Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak zwiekszyc stopien sprężania K 750 ?
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
melijanek




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziadz

PostWysłany: Śro 19:15, 03 Lut 2010    Temat postu: Jak zwiekszyc stopien sprężania K 750 ?

Myslalem żeby założyć dłuższy korbowód ale nie wiem czy to dobry pomysł Confused stopień sprężania 8,5 do 1 na tloku od CC 700
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 19:24, 03 Lut 2010    Temat postu:

Tłoki poldka. Napawanie głowicy. Podfryzowanie cylindra w połączeniu z krótszymi zaworami wszytko to o kant tyłka potłuc. Po co ci to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 19:27, 03 Lut 2010    Temat postu:

A potem spalanie stukowe no ale co tam no nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:33, 03 Lut 2010    Temat postu:

Wydaje mi sie ze w dolniaku sensem jest tylko wyrównanie i polerka kanałów dolotowych...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
melijanek




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziadz

PostWysłany: Śro 22:22, 03 Lut 2010    Temat postu:

Wiedziałem że padną odpowiedzi a po co ci to ? myśle że jest to najprostszy sposób na zwiększenie mocy silnika i nie sadze żeby wystąpiło spalańie stukowe z tego powodu ze paliwo jest z większą liczbą oktanów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 6:59, 04 Lut 2010    Temat postu:

Proponuję poszukać w bibliotece na naszej stronie, o ile mnie pamięć nie myli jest tam książka gdzie opisany jest sposób przygotowania M-72 do zawodów. Ktoś już kiedyś przećwiczył temat.
Może mysia wskaże trop.

Osobiście nie sądzę, że w ten sposób uzyska się znaczący przyrost mocy, killka sztuk koników to już będzie sukces. Radzieccy konstruktorzy, z tego co widziałem, szli w kierunku rozwoju silników górnozaworowych w sporcie, w pierwszych konstrukcjach wyciskając niewiele ponad 30 KM? W stosunku do 26 KM dolniaka? Zysk raczej niewielki, a pracował nad tym napewno sztab ludzi, mając do dyzpozycji, choćby hamownię, bez której trudno się dowiedzieć, w jakim kierunku zmierzają modyfikacje i czy osiągają zamierzony efekt.

W pracy inżyniera działania poprzedzone są obliczeniami teoretycznymi, wyniki dają sygnał, czy iść w lewo czy w prawo, czy wogóle przedsięwzięcie rokuje pokładane w nim nadzieje.
Dużą sprawą byłoby podejść od tej właśnie strony. To byłoby coś. A tak może się skończyć na kolejnej garażowej próbie czegoś tam, starty czasu i na końcu chęci.

Pan Sałek wydał książkę , w niej w sposób prosty i przystępny opisane metody i stopnie podwyższania sprawności silników. Człowiek to pasjonat, gotowy telefonicznie udzielać porad, wręcz zachęca do tego.
W swej książce napisał mądre zdanie brzmiące mniej więcej tak: "Przystępując do pracy mającej na celu podwyższenie sprawności silnika, musimy wykonać szereg modyfikacji, z których jedna modyfikacja generuje następną. Jeśli nie wykonamy ich wszystkich, nie osiągniemy zamierzonego efektu, a wręcz możemy pogorszyć sprawność lub nawet doprowadzić do przedwczesnego zużycia, zniszczenia silnika."
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Czw 7:51, 04 Lut 2010    Temat postu:

a dłuższe korbowody przesuną Ci tylko zakres pracy tłoka,a nie wydłużą,a o to pewnie Ci chodzi.Musiałbyś zwiększyc wykorbienie na wale.Myśleliśmy nad tym z Brzytwą.Trzeba zrobic nowy wał korbowy.Koszt takiej operacji to ok. 1000 złotych.W połączeniu z tłokami 80mm dałoby pojemność 900cm3.Myślę, że stopień sprężania powinien zwiększyć sie do 9 może 10.Moc w okolicach 40-45koni,ale w dolniaku wazny jest moment który też wzrośnie.Patent bardzo ciekawyale nie wydam tyle kasy żeby zaspokoić swoją ciekawość bo mnie na to nie stać.Jak mi wał w emie padnie,to to zrobie,ale od 15 lat nie wykazuje śladów zużycia.Zmieniam tylko tłoki i naprzód Very Happy Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:55, 04 Lut 2010    Temat postu:

W firmie HD zawsze uwazano ze polepszyc dobre mozna tylko przez powiekszenie:) Te 900ca to było by ciekawie:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 14:53, 04 Lut 2010    Temat postu:

Szwajcarski tuner, Fritz Egli, z chińskiego dolniaka Chang-Jiang 750 cm3 (czyli właściwie z kopii M-72) wyciskał 33 KM. Wzrost mocy w stosunku do "kaśkowych" 26 KM jak dla mnie niewielki.
Żeby naprawdę wycisnąć z kaśki ostatnie soki trzeba zainwestować jakieś dwa, trzy tysiące złotych - nowy wał i idące za tym przeróbki. Jak cię stać, to chętnie pokibicuję, wizja trzydziestoparokonnego dolniaka bardzo na mnie oddziaływuje Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 15:14, 04 Lut 2010    Temat postu:

Amerykanie jeszcze długo sie ściągalni na dolnospłukach. Miedzy innymi rozwiercali je jak pisał granat do pojemności godnej silnika czołgowego czy lotniczego. A co do podnoszenia osiągów w dolniaku emki czy kaczki, to wszystko się da Tylko po co jak wał będzie miał życie np 5 tyś( optymistycznie). Najtańszy sposób podniesienia mocy o 100% jest ogólnie znany i tak samo zdaje egzamin w 100%. Tu masz cylinder od takiej przeróbki >> [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 15:15, 04 Lut 2010    Temat postu:

brzytwa napisał:
Szwajcarski tuner, Fritz Egli, z chińskiego dolniaka Chang-Jiang 750 cm3 (czyli właściwie z kopii M-72) wyciskał 33 KM

Przy stopniu sprężania 6,5:1 Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Czw 16:19, 04 Lut 2010    Temat postu:

A wie może ktoś jaką moc miała Ulka z HD?Bo to chyba największy dolniak w historii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
melijanek




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziadz

PostWysłany: Czw 18:00, 04 Lut 2010    Temat postu:

Nie miałem zamiaru zwiększyć skoku tłoka tylko wydłużyć korbowód tylko po to żeby zwiększyć stopień sprężania Smile i nie miałem zamiaru wyciągnąć z tego silnika nie wiadomo ile koni . Myślałem coś ok 5 koni które w terenie bardzo by się przydały Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:26, 04 Lut 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 21:17, 04 Lut 2010    Temat postu:

melijanek napisał:
miałem ... tylko wydłużyć korbowód tylko po to żeby zwiększyć stopień sprężania

To jest ciekawe; jak chcesz to zrobić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin