do wymiany tylko pierscienie, ale ze motocykl stał ostatnie 10 lat w róznych warunkach i na gładzi pojawiła sie lekka korozja to sa juz przeszlifowane cylindry na pierwszy szlif...tłoki orginalnie ukrainskie gdzies kiedys kupiłem i lezały na półce, szukam teraz wiarygodnych pierscieni na pierwszy szlif , mam na mysli sowieckiem pierscienie bo to tylko ma sens przy sowieckich tulejach i tłokach , ale tez zeby to nie było z "gównolitu"...

felgi mam nie ukrainskie tylko orginalne emkowskie falbany,nałozyskach kulkowych a nie skosnych, jakos dało sie je wycentrowac....

Masz na mysli jakiegos producenta opon?typ bieznika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:34, 22 Sty 2014    Temat postu:

Przy ukrainskich tlokach rowniez mozna zalozyc pierscienie np Blusa, tez sa zeliwne i nie powinny za szybko zuzyc tulei.
Co do opon ja jezdze na Bridgestone Spitfire, moga byc jeszcze Michelin Macadam 50, Avon Roadrider, Continental tez robi jakies opony dla klasycznych motocykli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 21:37, 22 Sty 2014    Temat postu:

Continental robił śliczne enduro oponki na tył, niestety ROBIŁ! Na przód Metzeler Tourance jest fajny. Kłopot jest z tylnymi 19' enduro/szosa.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 22:51, 22 Sty 2014    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Continental robił śliczne enduro oponki na tył, niestety ROBIŁ! Na przód Metzeler Tourance jest fajny. Kłopot jest z tylnymi 19' enduro/szosa.
Wojtek


Jakkolwiek cenię Metzeler'a tak te Turanc mnie nie przekonuje- tzn według mnie ma mocną konkurencję.

A Continental - to o TKC 80 chodzi? Mają na 19stki ale to dość niski profil wychodzi( jak na ruska).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin