Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 20:01, 02 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Nie kpij kolego bo mój cudak pociągnie do 115 z wozem ,Robiliśmy próbę z kol Granatem z forum co może poświadczyć.
Granat w koszu zrobił się kredowo biały ale przeżył.
Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Pon 20:02, 02 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 7:16, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ja tez mialem cos kolo 115 licznikowego na dyfrze 8 w Uralu.. Kolega w koszu wtedy mial pelne portki |
|
Powrót do góry |
|
|
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:01, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
"Dyfer" 8 szybka czwórka (niestety nie pamiętam jak "szybka") skrzynia i silnik Urala moto z koszem. Pomiar z samochodu 121 z licznika moto 130 i śmierć w oczach. Młody i głupi byłem teraz to nikt mnie nie namówi. Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 18:34, 09 Lip 2013 Temat postu: Re: Ustawienie zapłonu |
|
|
PoTomek napisał: | Dla Urala ma to być 8-10 stopni przed GMP, tj. odpowiednio 0,41 do 0,65 mm przed GMP. Nie przypadkiem Rosjanie nabijają cechy dla wczesnego zapłonu - Ural/Dniepr (maksymalnie rozsunięte ciężarki). Badane przeze mnie regulatory miały dosyć duże rozrzuty zakresów wyprzedzenia. Gdyby ustawiać tak jak robi to większość producentów aparatów zapłonów, tzn. zapłon maksymalnie opóźniony, mogłoby dojść do stukowego spalania na wysokich obrotach i dalej już wiadomo. |
Tomku, mam w swoim Uralu zapłon ustawiony na 2mm przed GMP. Wkręca się ładnie, idzie w 3 osoby w miarę dobrze. Wyżej podałeś wartości mniejsze niż 1mm. Na pewno nie pomyliłeś się? |
|
Powrót do góry |
|
|
PoTomek
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 110 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 21:08, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Mam u siebie Urala kolegi - teraz przerobiony na tłoki od Cinquecento 700, zapłon nie był ruszany (elektroniczny ). Dzisiaj był pierwszy odpał - ustawiony na 10 stopni i moim zdaniem chodzi bardzo ładnie, choć jutro go trochę opóźnię - wydaje mi się, że chodzi na wolnych trochę za twardo - być może przyzwyczajenie z ruskich tłoków fałszuje ocenę.
Dane z arkusza Excela - dla długości korbowodów 128 mm, 10 stopni odpowiada 0,653 mm przed GMP. 2 mm to 18 stopni wyprzedzenia - moim zdaniem bardzo dużo, ale niczemu już się nie dziwię. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 21:45, 09 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dokladnie tak bo w dolniaku niby jest 2mm przed gornym w ksiazce a ja ustawilem 1,5 mm przed GMP i porazka bo byl sporo za wczesny kopal w noge i twardo chodzil na testach drogowych.Opoznilem sporo ale juz na wyczucie i testy pracy na trasie i jest idealnie wiec mysle ze w dolniaku wychodzi mniej niz 1 mm przed GMP na elektroniku:)). |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 7:11, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Mam teraz zdjętą lewą głowicę. Zrobię sobie na zapłonie znaki na 0,7mm przed GMP. Zobaczymy jak będzie się zachowywał. Bardzo jestem ciekawy tego. |
|
Powrót do góry |
|
|
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Śro 9:51, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Ja w Uralu ustawiłem PoTomkowy zapłon na 2 mm przed GMP i wali w nogę jak cholera... |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 9:53, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
astacus napisał: | Ja w Uralu ustawiłem PoTomkowy zapłon na 2 mm przed GMP i wali w nogę jak cholera... |
Hehehe czyli wszystko sie zgadza:)))) |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 9:55, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
astacus napisał: | Ja w Uralu ustawiłem PoTomkowy zapłon na 2 mm przed GMP i wali w nogę jak cholera... |
Coś nie tak... W tej chwili mam również ustawiony na 2mm przed GMP, zapłon również od Tomka i ani razu mi nie odbił... |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 10:03, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A zaznaczaliscie markerem kreske na tarczy i walku przy dokrecaniu????
Jak nie to zrobcie to bo jak sie przestawila tarcza minimalnie w prawo przy dokrecaniu (odwrotnie do kierunku obrotu)to zaplon sie opoznil i dlatego moze nie odbijac.
A najlepiej rysikiem z ostrym szpicem bo dokladnosc wieksza:)))
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 10:04, 10 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Śro 10:04, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
a czy są inne powody odbijania kopniaka czy tylko przez wczesny zapłon? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 10:08, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
astacus napisał: | a czy są inne powody odbijania kopniaka czy tylko przez wczesny zapłon? |
JAk pokopiesz bez zaplonu i sprezy sie mieszanka to po wlaczeniu kluczyka tez moze odbic samo hehehe-mi kiedys tak zapalil prawie.
Ale ogolnie ma nie walic w noge.Przestaw 0,3 -0,5 mm tarczka w prawo po wczesniejszym zaznaczeniu to bedzie pozniejszy a jak dalej bedzie odbijal to daj jesczze troszeczke w prawo i dokrec tarczke.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 10:11, 10 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
astacus
Dołączył: 08 Lip 2013 Posty: 132 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Święte
|
Wysłany: Śro 10:10, 10 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
no to wieczorem przestawiam... i docieram igły
może zacznie to chodzić w końcu |
|
Powrót do góry |
|
|
PoTomek
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 110 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 9:06, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
klapek - wszystko z ustawieniem zapłonu się zgadza. Kilka razy zgłaszałeś, że jest to zapłon DZ-64 (obecnie rarytas - za parę lat będzie można podciągnąć pod II Wojnę Światową ) - wreszcie do mnie dotarło. W tym module moment zapłonu trzeba ustawiać wcześniej - dokładnie o czas ładowania cewki zapłonowej - w tym modelu 1,2 ms. |
|
Powrót do góry |
|
|
|