Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sajmon
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 13:28, 12 Cze 2014 Temat postu: instalacja elektryczna URAL 2 m-63 |
|
|
Czy jest coś takiego jak pakiet instalacji el. do urala?
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy pasuje do mojego m-63? |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Czw 20:10, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Zrób od podstaw sam będzie lepsza |
|
Powrót do góry |
|
|
sajmon
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 20:43, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Masz rację, ale chcę go chociaż odpalić żeby pojechał kawałek, a tak ugrzęznę przy elektryce bo nie ma nic praktycznie. Wolałbym to zostawić na długie zimowe wieczory.
Także pytanie ponawiam.
Pozdrawiam S. |
|
Powrót do góry |
|
|
banan1235
Dołączył: 27 Maj 2014 Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Czw 20:59, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
raczej nie, to jest instalacja od M 67-36 12V alternator |
|
Powrót do góry |
|
|
sajmon
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 21:24, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
ok. dzieki.
pozdrawiam S. |
|
Powrót do góry |
|
|
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Czw 22:05, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
instalacja do 6v to przecież tylko kilka kabli skoro na próbę to schemat i popróbuj |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22:43, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Żeby odpalić to trzy kable. Cała instalacja to dwa popołudnia roboty.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
orita
Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 23:05, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Może zacznij od tego : wejdź sobie na Obywatelską 72 -Sklep motocyklowy Motopublica i kup "Radzieckie motocykle ciężkie " - maja zawsze , niestety choć to już kolejne wydanie to dalej nie jest poprawione ani uzupełnione - ale : lepszej książki o ruskach po polsku nie ma i kosztuje tyle co dwie lepsze gazety . Wstyd nie mieć . Jakieś instalacje tam są , po drugie schematy masz też w sieci również m-63, wydrukuj sobie i już masz bazę do samodzielnej pracy . Po trzecie masz o tyle dobrze że do Twojego została wydana instrukcja obsługi po polsku chyba pt. "Motocykl Ural 2" - wydawnictwo MSW - bo jeździło to w milicji . Rok wydania 1969 , reprint będzie na pewno na bazarze , przypuszczam że można też sobie ściągnąć za free z jakiegoś Chomika . Możesz też pożyczyć ode mnie ale to wiąże się z alkoholem to chyba lepiej ściągnąć za darmo z netu ...
Hius dobrze radzi - zrób sam , dasz radę . Kup przewody elektryczne 1,5 , 2,0 , 2,5 kwadrat ( tak musisz mówić w sklepie elektrycznym jak będą pytać o średnicę ) grubsze tam gdzie większe obciążenia . Może być ostatecznie market budowlany . Bierz po 4 - 5 metrów z każdego dostępnego koloru . Jak zrobisz jednokolorową instalację to życzę szczęścia przy szukaniu uszkodzenia . Końcówki ( musisz mówić konektory ) kupisz w motoryzacyjnych i elektrycznych . Jeśli będziesz kładł z kostkami to są zestawy konektory + kostki . Policz sobie wcześniej ile i jakich kostek będziesz potrzebował . Pamiętaj żeby instalacja dawała możliwość np. odkręcenia lampy bez cięcia przewodów - po to są złącza . Potrzebne jeszcze będą koszulki termo kurczliwe na końcówki , jakaś osłona na wiązkę i zaciskaczka do konektorów ( ostatecznie mogą być szczypce ) . Lutownicę chyba masz co ? Ja odmierzałem potrzebną długość przewodów sznurkiem na motocyklu + 10-15 cm. rezerwy - obciąć zawsze zdążysz . Jak będziesz kładł to przewody nie mogą wisieć luźno ale też żeby nie były napięte jak baranie jaja . Kładź tak żeby nic ich nie obcierało . Nie pomijaj bezpieczników . Pożar instalacji nie jest fajny - sprawdzałem . Zabiel cyną końcówki przewodów . Zapisuj sobie na schemacie który przewód ma jaki kolor. To przyda się później . Żeby odpalić na szybko :kabel prądowy z aku do wejścia cewki - z wyjśca cewki do aparatu . Masa na ramę z aku . Trzy przewody i już możesz odpalać . Nie zapomnij rozłączyć po jeździe . Tylko z tego co wiem to Twój ural odpalał od razu po przywiezieniu do Polski co w przypadku górniaków nie jest często spotykane . To dobry objaw . Wycinałeś jakieś przewody ?
Instalację położysz szybko do zimy to zdążysz ze dwa remonty silnika zrobić , do montażu przewodów w błotnikach przyda Ci się młotek - mówiłem zapomnij o laserze
Ostatnio zmieniony przez orita dnia Czw 23:13, 12 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
sajmon
Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 1:54, 13 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
To lubię - ktoś do mnie mówi powoli i głośno.
Chyba bez tego alkoholu prędzej czy później się nie obędzie bo już prawie zamówiłem instalację na aledrogo za 150 pln
Schematy ściągnięte, książkę oczywiście zakupię, do elektrycznego sklepu jutro lecę z listą od kolegi Ority.
Odpalił rzeczywiście malinowo, niestety nie pojechał (opony Stalina pamiętają).
Nic jeszcze nie ruszane, będziemy atakować za jakiś czas, chciałem go rozruszać trochę, żeby wiedzieć na co mam polować na czerwcowym bazarze.
Mam jeszcze problem z akumulatorem, a raczej jego brakiem (dostępne na Alle - poczekam co napiszecie, bo widzę, że nie warto się śpieszyć)
Jakieś rady, wujowie? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 6:14, 13 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Akumulator taki aby gabaryty pasowały. Moim zdaniem zwykły kwasowy bo bardziej odporny na skoki prądu ładowania. Pojemność co najmniej taka jak do MZ, to jest 5,5 Ah. Bezpieczniej jakiś firmowy z gwarancją.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Pią 15:17, 13 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
ja w kaśce mam 11 Ah ale przyda by się trochę większy |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:27, 15 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
koltun_m napisał: | ja w kaśce mam 11 Ah ale przyda by się trochę większy |
Po co? Masz tam rozrusznik? Jak masz ładowanie sprawne, to większy akumulator potrzebny ci, jak krowie kajak. |
|
Powrót do góry |
|
|
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Nie 17:53, 15 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
no tak ale nawet w tak niezawodnych sprzętach jak sowiety zdarzają się awarie , i wolę mieć zapas żeby się do domu dociągnąć. prądnica ma 10A z czego większość jest zużywana na bieżąco ale jak uważasz |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:04, 15 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
To idąc tym torem powinna za tobą jechać platforma na motocykl, a przed tobą biec ktoś z chorągiewką. Wszak może się zdarzyć większa awaria, a i jakieś zdarzenie się nieprzyjemne objawić...
Akumulator w takiej instalacji, to jedynie balans. Nie jest potrzebny do rozruchu, nie stanowi "zaplecza" dla elektryki, bo w czasie pracy silnika robi to prądnica.
Montowanie zbyt dużych akumulatorów też nie jest wskazane. Jest o tym sporo w sieci (dyskusje na temat montowania większych i kilku akumulatorów w autach). |
|
Powrót do góry |
|
|
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Nie 22:18, 15 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
platformę obie daruję ale tego z chorągiewką przemyślę
wyraziłem moje zdanie i bedzie |
|
Powrót do góry |
|
|
|