Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:14, 03 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
GL 100 i GL 200 to moduły do układów przerywaczowych. Popularniejszy jest GL 118 z układu bez przerywacza z poloneza. Ale za pomocą jednego elementu można go przystosować do pracy z przerywaczem (podwiesza się wejście rezystorem do zasilania). UWAGA! Układy APE 05 oraz H 161 NIE NADAJĄ SIĘ do pracy z przerywaczem.
Wszystkie graty do kupienia na każdym szrocie/utylizatorni pojazdów za grosze. |
|
Powrót do góry |
|
 |
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Pią 6:00, 05 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Tadzioh ja płaciłem za GL100 20 zeta plus 11 za przesyłkę |
|
Powrót do góry |
|
 |
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 23:11, 05 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
GL 100, to bardzo prosty moduł. Zaledwie kilka elementów wewnątrz. Ze względu na dostępne wówczas tranzystory mocy, lubi się palić. W tej chwili można wykonać samemu coś znacznie lepszego. |
|
Powrót do góry |
|
 |
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 8:52, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Błażej mam prośbę ogarnij to jakoś, prześlij do mysi to zawiśnie na stronie. Mam na myśli układ GL 118 jaki rezystor moc i rezystancja oraz gdzie go podłączyć. Do GL 100 współczesny schemat. Było wyśmienicie gdybyś jeśli potrafisz rozrysował płytkę. I jeszcze jedno były dwa rodzaje przewodów oporowych. Najprostsze rozwiązanie to włączenie szeregowo do zasilania układu zapłonowego. Wadą był spadek napięcia w przewodzie oporowym podczas uruchamiania silnika. Sposobem na to były przewody oporowe (z diodami - montowane od 1990r w Pf126) które w chwili rozruchu poprzez bocznik zasilały układ zapłonowy z pominięciem opornika. Zaletą był łatwiejszy rozruch ale nadal pozostała wada w postaci ograniczenia prądu płynącego przez cewkę na wolnych obrotach (szczególnie odczuwalna przy słabym akumulatorze na niższych obrotach) a także w najwyższym zakresie prędkości obrotowych (mały kąt zwarcia). Dyskusja o cewkach i ich rodzajach też się dubluje patrz Mechanika Zapłon w Kaśce. Może jakiś bohater opisze i zamieści się na stronie zamiast bić pianę. I jeszcze temat polskich i rosyjskich modułów zapłonowych czeka na odkrywcę. Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 9:52, 06 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Sposobem na to były przewody oporowe |
To właśnie były przewody BEZOPOROWE To był kawałek zwykłego przewodu, który wstawiało się między rozrusznik (na złączu 50 lub na wyjściu z elektromagnesu), a zasilanie cewki za przewód oporowy. Miało to działać tak, że w momencie rozruchu zasilana cewka jest zasilana bezpośrednio z pominięciem przewodu oporowego. Tyle tylko, że dioda która tam była wstawiona, by prąd nie "cofał się" z zasilania cewki na rozrusznik, czyli by z zasilania cewki nie szło zasilanie na rozrusznik, bo ten by kręcił cały czas, powodowała spadek napięcie o około 0.7 V(cecha każdej standardowej diod krzemowej). Więc w sumie ta poprawa to była nikła...
Dobra, postaram się to jakoś ogarnąć. Swojego czasu robiłem nawet moduły kopie (trochę poprawione - wymieniałem tranzystor końcowy na mocniejszy i odporniejszy, bo z zabezpieczeniem) GL 100. I nawet jeżdżą one do dziś w czymś. Postaram się coś skrobnąć, ale nie będzie to od razu (kupa innych spraw na głowie). |
|
Powrót do góry |
|
 |
zorg
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 13:17, 11 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
No to sobie poczytałem. Już mniej więcej wiem o co chodzi. Jako że podejrzewam że i tak mam cewkę pierdyknietą to ją wywalam. Kupiłem już cewke zelmota (tą 002 chyba). Wiadomo będzie montowana na zewnątrz lepszy dostęp i w ogóle. Pozostaje kwestia opornika. Kabel o długości 1,7m mnie nie uszcześliwia.
tadzioh napisał: | Miałem na myśli 12 voltową instalacje z prądnicą od malucha zamiast kabla oporowego używam opornika z firmy DIGITECH koszt 20zł, bo kabel oporowy ma długość ok 1,5m, a zawijańca nie chciałem robić. |
Tadzioch pisząc opornik digitech masz na myśli moduł elektroniczny STS12 digitech?? Czy oprócz tego modułu musze kupic jeszcze opornik? Jak to jest? Pytam bo nie moge sie dodzwonic do tego digitecha.
I pytanie do ogółu montowaliście takie moduły w miejscu dawnej starej cewki czyli nad aparatem zapłonowym? Czy to odpowiednie miejsce? czytałem coś o chłodzeniu i takie tam?
Ostatnio zmieniony przez zorg dnia Czw 13:20, 11 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
peryskop
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z unii
|
Wysłany: Czw 16:16, 11 Sie 2011 Temat postu: moduł |
|
|
ja mam moduł zamontowany pod siedzeniem.. :Dbez opornika na zwykłym kablu na dole jest schemat [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez peryskop dnia Czw 16:20, 11 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 22:18, 11 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
zorg zakładałem ostatnio klientowi do MW750 sts12 maszyna chodziła równiutko zapalała przy lekkim ruchu starterem pojeżdziłem trochę ok. 30km było ok. gdy zostawiłem motocykl żeby sobie pochodził na wolnych po paru minutach sts12 spalił się. Zapakowałem cały zestaw- cewka, kable, fajki i wysłałem do Digitech do sprawdzenia. Wina cewki, ale reklamację uwzględnili i za skromną dopłatą przysłali ulepszony moduł sts14 oraz opornik podłączany na zasilaniu cewki. Układ umieszczam po prawej stronie silnika tam gdzie cewka przy dolniaku, a dokładniej nad nią, pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
 |
zorg
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Śro 21:58, 24 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Poradziłem sobie kupując digitecha sts 14m wraz z opornikiem 1,7oma.
Moduł zamontowałem w przedniej części ramy w zgrzebnym pudełku plastykowym z nawierconymi otworami dla przepływu powietrza. Opornik powedrował do lampy. Całość 110zł wraz zczytelną instrukcja podłączenia.
Oczywiście wcześniej zaopatrzyłem sie w zelmotowską dwustrzałową cewkę wraz z kablami wysokiego napięcia. Cewkę oryginalną wraz z kondensatorem wypierdzieliłem.
Motorek aż chce zapalać i wiadomo nie iskrzy. No ale teraz pojawiły się inne problemy. Chyba mam coś z zaworem nie teges ale to juz inna para kaloszy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|