Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak ustawic zapłon w uralu
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymon8849




Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Czw 19:22, 29 Mar 2012    Temat postu: jak ustawic zapłon w uralu

pomocy !! może mi ktoś wytłumaczyc tak chłopski rozum jak ustawic zapłon w uralu i jaka powinna byś przerwa na platynkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 18:45, 30 Mar 2012    Temat postu:

Hej.A wiec dajesz tlok 2 mm przed górnym polozeniem luzujesz aparat zaplonowy i krecisz nim tak aby uzyskac moment poczatku otwierania platynek przerywacza.Jak platynki zaczynaja sie otwierac to nastepuje iskra.Mozesz tez zrobic jeszcze tak ze jak juz ustawisz tlok 2mm przed gornym polozeniem to wlóż swiece do fajki na tym cylindrze i wlacz zaplon i wtedy krec aparatem z duzym wyczuciem i jak przeskoczy iskra na swiecy to w tym polozeniu dokrec aparat i powinno biegac.Jednak zaznaczam ze nie zawsze ta iskra chce przeskoczyc heh i wtedy musisz podlaczyc zarowke do kabla ktory idzie na przerywacz i jak zaroweczka po rozwarciu styków przerywacza zacznie jasniej swiecic to dokrec w tym momencie aparat.
A najprosciej- jak juz ustawisz tlok to wloz miedzy styki przerywacza bibulke z papierosa i bardzo delikatnie pociagajac za nia krecisz powoli aparatem az lekko sie wysunie z platynek co oznacza rozwarcie stykow i przeskok iskry ,wtedy dokrec aparat.
Pamietaj ze jak ustawiasz tlok to musi byc na suwie sprezania czyli naciskajac delikatnie na starter tlok idzie w gore bo jak juz pojedziesz za daleko i przeskoczy i zacznie opadac to musisz od nowa.Tlok ustawiasz za pomoca srubokreta ktory wkladasz przez otwór swiecy i na wyczucie heh ,chyba ze masz specjalny czujnik albo jak swieca jest pionowo do tloka to suwmiarka.Ja zawsze na srubokret i kwestia wprawy.Chyba ze sa znaki albo lampa strodoskopowa ale w rusie lampa???pfff po co??? heh
I odnosnie 2mm przed gornym polozeniem to napisalem na przykladzie dolniaka m72 w uralcu moze byc troszke inaczej ale mysle ze powinno biegac.
Oczywiscie to taka uniwersalna metoda w starych motocyklach i moze ktos ma inne sposoby.W uralcu moze byc 3mm przed GMP na zamknietym przyspieszaczu zaplonu ale pewny nie jestem.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pią 19:14, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:12, 30 Mar 2012    Temat postu:

Zasada ustawiania zapłonu ta, tylko wartości coś mi się bardzo nie podobają. 2mm przed ZZ to ustawienie opuźnionego zapłonu w dolniaku do rozruchu. Całą zabawe zaczyna się od ustawienia przerwy (platynki). Dolniak około 0,4mm a górne troszke więcej, około 0,5mm. Zapłom w dolniaku około 8mm przed ZZ a w górnym 9-10mm przed ZZ. W górnym przy aparacie odśrodkowym musi być do ustawiania rozwarty/otwarty aparat na maxa.
Wojtek

PS
ZZ=górne położenie tłoka. Orginalne znaki na kole zwykle nie zgadzają się rzeczywistym ustawieniem wału, trzeba je wykonać samodzielnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:34, 30 Mar 2012    Temat postu: Ustawienie zapłonu

Też nie wiem skąd są brane te wartości. Nie przypadkiem podaje się miarę kątową dla określania ustawienia zapłonu. Przy późnym zapłonie dla dolniaka wg rosyjskich danych zapłon ma wynosić 2° +/-2° dla obrotów jałowych. Odpowiada to dla 2 stopni 0,03mm przed GMP, 4 stopnie to 0,12mm przed GMP.
Dla Urala ma to być 8-10 stopni przed GMP, tj. odpowiednio 0,41 do 0,65 mm przed GMP. Nie przypadkiem Rosjanie nabijają cechy dla wczesnego zapłonu - Ural/Dniepr (maksymalnie rozsunięte ciężarki). Badane przeze mnie regulatory miały dosyć duże rozrzuty zakresów wyprzedzenia. Gdyby ustawiać tak jak robi to większość producentów aparatów zapłonów, tzn. zapłon maksymalnie opóźniony, mogłoby dojść do stukowego spalania na wysokich obrotach i dalej już wiadomo.
Podobało mi się to co zrobił mój kolega w K-750 - po ustawieniu tłoka w GMP przewiercił wiertłem 4 mm przez osłonę sprzęgła i wwiercił się na kilka milimetrów w kosz sprzęgła. Teraz jak ustawia (sprawdza) zapłon wstawia pręt 4 mm i delikatnie kopnikiem obraca wałem do momentu wskoczenia pręta w koło zamachowe. Proste i bardzo dobrze funkcjonuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 3:03, 31 Mar 2012    Temat postu:

haha widze ze juz sie pojawiaja miary w setkach w ruskim .wartosci z dolniaka z ksiazki i jak ustawicie 2mm przed gornym i przyspieszycie pozniej to sie zrobi wiecej a ural napisalem ze pewny nie jestem.Odnosnie przerwy to sie ustawia taka jaka chce silnik bo tam sa takie dokladnosci ze wiadomo.Zreszta ja mam zaplon elektroniczny (od tego Pana wyzej)i mam gdzies przerwy heh a odnosnie opini na temat tego zaplonu to malo mnie interesuja bo jak sie spali wkladam nowy i dalej jade.A na jakis aparatach itd to szkoda gadac...a znaki mi sa malo potrzebne bo ustawiam odpalam slucham silnika dodam gazu i mala poprawka lub nie i ma zamiatac.A inni pisza doktoraty heh a tu doslownie kilka minut i chodzi.
Jedno mnie zastanawia -dlaczego temat wisial kilka dni i zero wypowiedzi a jak juz sie ktos wypowiedzial to krytykow nie brakuje heh .
Powrót do góry
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 5:39, 31 Mar 2012    Temat postu:

Nie no - wartości z setnymi milimetra są przepisane wprost z Excela. Chodziło mi tylko o to jak małe to są wartości i jak niewiele się różnią dla kilku stopni. Chociaż znałem gościa (lata 80-te) który po ustawieniu w Syrence zapłonu z czujnikiem zegarowym (do 1/100 Smile stwierdził, że dopiero teraz Syrena zaczęła jeździć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Sob 16:17, 31 Mar 2012    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
...a znaki mi sa malo potrzebne bo ustawiam odpalam slucham silnika dodam gazu i mala poprawka lub nie i ma zamiatac....


Witam,

ciekawa metoda, prosta i szybka, tylko zastanawiam się
z jakimi skutkami dla silnika. Zmiana wyprzedzenia o kilka stopni OWK
daje silnie odczuwalne rezultaty podczas jazdy z obciążeniem, np: pod górkę, a zbytnie wyprzedzenie powoduje drastyczne ograniczenie
żywotności wału korbowego.

OWK - Obrót Wału Korbowego

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 16:48, 31 Mar 2012    Temat postu:

Ja sie ta nie znam na tych nowomodnych elektronicznych Very Happy Mam w dolniaku zwykły aparat z palcem i kopułką tradycyjnie ustawiony. Nie zaglądałem tam od trzech lat bo i po co, skoro dobrze działa.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Sob 20:16, 31 Mar 2012    Temat postu:

Ja w swojej Kaśce palec wyrzuciłem ,zastosowałem cewke malca dwustrzałowa,została tylko platynka i kondensator!!,śmiga dwa lata bez problemu tylko na filc przerywacza zapodam co jakiś czas pare kropli oliwy.Nie będe capa uszczęśliwiał nowinkami jak ruskie na tym jeżdzili dziesiątki lat:) i było ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 21:57, 31 Mar 2012    Temat postu:

