Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
melijanek
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Śro 19:15, 03 Lut 2010 Temat postu: Jak zwiekszyc stopien sprężania K 750 ? |
|
|
Myslalem żeby założyć dłuższy korbowód ale nie wiem czy to dobry pomysł stopień sprężania 8,5 do 1 na tloku od CC 700 |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 19:24, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Tłoki poldka. Napawanie głowicy. Podfryzowanie cylindra w połączeniu z krótszymi zaworami wszytko to o kant tyłka potłuc. Po co ci to? |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 19:27, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A potem spalanie stukowe no ale co tam no nie |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:33, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi sie ze w dolniaku sensem jest tylko wyrównanie i polerka kanałów dolotowych... |
|
Powrót do góry |
|
|
melijanek
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Śro 22:22, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wiedziałem że padną odpowiedzi a po co ci to ? myśle że jest to najprostszy sposób na zwiększenie mocy silnika i nie sadze żeby wystąpiło spalańie stukowe z tego powodu ze paliwo jest z większą liczbą oktanów |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 6:59, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Proponuję poszukać w bibliotece na naszej stronie, o ile mnie pamięć nie myli jest tam książka gdzie opisany jest sposób przygotowania M-72 do zawodów. Ktoś już kiedyś przećwiczył temat.
Może mysia wskaże trop.
Osobiście nie sądzę, że w ten sposób uzyska się znaczący przyrost mocy, killka sztuk koników to już będzie sukces. Radzieccy konstruktorzy, z tego co widziałem, szli w kierunku rozwoju silników górnozaworowych w sporcie, w pierwszych konstrukcjach wyciskając niewiele ponad 30 KM? W stosunku do 26 KM dolniaka? Zysk raczej niewielki, a pracował nad tym napewno sztab ludzi, mając do dyzpozycji, choćby hamownię, bez której trudno się dowiedzieć, w jakim kierunku zmierzają modyfikacje i czy osiągają zamierzony efekt.
W pracy inżyniera działania poprzedzone są obliczeniami teoretycznymi, wyniki dają sygnał, czy iść w lewo czy w prawo, czy wogóle przedsięwzięcie rokuje pokładane w nim nadzieje.
Dużą sprawą byłoby podejść od tej właśnie strony. To byłoby coś. A tak może się skończyć na kolejnej garażowej próbie czegoś tam, starty czasu i na końcu chęci.
Pan Sałek wydał książkę , w niej w sposób prosty i przystępny opisane metody i stopnie podwyższania sprawności silników. Człowiek to pasjonat, gotowy telefonicznie udzielać porad, wręcz zachęca do tego.
W swej książce napisał mądre zdanie brzmiące mniej więcej tak: "Przystępując do pracy mającej na celu podwyższenie sprawności silnika, musimy wykonać szereg modyfikacji, z których jedna modyfikacja generuje następną. Jeśli nie wykonamy ich wszystkich, nie osiągniemy zamierzonego efektu, a wręcz możemy pogorszyć sprawność lub nawet doprowadzić do przedwczesnego zużycia, zniszczenia silnika." |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Czw 7:51, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
a dłuższe korbowody przesuną Ci tylko zakres pracy tłoka,a nie wydłużą,a o to pewnie Ci chodzi.Musiałbyś zwiększyc wykorbienie na wale.Myśleliśmy nad tym z Brzytwą.Trzeba zrobic nowy wał korbowy.Koszt takiej operacji to ok. 1000 złotych.W połączeniu z tłokami 80mm dałoby pojemność 900cm3.Myślę, że stopień sprężania powinien zwiększyć sie do 9 może 10.Moc w okolicach 40-45koni,ale w dolniaku wazny jest moment który też wzrośnie.Patent bardzo ciekawyale nie wydam tyle kasy żeby zaspokoić swoją ciekawość bo mnie na to nie stać.Jak mi wał w emie padnie,to to zrobie,ale od 15 lat nie wykazuje śladów zużycia.Zmieniam tylko tłoki i naprzód |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:55, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
W firmie HD zawsze uwazano ze polepszyc dobre mozna tylko przez powiekszenie:) Te 900ca to było by ciekawie:) |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 14:53, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Szwajcarski tuner, Fritz Egli, z chińskiego dolniaka Chang-Jiang 750 cm3 (czyli właściwie z kopii M-72) wyciskał 33 KM. Wzrost mocy w stosunku do "kaśkowych" 26 KM jak dla mnie niewielki.
Żeby naprawdę wycisnąć z kaśki ostatnie soki trzeba zainwestować jakieś dwa, trzy tysiące złotych - nowy wał i idące za tym przeróbki. Jak cię stać, to chętnie pokibicuję, wizja trzydziestoparokonnego dolniaka bardzo na mnie oddziaływuje |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:14, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Amerykanie jeszcze długo sie ściągalni na dolnospłukach. Miedzy innymi rozwiercali je jak pisał granat do pojemności godnej silnika czołgowego czy lotniczego. A co do podnoszenia osiągów w dolniaku emki czy kaczki, to wszystko się da Tylko po co jak wał będzie miał życie np 5 tyś( optymistycznie). Najtańszy sposób podniesienia mocy o 100% jest ogólnie znany i tak samo zdaje egzamin w 100%. Tu masz cylinder od takiej przeróbki >> [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 15:15, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
brzytwa napisał: | Szwajcarski tuner, Fritz Egli, z chińskiego dolniaka Chang-Jiang 750 cm3 (czyli właściwie z kopii M-72) wyciskał 33 KM |
Przy stopniu sprężania 6,5:1 |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Czw 16:19, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A wie może ktoś jaką moc miała Ulka z HD?Bo to chyba największy dolniak w historii. |
|
Powrót do góry |
|
|
melijanek
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: Czw 18:00, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nie miałem zamiaru zwiększyć skoku tłoka tylko wydłużyć korbowód tylko po to żeby zwiększyć stopień sprężania i nie miałem zamiaru wyciągnąć z tego silnika nie wiadomo ile koni . Myślałem coś ok 5 koni które w terenie bardzo by się przydały |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:26, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 21:17, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
melijanek napisał: | miałem ... tylko wydłużyć korbowód tylko po to żeby zwiększyć stopień sprężania |
To jest ciekawe; jak chcesz to zrobić? |
|
Powrót do góry |
|
|
|