A ja mam tloki z malucha 77mm fabryczne ,pierscienie prima,walek od swiatka ,gazniki k68 ,zaplon na module ,cewka maluch i teraz to jezdzi ,nie grzeje sie w korkach w upaly i na dluzsze odcinki.Wszystko mam na lozyskach z skf i fag oraz ina i pomierzona kazda część na twardosciomierzu itd..Zreszta jak jedziemy w kilku to zostawiam wszystkich pod gore na lajcie bo rosja tak sie zbiera ze az chce wyskoczyc w powietrze hehehhe a chlopaki na tych mega niby super oryginalnych czesciach męczą sie a nie jadą.A w przejsciowki powstawialem króćce i robie synchronizacje gazników na wakuometrach i pstryka idealnie.
A odnośnie wypowiedzi na temat zbyt wczesnego wyprzedzenia i zywotnosci walu to jak ktos ma wieksze pojecie o silniku to takie zachowania wyczuje od razu a ja gniote ruska po trasie pod gore i z gory w dwie osoby lub jedna oczywiscie kosz i predkosci kolo 100 sa zawsze .Wystarczy mi reakcja na manetke gazu jak jade po trasie i wiem wszystko.Ma jechac heh a jak cos odleci to naprawie i dalej ogień.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 22:15, 31 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 8:01, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
pomierzona kazda część na twardosciomierzu itd..

Mhm. Rurka smarowania i filc na kole zamachowym- Bez twardościomierza nie byłyby tym samym.
rotfl

Instalacja 12V?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 8:46, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Hahahaa tak jak pisalem krytykow nie brakuje:).Oczywiscie chodzi mi o wszystkie czesci ktore maja byc twarde:))).Tak 12V i akumulator zelowy 18 Ah ale ledwo co go zmieścilem.
Odnosnie twardosci to kupilem zebatke do startera ktorej wlasnie nie pomierzylem tylko zlozylem skrzynie i wytrzymala 2 dni haha bo obcielo zęby.Kupilem wiec nastepną niby twarda hartowana haha i bylatroszke twardsza bo miala 18 HRC a ta pierwsza 10HRC wiec moze trzy dni by pochodzila.Ale sam ja zahartowalem na 45 HRC bo wiecej nie chciala ta mega stal zlapac bo powinno byc 52-56 HRC.Odnosnie popychaczy zaworowych to na 4 szt dwie byly dobre .Dzieki temu wiem co wkladam do silnika ale jak ktos ma inne zdanie to juz jego sprawa:).
Odnosnie twardości rurki smarującej to tez moge pomierzyc hahaha ale tutaj w skali HB -Brinella a filc to raczej ciezko hahaha ale gume bez problemu twardosciomierzem Shorea w skali A SmileSmileSmileSmile hahaha nie moge ale dobre bylo z tym filcem hahahahhaa. Very Happy Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 9:03, 01 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 19:34, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Ha ha ha ha ha i hahahaha i haha ha i 100-ka z koszem lub koło setki.Tylko że koło setki jest też 60,70,80 itd. i to raczej koniec z dyfrem 8,a jak dziewiątka ! to pod góre z lekkim bagażem kwiczysz.Napraw licznik !!,napewno stary i szwankuje,a koledzy niech naprawią swoje capy Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 19:56, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Ehhhhhh mierzone samochodem a nie licznikiem w ruskim ktory oszukuje.A dyfer 8 .A jak nie jezdziles na zaplonie elektronicznym to nie wiesz jak to jedzie wiec ........

Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 20:03, 01 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 21:27, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Na elektroniku jeżdziłem jak Ty jeszcze ruska nie miałeśSmile,a dzięki elektonikowi to z ruska Japońską golarke zrobiłeśSmile :)he he he.Rozumiem Cię wspaniale 1.04 he he he he.A kolega niech koła zmieni w swoim "AUCIE" jak to mówią na Śląsku Smile.

Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Nie 21:29, 01 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin